Hoppa till innehåll
Anime.se

Nintendo DS!


RockmanZero
 Share

Rekommenderade inlägg

Den förra tråden om DS verkar vara borttagen så jag gör en ny.

 

Detta verkar bli en otroligt rolig maskin, med många roliga möjligheter.

Det är ju nu officiellt att PictoChat kommer att vara inbyggt, så att man kan chatta och rita bilder till andra DS-ägare.

 

Spel att se fram emot:

New Super Mario Bros.

Animal Crossing

Castlevania

Megaman Battle Network

Super Mario 64x4

Wario Ware

NintenDogs

Naruto

One Piece

Mario Kart

m.fl. ....

 

Underbara spel, trådlös multiplayer, PictoChat, ursnygg design, touch-screen...

Kan någon komma och torka upp mitt dreggel?

 

Bilder på konsolen: http://www.freewebs.com/gamecubeheaven/NewDSImages.htm

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nåja mina favorit spel är ju super smash bros och dom spelen Game & watch ^^;

 

Är inte riktigt säker på om det du skrev har nånting att göra med topicen alls. Yare yare...

 

Hursomhelst...

 

Jag visste inte att det skulle komma ett naruto-spel till DS:en. Hoppas det blir lika roligt som 2:an (kommer inte ihåg det exakta namnet :P) till kuben.

 

Ett spel jag är lite nyfiken på är uppföljaren till Chrystal Chronicles. Undrar vad som väntar oss i det spelet. Missnöje eller lycka?

 

Och att PictoChat är inbyggt är ju guld värt. Det höjer värdet av att bara köpa själva konsolen. 1500 kr för denna maskin är mer än rimligt tycker jag!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nintendo har sagt att de inte kommer utveckla någonsomhelst programvara för att kunna spela via nätet, men de uteslöt inte att någon tredjepartstillverkare skulle få den idén.

 

Just det uttalandet är ett av skälen till varför jag älskar Nintendo..

Skulle Sony eller MS kunna uttala sig sådär, knappast.

 

Har sett att det ska släppas Mahjong-spel till DS:en, hoppas det når den västra stranden.

 

Förutom alla andra must-have titlar så längtar jag också till nåt bra Texas Hold'em spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När ska folk fatta att PSP kommer att vinna? Sony kan sin grej när de gäller utveckling, NDS har ju kassetter efterblivet nog medans PSP har småskivor.

Aldrig. Varför betala 2500 kronor för en bärbar maskin, vars spel redan finns till PS2, och som kommer ha en batteritid jämställd med Segas Game Gear?

 

Har sett att det ska släppas Mahjong-spel till DS:en, hoppas det når den västra stranden.

Förutom alla andra must-have titlar så längtar jag också till nåt bra Texas Hold'em spel.

Jag skulle inte sätta en så stor slant på att något Mahjongspel släpps i väst. Texas Hold'em skulle nog funka, speciellt om det kommer gå att spela över nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yrat: Och vad tusan har det med spelbarhet och underhållningsvärde att göra?

 

Visst, om du hellre köper en dubbelt så dyr maskin med väldigt kort batteritid bara för att den har skivor så är det ingen som stoppar dig.

Men var så snäll och låt oss som uppskattar bra och roliga spel längta efter NDS.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här kommer en text från www.planetgamecube.com om vad Nintendo ds ska använda för lagrings media.

 

Wireless Communication: IEEE 802.11 and Nintendos proprietary format; wireless range is 30 to 100 feet, depending on circumstances; multiple users can play multiplayer games using just one DS Game Card

Again, Nintendo reiterates the wireless range and multiplayer functions, but they're still not revealing anything about their proprietary wireless technology. What does stand out here is the first use of the term "Game Card" in reference to DS media. Not that many people ever used Nintendo's "Game Pak" moniker, but it does suggest that the media is more similar to a card for your digital camera than a traditional cartridge. Nintendo also gladly repeats that the DS can handle single-card multiplayer. Let's hope that the increased specs allow it to be used more often than it was on GBA.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kristijan: Att man bara behöver ett "kort" per spel är också det ett otroligt plus, tror knappast sony kör med ett sånt system.

