Hoppa till innehåll
Anime.se

Kritik, tack! :)


SkuttyWan
 Share

Rekommenderade inlägg

Nu är det här visserligen inte en färdig bild, men jag skulle gärna vilja ha lite hjälp med att kolla ifall där är stora fel i anatomin. Armarna är fel, det vet jag, har bara inte orket ändra dem än.. :P Men är det någon som ser något annat? O_o

 

Karinella.jpg

 

Det ska förresten föreställa en så kallad FOnewearl från Phantasy Star Online-spelen. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du borde fixa till hennes vänstra hand så att det inte ser ut som en stump.

Hennes been saknar en dimension, jag antar att hon är i rörelse, så om du gör det ena benet (det vänstra helst) lite större/tjockare och det andra lite smalare/mindre ser det mer ut som hon rör på sig.

 

Leta reda på en tutorial om "foreshortening" så förstår du nog bättre vad jag svamlar om.

 

Annarsvis, bra. Jobba på!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tackar tackar för alla synpunkter! :)

Tror jag förstår vad som menas med foreshortening, så jag letar nog inte upp en turtorial.. :P Och armarna/händerna ska som sagt fixas till de med..

Kan vara svårt att se saker själv ibland när man stirrat sig blind, hade t.ex. inte tänkt på det dät med benen.. ^^ Tack än en gång! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Um, som sagt är det PSO fanart, med andra ord så ska mössna var stor och kjolen ska vara stel..

 

Oficiell PSO-artwork:

c06s.jpg

 

Där ser man iaf kjolen, med den stora mössan kan jag inte hitta :/

 

Men tack för kommentarerna i alla fall, är ju inte alla som spelar PSO :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den sista var übersnygg för att vara av deg!! ;)

Gjord av deg? Den är ritad. Om du syftade på ordet "dig" blir det dock en helt annan sak. Jag skulle vilja påstå att den sista är übersnygg oavsett vem som skulle ha gjort den. I samma veva kan jag fråga om ThoseN är helt läskunnig? Anledningen till att jag frågar är att det står ganska klart att SkuttyWan, likt hon tydligt säger, inte har gjort den sista bilden. Den sista bilden visar standard-bilden av i följande citat angivna figur.

Det ska förresten föreställa en så kallad FOnewearl från Phantasy Star Online-spelen. ^^

Ovanför den andra bilden kan vi även läsa följande text:

Officiell PSO-artwork:

 

För att få tillgång till, och information om den senaste utgåvan av Phantasy Star Online, vilken går under namnet Blue Burst, kan man kika in på http://psobb.jp Andra spel i serien har utkommit till Dreamcast, Gamecube och XBOX. Online-spelen ingår dock i Phantasy Star-serien, i vilken del 1 först utkom till Sega Master System, del 2-4 utkom till Mega Drive. Sen finns samlingsutgåvor av dessa till Sega Saturn, och en samling innehållandes 3 spel till Gameboy Advance. Remakes av spel 1,2 och 4 göres även till Playstation 2, första delen har utkommit i Sega Ages-serien i Japan, den andra är påväg och släpps snart.

 

 

 

Nu bilden då, redan har många anmärkningar kommit, och jag får väl instämma i mycket av vad som sagts helt enkelt. Som fanart, och även annars, så är bilden iaf mycket härlig, och man ser klart vad det föreställer (om man är bekant med spelen). Härliga klädesdetaljer och allmänt skön bilduppbyggnad. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...