Hoppa till innehåll
Anime.se

Min första SpaceArt


Shike
 Share

Rekommenderade inlägg

Dom va skit bra men kan du nån på sv lr och inte om planeter utan färglägga så som manga bilder?? harru det?

 

Ja nu så mm daddis för att göra en bild måste man ha tålamod (vilket inte ja har!!) sen är det vigtigaste! träna träna träna träna träan och

TRÄNA!!!!!! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

visst är det viktigt att träna när man målar, men för att göra spacebilder krävs det knappast någon träning alls, åtminstone inte på en sådanhär nivå.

 

tutorials på svenska finns det inte mycket av, då tom svenskar som gör tutoruals gör de oftast på engelska för att nå en bredare publik. dock tycker jag att ebbas tutorial, eller beskrivning av sitt arbetssätt var riktigt bra, och det räcker nästan. men här är har du ändå: färgläggning, teckning + färg, färgläggning igen, ett galleri med flera bra tutorials, mer färgläggning och ännu mer. lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svarar prexis som på animanga oxå:

 

Hmmm, för att kommentera forehead... Ja jag har läst många planettutorials, men har inte riktigt fastnat för någon av dem... Atmosfären är dock 100% tagen ur Greg Martins tutorial... Stjärnorna är inte tagna, men jag antar att de flesta gör dem och planettexturen på det sättet jag gör dem ändå:D

Sedan till ebba: Hmmm, vet att den skulle ha suttit nån annanstans än i mitten... Atmosfären har lite fel färg oxå, och bilden kan förbättras på många sätt.... Skall hem och göra ett andra försök, och hoppas på att kunna använda lite fler färger, kanske till och med skall försöka med en nebulosa eller nåt sånt...

Och som sagt... Det är ju min första:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...