 

 

Jag skulle inte sätta en så stor slant på att något Mahjongspel släpps i väst. Texas Hold'em skulle nog funka, speciellt om det kommer gå att spela över nätet.

 

Tja, hoppas kan man ju alltid,annars får man importera från öst, fast det känns knepigt när man inte är så vass på japanska.

Ang. texas hold'em så är ju multiplay ett måste, man får nog inte ut så mycket av det om man kör mot COM.

 

 

När ska folk fatta att PSP kommer att vinna? Sony kan sin grej när de gäller utveckling, NDS har ju kassetter efterblivet nog medans PSP har småskivor.

 

det var ditt argument för varför PSP kommer bli bättre, du kunde väl åtminstonde slagit till med det överlägsna UMD-formatet, filmerna man kan titta på, widescreen-formatet, Analog kontroll. Kommer själv inte på nåt mer unikt än det, och med tanke på alla minus PSP har gentemot DS så räcker det inte.

Dessa "småskivor" du skriver om måste snurra, och eftersom dom måste snurra så drar det mycket mer batteri, UMD är väl PSP's största akilles-häl.

Dessutom så är storleken ingen fara för DS, deras kort rymmer väl över en Gigabyte om jag inte minns fel.

 

Jag har nämnt det tidigare, Sony är onda, kontrollfreaks, regionskodning på spelen är ett exempel, och som jag nämnde tidigare i detta inlägg så kommer multiplayer-spel troligtvis kräva att varje spelare har var sitt exemplar av spelet.

 

Sen så kan jag inte fatta varför Sony valde att inte ha en lucka till PSP, kanske för att kunna sälja en speciell förvaringslåda vid sidan om för extra intäkter, för utan lucka ökar risken för repor.

Dessutom så har DS:en gått om PSP:n hårt i design, fast det är ju bara en petimäter.

 

Dessutom, Sony kan inte jack shit om utveckling när det gäller handheld eller konsoler överhuvudtaget, Sony hör hemma på konsolmarknaden lika lite som Britney Spears i mitt cd-ställ, det enda skälet till varför Sony lyckades var pga grym marknadsföring. Ps2 är ju ett totalt misslyckande rent hårdvarumässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det kvittar vad de kostar, tänk på spelen för helskotta. FF,Metal gear solid och som sagt det bästa. GRAFIKEN, men nu lär ju någon säga det är inte grafiken som är viktigast men det måste också synas snyggt ut.

 

Kommer ändå att gå över till PSP,angående batterier. Drar de inte mer batterier för att hålla gång två skärmar? Köp vad ni vill men jag tänker inte gå efter Nintendos fotspår som fortfarande kör med kasetter medasn PSP kör (USP) smskivor som ha ett större steg i utecklingen. Huvudsaken inte Microsoft gjorde en bärbar konsol, men Sony kan sin grej också när de gäller elektronik. Sony gör ju också Mp3 också som också är smått så de sitter inte i det skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det första heter formatet UMD, och det verkar som PSP kommer hålla upp till 8 timmar, för att spela, 10 för musik och 2,5 timme för film.

 

Jag tänker säga det, det handlar inte om grafik, utan om hur roligt ett spel är. Visst kan PSP vissa upp en otrolig grafik, håller med, det kommer bli en bra maskin, men vill man ha något annorlunda då är NDS alternativet. Det är upp till var och en att bestäma.

 

Men räkna inte ut Nintendo, för de har haft ensam rätt på den portabla marknaden i 15 år, så de vet hur det ska gå till, för att lyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det första heter formatet UMD, och det verkar som PSP kommer hålla upp till 8 timmar, för att spela, 10 för musik och 2,5 timme för film.

 

Hmm, är det ett nytt uttalande? För som jag förstår det så har Sony knipigt käft ett tag nu medans dom löser problemet med batteritiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...