Hoppa till innehåll
Anime.se

Ranma


angel
 Share

Rekommenderade inlägg

Ranma e ju så sjukt rolig så det inte e klokt och jag tycker att det är för jävligt att ica skaffar den jag menar varför ska en topp manga som ranma finnas i en så dålig affär som ica... >:) Men den helt klart bästa figuren i ranma är ju helt klart Ukyo jag menar hade du lyckats med att göra en kampsport utav en maträtt va?!?! B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast jag kan inte instämma i kritiken mot trycket. SÅ sunkig är det inte. Fullt funktionsdugligt enlig min mening. Sen är bildkvalitén (i början av serien, i synnerhet den första volymen) ganska daskig och, hur ska jag uttrycka mig? Ojämn, grumlig rent ut av. Oavsett vilket land den specifika utgåvan kommer ifrån. Sen är det så att manganördar i regel älskar att hata och hitta fel och brister i alla utgåvor som inte är Japanska. Är det inte översättningen, så är det trycket eller vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

asså har ni sett animen så tycker ska ni knappast tycka att mangan e av dålig kvalite och tryck... >:( plus så om du vill ha Ranma på engelska kostar det ca 240 spänn!!!!!!!!!!!! så då har jag hellre lite sämre översättning än e hel pank

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast jag kan inte instämma i kritiken mot trycket. SÅ sunkig är det inte. Fullt funktionsdugligt enlig min mening. Sen är bildkvalitén (i början av serien, i synnerhet den första volymen) ganska daskig och, hur ska jag uttrycka mig? Ojämn, grumlig rent ut av.

 

Den dåliga bildkvalitén i början beror nog på att de första sidorna från början var i färg. Färgsidor som trycks i svartvitt blir väldigt fult och sjaskigt. Det var likadant i Dragonball. Som tur är verkar Ranma inte innehålla så många sådana sidor.

Vore kul med några sidor färg i varje nummer men jag antar att det blir för dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tror att mangor översatta till svenska kommer att finnas i dom flästa affärerna snart, eftersom att manga blir så populärt så kommer alla vilja ha det i sina affärer.

dom kommer ju att bombas av pengar om dom skaffar sig manga!

 

Jag tycker bara att det är bra att ica har lite manga, kanske börjar fler också ha det.

Dessutom slipper du söka upp en bokhandel.

vad är nackdelen?!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...