Hoppa till innehåll
Anime.se

Ocensurerade versionen av GANTZ


AIe
 Share

Rekommenderade inlägg

Alltså snacka om fet censur!

Det som gått på TV är ju censurerad till tusen!

Massa blodiga scener som antingen är borttagna eller i svartvita färger, en massa nakenheter som är bortklippt och dessutom så är den 2 episoder längre.

 

För mer info http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... 41&page=25

 

Blir ett helt nytt värde på serien när man ser den oklippt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det som gått på TV är ju censurerad till tusen!

Har du jämfört Berserk-mangan med Berserk-animén eller Conan-mangan med Conan-animén?

 

Det är ingen nyhet att det finns regler för vad som får visas på officiell TV i Japan.

 

Vissa saker ändras och läggs till när DVD-utgåvan kommer. Det är heller inget nytt. Så var det med Evangelion, med Tellusflickan Arjuna, och säkert många flera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det som gått på TV är ju censurerad till tusen!

Har du jämfört Berserk-mangan med Berserk-animén eller Conan-mangan med Conan-animén?

 

Det är ingen nyhet att det finns regler för vad som får visas på officiell TV i Japan.

 

Vissa saker ändras och läggs till när DVD-utgåvan kommer. Det är heller inget nytt. Så var det med Evangelion, med Tellusflickan Arjuna, och säkert många flera.

 

Jodå jag har kållat igenom Berserk och läst mangan(senaste kapitlet) och visst det är ju rätt så stora skillnader det vet jag. Tycker bara att det är synd att dem censurerar animen för det var av en ren slump som jag upptäckte att jag sett dem 5 första episoderna klippta.

 

Det hade varit ok om det bara var skillnad mellan mangan och animen, men dem satarna klipper och tillochmed plockar bort episoder...det stör mig något orehört!>:)

Hadde blivit riktigt förbannad om jag kållat igenom hela serien klippt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, det var en censurerad version som sändes på japansk TV om jag inte minns fel, iaf av säsong ett.

 

Helt rätt, Det är bara DVD utgåvan som är ocensurerad vad jag vet och det är rätt stor skillnad. Jag har faktiskt införskaffat en bunt avsnitt från den ocensurerade versionen. Dock är det en Raw filer utan text så man fattar inte mycket. Men det vara bara för att jämföra våldet. Det skiljer sig en hel del. Nya scener som varit bort klippta samt mera våld då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...