Hoppa till innehåll
Anime.se

Var kan jag lära mig japanska?


CyberSphere
 Share

Rekommenderade inlägg

Nu har jag 2 frågor:

1: Hur gör du japanska tecken med skrivbordet?

2: Situational Functional Japanese är alltså ett till förslag?

 

1. Byter språk från svenska till Japanska, går att göra i XP och 2000 om man har japanskt språkstöd installerat

2. Ja, men jag rekommenderar att du köper den i affär eller iaf tittar igenom den först. Den är ganska svår skulle jag säga (inget japanska är skriven med romaji, de kör med kanji från första början (även om de på vissa finns furigana)).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2. Ja, men jag rekommenderar att du köper den i affär eller iaf tittar igenom den först. Den är ganska svår skulle jag säga (inget japanska är skriven med romaji, de kör med kanji från första början (även om de på vissa finns furigana)).

 

 

Ok, det låter som att det inte är någon bra grundläggande bok...Om det nu är var kan jag köpa (kolla på) den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok!

jag har fortfarande inte fått veta om det är en bra bok för det grundläggande?

Alltså: är det en bra bok att börja med? den verkar väldigt invecklad och kanske inte så bra för någon som inte vet något över huvud taget? (som mig)

Det skulle jag gärna ha svar på, det låter ju så kompliserat allt det där med kanji osv.

så svara gärna på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

XD jag har precis bestellt en japans ordbok!!jag har letat i alla jämrans bokhandlar men dom har inga men jag gick till bokhandlen i mölnvik och frågade och då erbjöd dom sig att bestella :D men dom e jä****t dyra den som jah bestellde kostar 300:- och den är översatt till engelska....jag frågade om svenska men den kostade 4000:-!!!!! :surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

XD jag har precis bestellt en japans ordbok!!jag har letat i alla jämrans bokhandlar men dom har inga men jag gick till bokhandlen i mölnvik och frågade och då erbjöd dom sig att bestella :D men dom e jä****t dyra den som jah bestellde kostar 300:- och den är översatt till engelska....jag frågade om svenska men den kostade 4000:-!!!!! :surprised:

 

300kr är ju inte så mycket. Nu har jag förvisso en wordtank (dvs. elektronisk ordbok) men den gick på 1500 och är fortfarande en av de billigare modellerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...