Hoppa till innehåll
Anime.se

Sora Yori mo Tooi Basho: A Story that leads to the Antarctica


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

sorayori.jpg

Tjejer åker till Sydpolen. Från regissör Atsuko Ishizuka, som regisserade Sakurasō no Pet na Kanojo, No Game No Life, och Hatayamata, och manuschef Jukki Hanada, som manuschefade Nichijō, Steins Gate, Chu2koi, No Game No Life, Hibike Euphonium, o.s.v.

Tema: att våga ta steget och bryta vardagens mönster och uppleva något nytt!

Helt okej första avsnitt, typ solid 3/5-poängare. Lite småljummet, kanske, verkar vara en fluffig "följ dina drömmar"-serie, men inget fel med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var länge sen jag skrattade så mycket åt en serie som jag gjort de senaste två avsnitten. :D Det här känns som vinterns serie, i alla fall för min del. Kan hålla med om att första avsnittet var ljummet, men de värmde nog mest upp. Det tar fart sen i andra avsnittet och tredje går i samma tempo. 

Visst känns det som en serie som nog kommer kretsa en del kring det här att finna sig själv, växa upp och lite så men de har slevat på rätt bra med underfundig humor och i mitt tycke riktigt roliga karaktärer som verkar komplettera varandra bra. Får vibbar av K-On-gänget här men då mer speedade. De är naiva, men samtidigt så försöker de (några av dem iaf) vara mogna men misslyckas kapitalt och det blir bra humor av det. :) Samspelet mellan karaktärerna är rolig och har lite slapstick över sig bitvis men va fan, det ska ju vara en rolig serie, inte djup och sinnlig. 
Det  är knappast en spoiler att tala om att i ep. 2 kommer en tredje karaktär presenteras och den fjärde dyker upp i ep. 3. Efter att ha sett andra avsnittet så funderade jag på hur den sista personen skulle vara och komma in i gänget så att säga. Hon skymtade förbi precis i slutet av avsnittet men man fick inte se mer än hur hon såg ut. Jag hade dock SÅ fel i mina gissningar. Var inte ens nära, och det var kul i sig. Överraskningar och lite oväntade saker är alltid välkommet när mycket annars är SÅ förutsägbart. 

Det är dock lite hål i storyn här och där rent trovärdighetsmässigt, men de har ändå försökt och det ska de ha all heder för. Det är inte enorma kratrar i storyn som en del andra serier man sett och suckat över och håller de sig på den här nivån så känns det helt okej i min bok. Det ska inte vara lätt att ta sig till Antarktis, men det måste vara hyggligt logiskt iaf. Får se sen vad ni andra har för syn på det. 

Det dyker upp en del kul "easter eggs" eller vad man nu ska kalla dem i varje avsnitt, så det gäller att ha ögonen med sig. :D Här är ett iaf. 


r64kn1ykg6801.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Den här tickar på i bra takt och har än så länge inte gjort slutat imponera. Det finns bra djup och engagerande tankeställare hos karaktärerna och andra expeditionsdeltagare. Men samtidigt så är den glad och rolig utan att bli fånig. Det märks att nån lagt ned både tid, möda och en hel del tankearbete inför den här serien. Ep 7 nu och de har ännu inte ens gett sig ut på havet mot Antarktis. :) Men snart så... 

Nu sitter man och väntar varje vecka på nya avsnittet och suckar förnöjt under ED:n och vill ha mer på en gång. Vinterns anime för min del iaf. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...