Hoppa till innehåll
Anime.se

Spirited Away.


^^ Living Dead ^^
 Share

Rekommenderade inlägg

spirited away är faktiskt lite överskattad...

själv så föredrar jag mononoke hime... men den e ju bra å så..

lite synd bara att det har kommit in datorer i ghibli's studio.. uch va disney det kommer att bli. ( många kameraåkningar.. CG vatten mm ( Uch )

 

Kan faktiskt inget annat än hålla med dig! Tråkigt när börjar datoranimera mer och mer, det förlorar lite av sin charm enligt mig...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hatar CG... men jag såg nyss på Spirit, och där var det riktigt snyggt gjort (fastän jag inte gillade örnen i början). I Spirited Away var det också ganska fint... men... :P som sagt, även fast man vill ha tillbaka dem gamla animationerna, så tecknas faktiskt ALLT på datorer numera, dem bara gör det lite mer "realistiskt" då och då för att få till te.x vatten eller 3D effekter. (te.x statyn i skogen i Spirited Away när dem åker bil)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker allt att Studio Ghibli lyckas hålla sitt datoreffekteri på en ganska smakfull nivå, till skillnad mot mycket annat där ute. (Final Fantasy Unlimited, tex. *ryyyys*). Fast lite orolig blir man allt när det går att läsa att hela det rörliga slottet i nästa Ghiblifilm, Howl's Moving Castle kommer att vara datagjord.

 

Förresten, vad menas med "överskattad" när ni pratar om Spirited Away? Förtjänade den inte en Oscar eller? De flesta som sett flera av Miyazakis verkbrukar ha en annan favoritfilm, men det går ju inte att förneka att SA är en ruggit bra film.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förresten, vad menas med "överskattad" när ni pratar om Spirited Away? Förtjänade den inte en Oscar eller? De flesta som sett flera av Miyazakis verkbrukar ha en annan favoritfilm, men det går ju inte att förneka att SA är en ruggit bra film.

 

Ja, naturligtvis håller jag med men Mononoke Hime är faktiskt bättre än Sen to Chihiro (enligt mig m.fl.). Den borde ha fått ännu mer uppmärksamhet runt om i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst tesked
Jag antar att Studio Ghibli är japanerna som gör filmerna och disney licenserar den i resten av världen och dubbar dem, har jag rätt?

Vill bara få det klart i huvudet :)

ja det stämmer. Studio Ghibli (JI-BU-RI för er som undrar hur det uttalas) skapar filmerna medan det är ett Dinsey Avtal bundet till vissa. Idén med detta är att Dinsey ska försöka göra dessa filmer mera kända för världen utanför Japan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...