Hoppa till innehåll
Anime.se

Wind Princess


Ebhen
 Share

Rekommenderade inlägg

Nu är den äntligen klar! Kortfilmen om Nausicaä som varit på gång under några år. :)
Jag tycker den är snygg och välgjord för att vara gjord av fans utan någon direkt budget att tala om. Med rätt människor bakom som gillar originalet så skulle det lätt kunna bli en riktigt bra långfilm. Bara man ser till att Hollywood håller sina kletiga tassar borta. 😆

Se den här: 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ärligt talat blev jag underväldigad av effekterna. Dels 3DCG:n (inte för att vara elak), och dels kompositionsarbetet: man har helt enkelt inte gjort ett särskilt bra jobb med att matcha effekterna och det filmade. Som amatör vet jag att det kan vara knepigt att matcha färger och ljus, och att få bra greenscreensilhuetter och sånt, men jag är mindre förstående till dammpartiklarna som svävar runt i luften: de följer med kameran istället för att stanna i världen (ex. 8:55 när hon drar tillbaka kniven och kameran panorerar).

Men jag gillar dräkten och rekvisitan! Och kul med Joe Hisaishi-pastischen. Jag blev lite sugen på att se om Nausicaä, det måste ha varit 20 år sedan sist.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...