Hoppa till innehåll
Anime.se

One Piece


kamesennin
 Share

Rekommenderade inlägg

One Pice anime blir (precis som mangan) helt lysande efter avsnitt 35 (då dom har plockat upp Sanji å beger sig efter Arlong). Och om du bara sett ett avsnitt så har du missat dom bästa rösterna: Sanjis, Chopper och för att inte tala om Kuro är fullständigt josh! :)

 

-Doom

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ser inte på One Piece-animen för att jag vill inte förstöra spänningen i mangan (som är grymt bra). Och för er som laddar ner mangan, fy skäms! När det bäl kommer manga till Sverige så borde man sponsra det, det är ett bra ställe att lägga sina pengar på så att säga! >:(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är snål. Och med tanke på att Mangan är bäst och Animen är lång och lika utdragen som Dragonball Animen så laddar jag ner One Piece Mangan och läser i Manga Viewer eller skriver ut...

 

Men One Piece är inte så bra att jag är redo att sponsra den. Manga Mania är det enda jag sponsrar trots att jag knappt läser den. Och om FMA skulle komma i Manga format skulle jag köpa ALLT med den att göra!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag e något av en puritan på området. Jag klarar inte av att läsa den svenska One Piece översättningen. Det låter så otroligt fel mot den japanska dialogen. Med alla sina "tadaaa!" och andra (något fåniga) svenska uttryck skapar den svenska översättningen en mer löjlig än cool atmosfär, vilket e synd eftersom serien i sig äger. =/

 

-Doom

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

One Piece är en av dem bästa serierna som finns. Så är det bara. Jag kan inte få nog av One Piece animen. Har varit kär i serien sen första avsnittet. :blush:

Och jag hamnar i den grupp som gillar animen mer än mangan.

 

 

Ps: Dom japanska rösterna är solklara. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena! Är det någon här som har sett One Piece animen då? Jag såg lite av en episod, tyckte det inte var så bra. Det är inte samma känsla som när man läser dom svenska manga-böckerna. Dom japanska rösterna var ganska fjuttiga :blush: Vad tycker ni?
Jag tycker OP animen äger och att det är de jap. rösterna som gör serien så rolig. Jag skulle inte palla att läsa den på svenska, det skulle förstöra hela stämningen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...
Men One Piece är inte så bra att jag är redo att sponsra den. Manga Mania är det enda jag sponsrar trots att jag knappt läser den. Och om FMA skulle komma i Manga format skulle jag köpa ALLT med den att göra!!!!!!

 

FMA finns att köpa som manga, kolla in sfbok exempelvis.

 

One Piece animen är väl okej, inte en favorit men helt OK. Visserligen har jag inte sett så många avsnitt än så länge så jag får se om jag skapar fler åsikter lite senare!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läst mangan till bok 25 (slutade sen efter nått skäl)

Sett på anime'n från 1-50 (se mer senare)

 

Måste säga att serien är rent ut sagt skit bra :D De som inte sett bör verkligen ta tag i sina liv och göra det.

 

ps. jap rösterna är mkt bra. Har du sett anime på engelska nångång?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena! Är det någon här som har sett One Piece animen då? Jag såg lite av en episod, tyckte det inte var så bra. Det är inte samma känsla som när man läser dom svenska manga-böckerna. Dom japanska rösterna var ganska fjuttiga :rolleyes: Vad tycker ni?

 

:D One Piece är en av dom roligaste och shysste gjorda animen B) man ska så fan tycka att den är fjuttig. Hur många avsnitt har du sett då :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket konstigt att det är så få som kollar på OP animen. OP är förmodligen den bästa shounen animen någonsin, fillerserna är till och med bra. Antar att ingen har sett upp till 255 som var senaste avsnittet. Kan i alla fall säga att det bara blir bättre, arcen som håller på nu är sjukt bra. Det går inte ens att jämföra med det som var innan.

 

Rolig fakta: Luffy har samma röst som Kuririn i Dragonball.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rösterna i OP är ju skitbra, toppseyuus hela bunten.

Inte tror man att det är en kvinna på 45-50 (ja den har sänts ett tag) år som gör Luffy så mysko röst lixom.

 

När Chopper joinade mugiwara kaizoku så blir serien genast betydligt bättre, han e ju för jäöla super gullig...

Jag fastnar helt klart för huvudkaraktärerna å deras drömmar. Å eftersom drömmar är seriens huvudtema så e jag rätt så fast i den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket konstigt att det är så få som kollar på OP animen. OP är förmodligen den bästa shounen animen någonsin, fillerserna är till och med bra. Antar att ingen har sett upp till 255 som var senaste avsnittet. Kan i alla fall säga att det bara blir bättre, arcen som håller på nu är sjukt bra. Det går inte ens att jämföra med det som var innan.

 

Rolig fakta: Luffy har samma röst som Kuririn i Dragonball.

 

så klart man gör det, 256 nu till och med, men nu blir det PAUS och nästa avsnitt kommer antagligen den 26e februari, till förmån för Vinter-Os.

 

nästa avsnitt kommer äga stenhårt, Sogeking och FrankyXSanjiXUsopp action, längtar som fan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...