Hoppa till innehåll
Anime.se

Tv-programmet Samantha


Shika
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag såg på Samantha på ztv, ett program som handlar om populärkulturen under 80 talet och lite mer, tror jag.

Idag (måndag den tjugofemte) handlade det om de allra första datorerna och tevespelen, commodore 64 och nes. Är det någon som är/var en liten spel-junkie på åttiotalet bland er äldre användare? Har ni några favoritspel från stenåldern?

 

Sen visade dem ett reportage om counterstrike spelare som behandlades som rockstjärnor borta i japan, vad tycker ni om det? rätt så coolt faktiskt enligt mig :P De berättade också att det finns teve-kanaler som sänder counterstrike-matcher i direktsändning utomlands haha :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blev rätt chockad när jag såg en film från Korea när det var en Star Craft match som skulle spelas. Det spelades inne på någon stor arena och det var sjukt mycket folk överallt. Fanns tillochmed VIP platser med bord och grejjer :rolleyes:

 

Om jag inte fattade saken helt fel så sändes allt ochså i direktsänd TV med tre program ledare som stog framme och pratade med spelarna innan matchen och som ochså kommenterade hela evangemanget.

 

Nog är det coolt alltid. Synd bara att inte Sverige har någon Gejmer kanal ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blev rätt chockad när jag såg en film från Korea när det var en Star Craft match som skulle spelas. Det spelades inne på någon stor arena och det var sjukt mycket folk överallt. Fanns tillochmed VIP platser med bord och grejjer :rolleyes:

 

Om jag inte fattade saken helt fel så sändes allt ochså i direktsänd TV med tre program ledare som stog framme och pratade med spelarna innan matchen och som ochså kommenterade hela evangemanget.

 

Nog är det coolt alltid. Synd bara att inte Sverige har någon Gejmer kanal ;)

 

Starcraft är väääääääldigt stort i Korea....Starcraft för dom är som ishocky är för oss ungefär...dom har desutom flera kanaler (av vad ja har hört inte kollat upp) som sänder Starcraft typ 24/7....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Starcraft är väääääääldigt stort i Korea....Starcraft för dem är som ishocky är för oss ungefär...dem har desutom flera kanaler (av vad ja har hört inte kollat upp) som sänder Starcraft typ 24/7....

Jo då. Har ett klipp på datorn från någon turnering i Starcraft där det sitter två killar med datorer (och med flashiga kläder också) på en slags scen och bakom dem är det stora skärmar. De har en jäkla publik som sitter och tittar på och de har flaggor och andra grejer för att heja på deras favorit. Tävlingen är komplett med kommentatorer och alla blir helt galna när de tävlande attackerar varandra. Hur sjutton kan ett spel bli så stort? "Vad är eran nationalsport? -Starcraft."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan nämna lite annat roligt om iaf. Sydkorea. Då en väldigt stor del av befolkningen är koncentrerad til Seoul så finns det väldigt många "spelcaféer" där och rivaliteten mellan dem är stor. Det finns en mängd koreansa onlinespel och i dessa tävlar ofta olika hålor mot varandra. Tänk dig en attack mot en borg, gjord av minst ett femtiotal spelare, koordinerat! Vi har tom. ledare som står på något bord i lokalen och skriker order genom megafon. Kan ju också nämna att arkadspel är minst lika stort i Sydkorea som i Japan. Detta är på grund av att väldigt få tv-spel letat sig till landet. Har för mig att det var några restriktioner på sådant.

 

*Ior som skulle tycka det vore roligt med ett besök.*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag såg på nåt spel-program på Tv4+ (minns inte vad det heter), då var det ett reporatge om just detta ni diskuterade om.

I sydkorea finns det precis som någon nämnde ett antal kanaler som visade enbart Starcraft och Warcraft turneringar/vänskapsmatcher och liknande precis som hockey.

Dem kanalerna sändes typ dygnet runt och sände endast spelmatcher, det skulle vara grymt om det var så i Sverige också :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...