Hoppa till innehåll
Anime.se

Super Sentai, Kamen Rider och deras amerikanska counterparts!


秀太.
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag sitter just nu och ser om Hyakujuu sentai Gaoranger i brist på annat att se på medan folk ser på nyheterna eller diskuterar politik. När jag gör det funderar jag naturligtvis på hur många här på Anime som också sett någon av Super Sentais serier. Jag gissar att åtminstone någon såg på Power Rangers som barn eller typ hört talas om Kamen Rider, det är i stort sett omöjligt att missa dem nu för tiden.

För ett par år sedan tog sig Power Rangers och Masked Rider in i Sentaicommunitiet men det har varit mycket gnäll kring det då dessa två serier är adaptioner och därför inte helt egna serier.

Här tänker jag att vi kan diskutera följande:

Power Rangers
Masked Rider
Kamen Rider
Super sentai

Alla har säkert sett någon och kanske finns det någon där ute som har en favoritsäsong. Låt diskussionen börja i så fall!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

5 timmar sedan sa hautahauta:

Känns som jag är snubben med minst koll här men känner igen Power Rangers ifrån barndomen. 😄

Nejdå, det är inte så vanligt att vanligt folk utanför asien känner till Super Sentai i alla fall, men jag började då se på det när jag började se konstiga anatomiska skillnader mellan Trini Quan och Tiger Ranger när jag var liten. Gillar fortfarande vissa Power Rangers-säsonger men mycket är det ju "Nah det här är sånt Nick och Disney sänder hela dagarna för att göra sina ungar till stereotyper -Movin on!" xD

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den 2020-02-15 vid 22:32 sa hautahauta:

Jovisst fick man N & D känslan ibland, måste plugga på lite om Super Sentai, verkar ändå kul att se källan, ursprunget till detta.

Många gånger är det faktisk djupare än Power rangers även om det finns moments också i Power rangers som jag gillar. 

Jag brukar gå in här när jag kollar på sånt [piratsajt] Vet inte huruvida de hade fått in Power rangers också eller inte, men de sa någonting om att det var på G. 

Måste ju säga att min favoritsäsong nog är Samurai Sentai Shinkenger, väldigt mycket tack vare Suzuki Shôgo och Hiroki Aiba som är lysande skådespelare. 

Redigerad av Sceleris
Länk till piratsajt borttagen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...