Hoppa till innehåll
Anime.se

Nintendo DS!


RockmanZero
 Share

Rekommenderade inlägg

Ja SP:n är ju onekligen mindre. Men DS:en är ju inte mycket större än den vanliga GBA:n dessutom är det där den gamla designen så jag tror att DS:en är lite mindre än det där.

Den nya desigen gör så att Ds:en ser ut som ett glasögonfodral när den är ihopfälld, :O tror dock inte att den är så mycket mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Har sett ett spel demo och läst om Mobile Suit Gundam Seed till Nintendo DS!!!!

Ett spel som jag definitivt kommer att köpa eftersom den Gundam nörd jag är. Spelet kommer att innehålla anime filmsekvenser och detta spel ser lovande ut. Kolla in denna sida om ni vill läsa om det eller se spel demot.

 

http://www.gamespot.com/ds/action/mobilesuitgundamseed/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Fast den svenska NDS laddaren kommer väl ut i mars? hadde inte tänkt o köpa ett NDS i December, spela tills batterierna tar slut och sedan vänta till mars... eller har jag missupfattat det hela?

 

och om jag nu ska köpa en Japansk NDS, kommer man kunna välja engelska och engelska i manualen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast den svenska NDS laddaren kommer väl ut i mars? hadde inte tänkt o köpa ett NDS i December, spela tills batterierna tar slut och sedan vänta till mars... eller har jag missupfattat det hela?

Det ska gå bra att använda en svensk GBA SP-laddare till Nintendo DS.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok, vad bra. Då måste jag bara köpa en SP laddare...

Men är den nån skillnad mellan Amrikanska och Japanska NDS versionen?

 

 

Ja alla väntar nog på NDS men ni snacka om paintchat är de ett in byggt caht pogram där man målar bilder o skickar till andra eller fattar inte?

 

Vad jag vet så kommer det att vara inbyggt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

skilladen mellan japanska och amerikanska DS versionen är bara språket på manualen och hur förpackningen ser ut, men det går att ladda ner en DS manual på engelska från http://www.nintendo.com Det du behöver köpa för att kunna använda en nintendo DS i Sverige är följande:

*En Nintendo DS enhet

*En svensk SP laddare

*Ett DS spel

Chat-programmet picto-chat är inbyggt i själva nintendo DS enheten och man får dessutom med ett demo på spelet Metroid Prime:Hunters när man köper nintendo DS eheten :D just dt ja, den ÄR regions fri! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Så, nu har Nintendo DS släppts i Sverige!

 

Någon mer än jag som inhandlat ett exemplar än? Vad är erat intryck av den såhär långt?

 

Själv har jag haft extrem otur. Den jag hämtade ut i Fredags hade en trasig pixel på underskärmen och den jag bytte den mot idag i butiken hade en trasig pixel den med, den här gången på överskärmen.

 

Jag ska byta den imorgon igen, hoppas på bättre tur då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nintendo sviker mina förväntingar allt för ofta nu för tiden..

de va bättre förr XP

 

DS e inte sådär jätte snygg, tycker den e jobbig o spela med...

fungerar bättre som en handdator än spelkonsol...

o jag är ett troget nintendo fan >_< men ds håller inte... får hoppas på att psp blir bättre,......

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag äntligen en Nintendo DS utan trasiga pixlar.

 

--Metroid Prime Hunters: First Hunt

Trevligt att de skickar med en demo-version på ett spel. Det fungerar bättre än jag trodde att styra med stylusen.

 

Grafiken är väldigt vacker och de få mellansekvenser man får se är väldigt imponerande och gör att jag ser framemot vad DS kommer att prestera i grafikväg i framtiden.

 

--Super Mario 64 DS

En trevlig konvertering av ett trevligt spel. Kontrollen sitter inte lika perfekt som med den analoga spaken hos Nintendo 64 men fungerar över förväntan. Minispelen är mycket roliga och beroendeframkallande.

...och "Älskar, älskar inte?"-spelet med Yoshi är hur sött som helst. :)

 

Vad tycker Ni om Era DS-spel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...