Hoppa till innehåll
Anime.se

Ordbilders Podcast


guruguru
 Share

Rekommenderade inlägg

Startade en podcast. Tre avsnitt än så länge. Avsnitt 1: samtal med My Bergström om mangaöversättning i Sverige. Avsnitt 2: samtal med serietecknaren Lisa Medin. Avsnitt 3: samtal med Tomas Antila om manga-/animeföreningen Mangakai och Tomas egna serier.

 

 

  • Gillar 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Vi spelar in sjätte avsnittet av Ordbilders podcast på tisdag. Då gästar serieskaparen Åsa Ekström podcasten från Japan. Huvudämnen blir antagligen Åsas serier och att teckna manga i Japan.

Tidigare gäster: Mikael Sol (avsnitt 5), Steff Gaines (avsnitt 4), Tomas Antila (avsnitt 3), Lisa Medin (avsnitt 2), My Bergström (avsnitt 1).

https://www.youtube.com/user/Ordbilder/videos

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Ordbilders Podcast: Avsnitt 9 med serie-/mangatecknaren och förläggaren Natalia Batista som gäst finns nu på Ordbilders youtube-kanal. Ett ca två timmar långt samtal där vi bland annat pratar om Natalias serier, Shonen Jump, Nosebleed Studio och Crowdfunding. ‪
 
Redigerad av guruguru
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Missa inte Ordbilders podcast specialavsnitt till Seriefest i väst om Ordbilders krångliga väg till mangautgivning i Sverige som släpps imorgon, på söndag kl 12. Sedan från kl 13 – 14 livestreamar Nosebleed studio: ”Framtiden för Manga i Sverige”
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Den 2020-07-07 vid 20:10 sa Klona:

De där ska jag lyssna på någon gång i dagarna!

Det där visade sig vara en lögn men jag har åtminstone lyssnat på två stycken avsnitt nu. Jag tycker det är intressant att lyssna om manga från personer inom branschen så ska absolut fortsätta lyssna men gissar på att det kommer att ta ett tag innan jag kommer ikapp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 10 months later...

Ordbilders podcast finns nu att lyssna på Spotify och itunes/apple podcast. Ett nytt avsnitt med en intervju med Elise Rosberg ska förhoppningsvis vara uppe om några dagar.

 

https://open.spotify.com/show/5AA3745g3SRTMPYpef0kVx?si=f146305beef3432a
Tidigare avsnitt är:
1: Mangaöversättning med My Bergström
2. Lisa Medin
3. Mangakai & Tomas Antila
4. Stef Gaines
5. Mikael Sol
6. Åsa Ekström
7. Tinet Elmgren
8. Yvette Gustafsson
9. Natalia Batista
10. Strul och komplikationer: Ordbilders väg till mangautgivning
11. IMPACT
12. Olov Redmalm
13. Ola Hellsten

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...