Hoppa till innehåll
Anime.se

Er tid


Vicious
 Share

Rekommenderade inlägg

Alla har vi ju nångång haft en känsla att vilja skapa något, känt kreativiteten och inspirationen flöda. Ofta känner man detta under en viss tid på dygnet, så jag undrar helt enkelt när er "tid" är? Natten, dagen, morgonen, kvällen?

 

Min tid är oftast 22.00 till ca 02.00. Min kreativitet kommer oftast just på kvällen, även om jag kan känna mig kreativ på dan. Men nattetid så skapar ag oftast dom teckningar jag är mest stolt över.

 

När är er tid?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag får som mest idéer efter klockan nio på kvällen, förmodligen för att jag oftast går runt i ett halvsovande töcken hela dagarna och inte är riktigt vaken förän då ;)

Sen håller det väll i sig till frammåt fyra fem på morgonen ungefär.

Natten är helt klart bästa tiden att få någonting gjort på, särskillt på sommaren när det ofta är för varmt på dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker att vinternätterna är ganska stimulerande, det är tyst och kyligt och det uppstår en så rofylld stämning.

 

En sak att tillägga; musik kan fungera som en"trigger" till mitt skapande, om det nu är på dagen. Men oftast krävs det nånting mer, men musik är ofta ett måste när jag börjar rita. Såvida det inte är bildlektion i skolan, men där dödar man ju bara kreativiteten ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svårt att säga, de kommer när de kommer. ibland tidigt på morgon vilket inte är så ofta, men de bara dycker upp ibland!

 

Men jag är mest rädd för att sno andra idéer! OCh de gör ju att arbetet tar längre tid än vad de ska göra och endast idéerna tar ca någon månad att kläcka. Men oftast så blir de att man ''lånar'' från någon annan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det roliga är ju att man teoretiskt tecknar bättre när man är trött.

För hjärnan släcker ner den logiskt tänkande hjärn halvan före den kreativa ;)

Så när det inte finns lika mycket störningar i den logiska delen så kan den kreativa arbeta mer fritt :)

 

själv så brukar det vara på kvällen man får till bäst bilder men det har varit ett par undantag då man lyckas skapa något vettigt mitt på dagen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

anytime... spelar ingen roll, kan va lika kreativ på dan som på natten...

fast på senaste har ja mest suttit uppe o ritat på nätterna, sover numera på dagarna O_o

o självklart flödar musiken genom högtalarna jämt o ständigt, min stora inspiration :) hjärnan står still om de för tyst omkring, lr om de skrikiga skitsyskon i huset >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr är min tid mitt på dagen, alltså när jag går i skola. Därför blir jag överlycklig när jag får rita lite!

 

Jag kan nog få fram 3 halvbra teckningar på en timme i skolan.

Men jag skulle vilja vara hemma just vid den tiden. Egna pennor och papper är smaskens!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...