Hoppa till innehåll
Anime.se

Svenska subtitles


Ebhen
 Share

Rekommenderade inlägg

Är det någon som har koll på ifall det finns nån sida där man kan få tag i svenska subtitles till främst anime filmer, både äldre och nyare? Har en vän som inte hinner med att läsa ordentligt på engelska och vi funderade på om det finns nån sajt där man kan hitta sånt. 

Redigerad av Ebhen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Undertexter är upphovsrättsskyddade, så sajter med undertexter räknas som piratsajter och därmed bortom regelverket för sajten. Hårt, men så är det!

Fast även om piratsnack var tillåtet så skulle det vara ganska knapert. Jag tror att det allra mesta vid det här laget är rippar från svenska BD-/DVD-släpp och från streamingsajter.

Googla titeln + svenska + srt eller nåt sånt så kanske du hittar nån sajt. Därifrån kan du kanske bläddra i något slags kategori, eller sajtsöka "anime" och filtrera på svenska textningar.

Alternativt kolla på Netflix-grejer.

Det är mina tråkiga tips. 😔

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såklart, det tänkte jag inte ens på. Var mest inne på problemlösningen i fråga. Nåja, får se vad som går att göra åt saken. I värst fall får hon väl titta på dubbat även om det är kassa röstskådisar. Då kan hon ju iaf. hänga med bättre. 

Jag har en del dvd med svensk text som funkar, men långt ifrån alla filmer släpps ju på dvd här i Sverige har jag noterat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...