Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime filmer med innehåll som kickboxning,MMA,Muay thai.


Yrat
 Share

Rekommenderade inlägg

Finns de någon sådant? Såg nånstans för längesedan att de fanns en animefilm som var runt 45 minuter med stil som " The ultimate fighter"

 

Så vad finns de för slags kampsports filmer till anime? Nu menar jag absolut inte Karate,Kung Fu och andra asiatiska stilar. Nu menar jag sånna stilar som man gör upp i en ring osv. Kan gärna vara Wrestling

 

men iaf, Street Fighter få glömmas . Finns de några filmer ni vet som är sevärda som jsut handlar om dessa kampsporter jg nämnde?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns de någon sådant? Såg nånstans för längesedan att de fanns en animefilm som var runt 45 minuter med stil som " The ultimate fighter"

 

Så vad finns de för slags kampsports filmer till anime? Nu menar jag absolut inte Karate,Kung Fu och andra asiatiska stilar. Nu menar jag sånna stilar som man gör upp i en ring osv. Kan gärna vara Wrestling

 

men iaf, Street Fighter så glömams ni. Finsn de några filmer ni vet som är sevärda som jsut handlar om dessa kampsporter jg nämnde?

 

Som att man inte kan köra Kung Fu och Karate in en ring och fightas.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu menar jag absolut inte Karate,Kung Fu och andra asiatiska stilar. Nu menar jag sånna stilar som man gör upp i en ring osv. Kan gärna vara Wrestling

 

som sagt, det ä tråkigt att se Karate och Kung fu . Men som sagt, bore ju nåt att se en animefilm som handlar om en shootfighter

 

Om du inte menar 'andra asiatiska stilar', vilka 'stilar' menar du då? Sen blir jag även konfunderad över att du nämner du kickboxning, Muay Thai (i titeln) och shootfighting (i ditt senaste inlägg) som är 'asiatiska stilar'. Min är poäng, du ger intrycket att 'asiatiska stilar' inte görs upp i ring samtidigt som du säger att de gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Muay Thai är som sagt en asiatisk sport, MEN den utnyttjas väl i K-1 om du fatta vinkeln typ.

 

Alltså Karate och Kung Fu tävlas på ett anant vis, riktigt asiatiskt vis. Men om man träanr Muay thai så blir de lite väserländsk samtidigt det är asiatisk.

 

Svårt att förklara, Muay thai är som både och. Det är asiatisk men den tävlas i lite västerländsk vis. K-1 känd för att vara västerländsk tävling sticker dom flesta thailändare i flugvikt och lättvikt och tävlar.

 

Som sagt ring för mig är när man har har handskar på .

 

"Om du inte menar 'andra asiatiska stilar', vilka 'stilar' menar du då? "

Vi kan ju börja med Submisson och Shootfighting, är dessa två asiatisk grundad? Det var de jag menade

 

Jag skulle vilja se en animefilm som handlar om allt utan Karate och Kung Fu, alltså som jag ahr nämn tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

San Shou brukar man tävla i när det gäller Kung Fu. man har handskar. Är slag, sparkar, kast och liknande. Man håller till på en plattform, ungefär som en ring, fast utan stängsel.

Även Karaten har tävligar i fighting. De har också handskar på sig, roligt va?

 

Kung Fu och Karate är inte små killar som springer runt med pannband med en röd prick på och skriker "hai" och gör inget annat än att flyga runt och träna stavtekniker..

Modernisering Yrat, modernisering..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till att börja med så när man snackar handskar i kampsporten så tolkas de oftast boxningshandskar, och för de andra så är boxnings bland dom äldsta sporten sen forntiden. För de tredje så tolaks ring en boxningsring, Karate och Kung Fu är ida omordent för västerläningar om man kan tolka så.

 

Vissa amerikaner som tränar MMA tränar knappast Kyokushin eller San Shou eller vad de nu heter. Dom tränar Muay Thai,Kickboxning Shootfighting,Submision.

 

Karate KAN fungera i K-1 , men då måste man se till att man gör de rätt. Dock så skall Karate och kung Fu hålasa till uppvisningsport tycker jag, väldigt snygga rörelser dom har.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till att börja med så när man snackar handskar i kampsporten så tolkas de oftast boxningshandskar, och för de andra så är boxnings bland dom äldsta sporten sen forntiden. För de tredje så tolaks ring en boxningsring, Karate och Kung Fu är ida omordent för västerläningar om man kan tolka så.

 

Vissa amerikaner som tränar MMA tränar knappast Kyokushin eller San Shou eller vad de nu heter. Dom tränar Muay Thai,Kickboxning Shootfighting,Submision.

 

Karate KAN fungera i K-1 , men då måste man se till att man gör de rätt. Dock så skall Karate och kung Fu hålasa till uppvisningsport tycker jag, väldigt snygga rörelser dom har.

 

När blev Kung Fu och Karete omodernt?

Om jag inte missminner mig helt så är Karate just den största kampsporten i Sverige, och om det är så är den inte omodern. Dessutom är själva fightingen inom Kung Fu modernt, eller ja, snarare att begreppet San Shou är rätt modernt.

 

Nope, de tränar inte San Shou, men det var inte det jag skrev heller..

 

Tror du att munkarna förr i Kina ytformade Kung Fu'n till en uppvisningssport? Nope, gjorde de inte. De var rebeller som slogs emot staten. Kan du inte acceptera Kung Fu och Karate som annat är fina former/kator?

 

Äh, nu lägger iaf jag ned detta. Väldigt off topic..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...