Hoppa till innehåll
Anime.se

Gunbound


ikkari
 Share

Rekommenderade inlägg

någon mer än jag som har spelat detta spel??

gunbound.net för dom som vill kolla...

kan förklara lite vad det är för sorts spel. det är ett worms liknade med två till åtta spelare...man har bara hand om en gubbe...det är målat som chibi typ..och man åker (rider) runt på små robotar och djur...väldigt roligt...men kolla in själva..om ni har några fråger så kan ja kanske svara på dom..=)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

gunbound! det är helt underbart, men ibland får man vänta lite väl länge på sin tur, och när folk laggar ut blir det till en tävling om vem som stannar längst i gamet (han vinner och får pengar). kan bli lite trist.

 

om jag fortsätter lite på vad ikkari sa.

som sagt är det enbart ett online-spel. se in game screenshot. det finns flera olika servrar, med items på eller avstängda. items, ja du, det du strävar efter i spelet är att få ihop pengar så du kan köpa gulliga små dräkter, mössor, likkistor etc, till din karaktär, och såklart gå upp i level. de har ett stort urval av konstiga saker man kan köpa, och de släpper ständigt nya.

pengar får man genom vinst av ett game, genom att döda någon i ett game, genom att få en fullträff i ett game (ganska liten summa), eller genom att en kompis lämnar spelet och betalar böter till sina medspelare.

ett lyckat game kan ge dig ca 500 pengar, och kanske 15 poäng. man börjar med 1000 poäng och går därifrån (förhoppningsvis) uppåt. man går upp i level lite då och då, och ens nuvarande level markeras med en ikon som alltid syns vid ens karaktär. game_class1_04_19.gifman börjar med en kyckling, får en hammare, får en dubbelhammare, etc etc.

items (avatarer) som du kan köpa för din välförtjänta pengar är oftast väldigt dyra. en pandamössa kostar runt 90 000! men för de som har mycket kontanter (pengar irl alltså) går det även att betala in en liten penning till företaget och därigenom få massa pengar att handla för. items ser både riktigt coola ut, men påverkar även ens stats (en kista gör t ex att du får mera pengar än normalt när du tjänar in pengar). vissa servrar har alltså items avstängda, dvs de syns men påverkar inte spelaren.

 

det är riktigt roligt och det finns väldigt många olika vapen att bemästra. folket som spelar är oftast väldigt roliga, och jag har träffat på de flesta nationaliteter. rekommenderas verkligen, speciellt om man har mycket tid att döda. spelet är 100% gratis.

 

hacking prevent system

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Jag hade ingen aning om att det fanns en tråd om Gunbound...det var därför jag gjorde en och skrev i stort sett allt som står här...det var lite dumt gjort, som mycket annat (shit happens).

 

Men va kul!

Tråden är på väg att dö ut men jag kommer och livar upp den med att säga och fråga.

Adda mig gärna på "Irososa"

hur många är det som fortfarnade spelar det ?

 

 

(jag är verkligen helt såld på det här spelet...>_<)

Om jag börjar spela det kan jag sitta i timmar...Men som ni säger så är det lite...inte jobbigt men an aning störande med all "delay".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår vad du menar, man kommer nog tröttna på det ganska snart men det är kul nu och det är ju det som är meningen :)

 

Men det finns en massa idioter som hackar och har sig, det är en av dom flera sorter idioter som finns.Vi har ju dom so´m säger att dom ska...ahum..vulgära saker.

 

Men dom är det bara att undvika så fungerar allt jättebra!

ok, en till fråga...har ni någon gång spelat med en dragon av något slag?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Hihi Oj det var längesen jag lira detta :) Håller på o laddar ner det igen nu.

Tycker ni borde testa detta, man kan alltid fördriva tiden lite med det ^^

Upptäckte hos min kusin att de har lite nya robotar, typ en groda osv.

Fast det är en sak som de har löst riktigt fult tycker jag faktiskt.

I noob-rummet, så kan man spela med sin braiga avatar.

Alla noobs har ju inga grejer alls på sina gubbar.

Därför får man starta med SKIT-bra saker.

Det verkar lite konstigt IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla noobs har ju inga grejer alls på sina gubbar.

Därför får man starta med SKIT-bra saker.

Det verkar lite konstigt IMO.

 

det där lät mycket MYCKET skumt :S

har lirat detta lite innan men sist jag gjorde det så crachade min hårddisk så har inge gått tebax till det xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...