Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime hösten 2020


MathJuice
 Share

Rekommenderade inlägg

Majo no Tabitabi: En häxa som reser runt och träffar folk. Känns som min kategori och ser urgullig ut!

Mahouka Koukou no Rettousei - Raihousha-hen: Säsong två av Tatsuyas äventyr. Så länge man väntat på denna!

Gochuumon wa Usagi Desu ka? Bloom: Säsong 3 av en av de skönaste slice of life serierna som finns. Green tea!

Love Live! Nijigasaki Gakuen School Idol Doukoukai: En ny grupp för Love Live-universumet. Ser den utifrån namnet och hoppas att den kan bära sig med dom andra två.

Strike Witches - Road to Berlin: All of my yes! Bästa häxorna i stan är tillbaka!

Rail Romanesque: Gijinka Moé för tåg. Ursprungligen från en visual novel. Stilen ser annorlunda ut, men kan vara en sleeper hit, om inte bara för att jag gillar tåg så mycket.

Burn the Witch: Häxor som slåss mot drakar. Total hype för denna.

Date A Bullet - Nightmare or Queen: Best girl från Date A Live har en långfilm...eller tekniskt sett är detta den andra filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Höstsäsongen är för mig inte lika påtänd som kommande vintersäsongen, men nog finns en del att titta och slötitta på även här.

Kommentarer utan inbördes ordning eller kvalitetsförsäkran:

Higurashi-remake: jag gillade storyn hyfsat i 2006 års upplaga, men i min hövliga opinion tappade den mycket genom tafflig regi och produktion, så jag är intresserad av att se vad en remake kan erbjuda.

Golden Kamuy 3: första två serierna bjöd på sådan högklassig actionmysteriekomedi med ett utmärkt knasigt karaktärsgalleri att ni inte skulle kunna hålla mig borta från fortsättningen ens om ni skjuter mig i huvudet.

Kami-tachi ni Hirowareta Otoko: feel-good-isekai; snäll men illa behandlad muskelkarl får nystart som pojke i fantasyvärld, och gör sig omtyckt genom sin påhittighet (= gör saker han lärt sig på jorden, som vanligt), arbetsmoral, ödmjukhet, och omtänksamhet.

Kuma Kuma Kuma Bear: feel-moé-isekai; ung tjej hamnar i fantasyvärld med en björnpyjamas som gör henne oslagbar. Hon använder sin nyvunna makt till att göra typiska isekai-bravader och att hänga med småflickor. Serien är väldigt övertygad om sin björnnisch.

Maōjō de Oyasumi: sketchformat där bortrövad fantasyprinsessa hittar på hyss för att sova bättre. Jag har inte läst mangan sedan volym 5, och nu är den på åtminstone 16, så jag vet inte om den tagit sig ur det något enformiga mönstret, så det blir lite intressant att se om de försöker hålla det kort och snärtigt, eller bredda det till mer än en komedi, eller vad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...