Hoppa till innehåll
Anime.se

Hajime no Ippo: Rising!


Lucky
 Share

Rekommenderade inlägg

Det är inte mangans fel att animeserien stoppats. Första TV-serien slutade tidigt 2002, och täckte upp till volym 31. Då hade det tryckts hela 60 volymer manga! Sen när den andra TV-serien kom 2009 och täckte typ volymer 45-47 så hade det kommit 92 volymer manga!

 

Nej, det som gjorde att första animeserien fick sluta bör helt enkelt ha varit att det inte var "värt besväret". Kanske att det inte var lönsamt nog längre (DVD-försäljningen var väldigt låg) eller att den spelat ut sin roll (det är mycket möjligt att den var tänkt mer som reklam för mangaoriginalet och dess tidning än en inkomstkälla i sin egen rätt). Det kan också ha varit så kontraktproblem, eller att vissa inblandade bolag inte längre kunde arbeta med projektet. Det är svårt att säga.

 

Uppföljarserien New Challenger ska visst ha kommit för att reprisvisningarna av första animeserien fick bra tittarsiffror, men på DVD sålde den ännu sämre än första animeserien, och det verkar i allmänhet svårt att finansera långa serier nu för tiden, så det blev "bara" 26 avsnitt.

 

Att Rising nu kommer blev något av en överraskning. Men det kanske inte är så konstigt egentligen. Mangaserien har gått sedan 1989 och är över 100 volymer lång, så något måste de göra för att dra in nya fans.

 

I vilket fall, eftersom jag redan läser mangan så känns det inte så där jättespännande med en ny anime, men den täcker ju material som var ganska länge sedan för mig, så det kanske kan vara värt det för att friska upp minnet om inte annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha tycker animen var awsome men som sagt det  e pengarna som styr!

 

Blev dock glad det jag gillade var många av dem röst skådespelare som var med som utgjorde humor scenen i serien !

 

Inte många gånger jag snackar om serier som ligger mig varmt om hjärtat!

 

Tack så mycket

Sceleris

 

För infon inte första gången du rättar mig :)

 

och som ni ser har aldrig riktigt lärt mig säga är e från dem södra delen   :)

och min reposting förmåga svengelska! ord!  samt använda mig av citat av andra ! haha men kommer ditt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Sett fyra avsnitt nu.

 

Serien är jo sig lik! Fast dem Jumpstartade med en fight som sen snabbt blev avslutat.

 

E nöjd fast är en serie man ska se iallafall två avsnitt i taget för att komma fram i handling likt DB, One piece eller egentligen all anime :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
som jag har väntat på detta, och de första avsnitten gjorde mig inte besviken, tycker dock att de körde igenom de 5 första avsnitten lite väl snabbt men eftersom serien bara kommer bli 26 avsnitt (rätta mig om jag har fel) så var det ganska väntat ändå.

 

Ja men hellre att dem kör manga baserat än 70 avsnitt med samma innehåll samt massa recaps!

 

Hoppas dock dem fortsätter än finns det hopp tanke på hur länge sen tredje säsongen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...