Hoppa till innehåll
Anime.se

Berätta om intresse på en dejt?


lolcatinti
 Share

  

14 medlemmar har röstat

  1. 1. Berättar du om ditt manga/anime-intresse på en första dejt?



Rekommenderade inlägg

Haha, oj. Hmm...

 

Jag säger nog nej, inte berätta. Inte på första dejten. Men jag vill ju inte ge en falsk bild av mig själv, så jag skulle istället prata mer generellt om film och TV. Varför? Jag tror att det, mystiskt nog, finns fördomar mot den vuxna människa som brukar gilla och plöja igenom tecknade serier för tolvåriga asiatiska flickor och tecknad film där 16-åriga vampyrer slåss mot alkemister och får näsblod av att råka se 14-åriga schamanflickors behåar. Det är sånt jag berättar om mig själv kanske vid andra dejten, när jag fått tillfälle att visa att jag eventuellt har goda egenskaper, mina intressen till trots.

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade nog inte berättat det i första hand, men det beror mer på att anime och manga snarare är en mindre del av ett större intresse hos mig: språket och kulturen. Att jag studerar japanska, gillar att läsa böcker och laga japansk mat, det skulle jag utan tvekan ta upp om någon frågade om mina intressen. Sedan om personen frågar om manga och anime, så skulle jag inte sticka under stolen om att jag gillar dem också.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt eget svar på frågan är att jag själv skulle undvika att ta upp manga på en första dejt. Inte för att ämnet i sig är skämmigt, men för att det är ett av mina specialintressen. Jag har ca 2-3 specialintressen. Det är svårt för mig att prata om dem utan att gå igång. Det liksom framgår att jag är väldigt intresserad av mina specialintressen vilket jag tror kan framstå som lite märkligt.

 

Innan jag berättar att jag stannade hemma en fredagskväll för att ägna mig åt ett specialintresse så vill jag först göra klart för en dejt att jag har vänner och att jag inte är galen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nä, det skulle hon få märka senare, när hon råkar öppna DEN garderoben...

 

Men skämt åsido, jag skulle nog kunna nämna det på dejt #1, om konversationen slumpar sig så (läs: tänker aldrig igenom vad jag ska säga). Jag har en annan kärlek som är starkare än anime (kemi), så det är snarare det jag får passa mig för att "gå igång" på under första dejten.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

eeeeh om vi skulle börja prata om intressen så skulle jag nog nämna, anime, manga och allt därtill XD 

+ han skulle nog märka mina pokemon och death note keychains på väskan 

jag är enligt mig ganska bra på att hålla mig lugn om personen jag är med inte gillar anime/manga.... troligen är det större fara om han skulle säga att han gilla det.... (( skulle typ gå på turbo mode då))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...