Hoppa till innehåll
Anime.se

Kingdom S3


Soverejn
 Share

Rekommenderade inlägg

KINGDOM SÄSONG 3 YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSS!!

106392.jpg.3be53bcd72351ba7894229da3e01f503.jpg18554602_10212167108149331_1773000470_n.jpg.002eeb23d162cc580552a90adb99d852.jpg

 

Som jag har längtat!  Precis färdig med att se om första säsongen. Då man vart sjuk ett bra tag nu med Covid-19 symptom så passar det väldigt bra att binge:a igenom båda säsongerna nu för att färska upp minnet. Shit vad jag verkligen har saknat en sån här riktigt god krigsanime i historisk miljö. Den är baserad på "Warring States" perioden i Kina ca. år 400 f.Kr. en mycket intressant tid i Kinas historia och en setting som jag absolut älskar.

Tyvärr så lider serien bitvis av horribel 3d cgi i första säsongen speciellt i första avsnittet, sen så varierar den i kvalitet och jag tror de blandar mycket klassisk animering med 3d cgi om man nu kan göra så, lite osäker på ämnet. Det känns som att ibland är det helt ok och bra till och med skulle jag vilja påstå, men sen kan man få riktiga Vietnam flashbacks från Berserk 2016. Kan dock tänka mig att det kan va svårt att hålla sig ifrån 3d cgi när det kommer till en stor kvantitet stora stridsscener, känner igen det fenomenet. 

Det är Studio Pierrot som ligger bakom serien i Säsong 1 och 2. Och i första avsnittet vet jag inte vad som hände, det är ett dubbel avsnitt och någonstans i mitten kan man se animations kvaliteten förbättras markant. Det är som Studio Pierrot insåg att - "nä fan, det här suger verkligen" och hyrde in bättre cgi animatörer. Eller att praktikanterna fick animera avsnittet då alla huvud animatörer fick en stroke samtidigt. Eller att de var upptagna med ett projekt som dratt ut på tiden och de blev tvungna outsource:a animationen till nån amatör studio. Ja man kan fantisera helt hejvilt om detta, skulle vara riktigt intressant att fått se nån behind the scenes "the making of kingdom" och få se va fan som gick fel haha. Avsnitt ett var minst sagt skrattretande, påminner mig om ett visst avsnitt i Naruto Shippuuden där jag också länge funderat vafan som hände, ni vet... den där scenen där det ser ut som animatören ritade under en jordbävning.

ajnCaCc7mt.jpg.a442f5b83649dcce9f3993e3a1a2af25.jpg

 

Kan man ta sig igenom halva avsnitt ett så är det inga problem. Jag har på senare tid försökt funderat mer på vad jag gillar med det jag ser på. Och det är inte enkelt, speciellt då på senare tid jag inte kollar på så mycket anime. Men det finns en del saker jag kan peka ut, som sagt redan gillar jag den historiska miljön berättelsen utspelar sig i och det är verkligen uppfriskande att se karaktärerna i den kultur som fanns då i Kina. Jag gillar också karaktärerna, de känns inte tråkiga på något vis och i de svårigheter som karaktärerna får gå igenom utvecklas deras relationer till varandra och skapar tydliga band. Det känns helt enkelt som karaktärerna har karaktär.. Badum Tsss... Sen finns det ett fåtal humoristiska inslag som jag tyckte var rätt wholesome. Jag gillar också taktik snacket och striderna där generalerna försöker utsmarta varandra. Det är lite Legend of the Galactic Heroes vibbar på just den delen av serien och jag älskar det. Just berättelsen vet jag inte om jag har alla verktyg till att betygsätta, jag är lite rostig på detta också. Men hittills har jag verkligen tyckt om den, det känns lätt att hänga med och jag tycker den går i lagom tempo och berättar på ett bra sätt. Trots att jag redan sett den en gång så tyckte jag att det var spännande när det skulle vara det. Den har drama, Kingdom baseras ju på ett utav de bästa dramat genom historien vet inte vad mer jag behöver säga om det. Skulle va verkligen intressant att få höra vad @Sceleris tycker om denna anime. 

Jag är riktigt hype på vad säsong 3 har att erbjuda, ska jag va ärlig så trodde jag den aldrig skulle komma... Ungefär som min kärlek Claymore. Det är en inte Studio Pierrot som gör denna säsong, utan det verkar vara en relativt ny Studio vad jag kan förstå, Studio Signpost. Jag hoppas verkligen det inte blir skit. Återkommer med någon reaktion på första avsnitten så fort jag är klar med säsong 2.

 

  • Gillar 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

17 timmar sedan sa Soverejn:

Skulle va verkligen intressant att få höra vad @Sceleris tycker om denna anime.

That's me! 😲

Jag skulle också vilja veta vad @Sceleris  tycker om denna anime, men @Sceleris har inte sett den och det är 77 avsnitt som på något sätt ska klämmas in mellan alla andra åtaganden. Men jag vill se den. Det känns allmänt vedertaget att det är Go'a Grejer™, det låter också så på vad du skriver ovan, min bror har läst och gillat mangan, etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...