Hoppa till innehåll
Anime.se

Tatuera sig?


Mishee
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har länge tänkt på att skaffa mig en tatuering på underarmen för personliga själv, så det blir inget jag använder som "show off" direkt. Men tyvärr så är jag bara arton, så det är kanske inte så konstigt att mina föräldrar fortfarande har ett finger med i leken.

 

Det skulle vara skönt att få ha deras tillåtelse innan jag gör det då vi lever under samma tak (Vill inte direkt att de ska se ned på mig varje dag pga detta). Så frågan är hur jag skall gå till väga för att hantera situationen. Min fråga till er är om ni har varit i en liknande situation och hur tog ni er ut den? Skall jag gå rebel och göra som jag vill eller skall jag försöka få dem att förstå på något smart sett?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du skulle kanske kunna visa att du är allvarlig och att det inte bara är något tillfälligt genom att säga att du kommer att tatuera dig om ett år. Ett år hit eller dit är väl inget speciellt när du kommer att ha tatueringen kanske i resten av ditt liv. För liksom, okej att de kanske inte gillar det, men så länge det inte är förhastat så måste de ju låta dig göra dina egna val i livet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hör ju till en sån där som tycker att varför klottra på sig själv, men i dagens läge är det väl inget konstigt med att tatuera sig. Du kan väl börja med att slänga ut ett "jag tänkte faktiskt tatuera mig […]", lite sådär i förbifarten.

 

Tänk bara på att om det är något som syns så kommer du inte kunna gå in i japanska badhus ever again. De är lite mer släpphänta med utlänningar, men vissa kör med "regel är regel". På underarmen så går det ju inte att "dölja med T-tröja" heller (annars kan man komma undan med småtatueringar bara genom att de inte syns med kläderna på).

 
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att du ska bäretta för dom precis på samma sätt som du gjorde för oss här. Att du inte tatuera dig för att vara ''Tuff'' utan helt pga att du själv vill göra detta, och för att du troligen tycker det ser snyggt ut. Mina föräldrar är också emot detta, och jag är 20 år och har redan sagt det flertal gånger. Att när jag den dagen har råd med detta, så kommer jag tatuera något stort över vänstra armen. Har länge velat det, men av ekonomiska skäl inte kunnat. Dom gillar det inte, Men verkar ha accepterat att jag tar mina egna beslut här i liv.

 

Det kan ju vara en början för dig. Att tala om hur du känner. Du är ju myndig så du är helt klart vuxen nog att ta dina egna beslut och att få göra som du själv vill. Men jag tycker du ska vara helt säker på vad du vill ha på underarmen innan du gör det. Det går trots allt inte bort när det väll sitter där :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...