Hoppa till innehåll
Anime.se

Nybörjare


-Kakashi-
 Share

Rekommenderade inlägg

Samma här jag har också ritat en massa huvuden, kroppar är MYCKET svårare tycker jag.

 

Och det är svårt att få ögon att se Levande ut har jag märkt.

 

Okej. Sen kom jag på att jag ritat två Chibi-figurer med, fast de är från boken. De har ju bara halvcirklar som händer, så där är ju händerna mycket lättare å rita :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Ja den va bra ritat men armarna sitter lite sladrigt halsen sitter inte i miten (man måste vara på prick noga ;)) Ja och skorna är ett minus me dom ser lite mysko ut snyggt hår och snygga ögon man ser att du har S"Så här tecknar du manga" av Katy Coope stämmer det kläderna va väll bra men lite mer fantasy nu kommer vi till ett av det viktigaste posen den där posen va lite tråkig men du rita ju bara nu du hade ju inte övat på kroppen ännu en gång snyggt hår lycka till med tecknadet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja den va bra ritat men armarna sitter lite sladrigt halsen sitter inte i miten (man måste vara på prick noga ;)) Ja och skorna är ett minus med dem ser lite mysko ut snyggt hår och snygga ögon man ser att du har S"Så här tecknar du manga" av Katy Coope stämmer det kläderna va väll bra men lite mer fantasy nu kommer vi till ett av det viktigaste posen den där posen va lite tråkig men du rita ju bara nu du hade ju inte övat på kroppen ännu en gång snyggt hår lycka till med tecknadet ;)

Ja det stämmer. Har du också den eller? :) tack för kritiken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mm, ja din stil påminer för mkt om Katy Coope's stil

om jag får komma med mer ett förslag än kretik, börja träna på

en egen stil, försök alltså inte teckna precis så som katy

"lära sig teckna böker" är mer till för riktlinger än så här ska du göra jag skulle oxå investera i en "how to draw manga" bok, vilket jag

personligen är bättre än denna bok!

 

men träna vidare, och tänk på anatomin hela tiden!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för svaren. Har inte riktigt hunnit skissa nåt mer :( eller hunnit och hunnit. Har inte gjort det. Ska göra lite idag! :D

 

Men ska man börja teckna av bilder som sin favorittecknare gjort eller ska man göra eget eller ska man skaffa sig en "How to draw manga"-bok? Vilket rekommenderar ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rekomenderar 1:an till at börja med

och så tycker jag inte att du ska "rita av" någonting alls

du kan studera poser och former, hur näsans placering skall

sitta på ansiktet utan att se konstigt ut, hur man får en snygg

form på tex kvinnans ben (bland det svåraste) mm

 

men rita inte av nått!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att studera hur saker ritas är väldigt viktigt, det har jag också märkt.

Varje gång jag kollar på anime så lägger jag märka till nya saker, det är sådant som gör att du blir bättre och bättre med tiden.

 

Och så måste jag säga till zaffe, att rita av ger faktiskt mer än vad man tror.

Men man skall inte fastna på att rita av samma bild fler gånger då man inte får så mycket information av det.

Men om du ritar av många bilder så måste du plocka upp något av det.

 

Men som zaffe och sade innan, det är mycket viktigt att studera hur saker ritas och former.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu kakkashi väntar alla på bevis om du fattat vad alla har sagt lägg upp en till bild bara.Glöm inte rita en bra pose inte dålig man kan undra det finns det dåliga poser ja det gör det rita en när gubber rör på sig mycket så gå till rit bordet o rita en MANGABILD ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...