Hoppa till innehåll
Anime.se

ny manga tidning!!!


fish cake
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Mäktige Atom är i grund och botten tänkt som en berättelse för barn, men det behöver inte betyda att den bara är intressant för barn. Det är Osamu Tezukas största klassiker. Den version som Bonnier funderar på att ge ut är dock inte den gamla serien från 50-talet utan en nygjord version som tillverkas av (om jag inte missminner mig) Tezuka Production. Jag har inte järnkoll på vilka det är som ritar den, men det är nog flera stycken.

 

Lite synd; det vore roligare med originalet. Vad som nu skall betraktas som original, med tanke på hur invecklad den frågan är när det gäller Osamu Tezukas mangor (vissa original har gått förlorade, återfunnits, återritats, slopats, etc etc etc)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så det e Shounen Jump dem ska ge ut :/ ...och dem verkar använda sig av den amerikanska utgåvan -_- jag brukar läsa Shounen Jump på japanska... vi får se om den här blir en stor miss el ej (beror alltså på om dem kopierar den amerikanska utgåvan, el om dem bara använder sig av samma serier som dem gör i amerika och ändå översätter från japanska).

 

jag tror dock att dem kommer fuska med översättningen

 

MEd största möjliga sanorlikhet så kommer de inte ge ut den japanska utgåvan. Den ligger väl på ca 600 sidor, minst, och kommer ut en gång i veckan (på söndagar). Även om alla på detta forum skulle vara intreserade så finns det inte riktigt en marknad för en så stor tidning. Den skulle ruinera mig i alla fall. Men förhoppningsvis så kommer de översätta själva. Det gör de väl på Manga Mania va?

 

Hoppas de kommer ha med Ichigo 100%. Den serien tycker jag är riktigt bra. Även om jag redan börjat läsa. Ännu bättre vore ju om de tog helt färska serier från Japan som ingen har läst än. Knappast troligt dock

 

ha D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den svenska tidningen kommer enligt ryktena inte vara baserad på den amerikanska tidningen, utan på den tyska "Banzai". Materialet kommer att översättas direkt från japanska, men de kommer använda den tyska retuschen. Innehållet är mig veterligen spikat till Sand Land, Naruto, Yu-Gi-Oh och Shaman King. Sand Land kommer av naturliga skäl ersättas efter bara några nummer, men vad den skall ersättas med vet jag inte än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har snackat med redaktören på Manga Mania och tidningarna som ges ut kommer att fungera som Shonen Jump och visa små smakprov på manga som senare ges ut i pocketformat. Men det kommer att ösa in ny manga i Sverige så vi får hålla tummarna på det bästa till vårt lilla avlånga land.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har snackat med redaktören på Manga Mania och tidningarna som ges ut kommer att fungera som Shonen Jump och visa små smakprov på manga som senare ges ut i pocketformat. Men det kommer att ösa in ny manga i Sverige så vi får hålla tummarna på det bästa till vårt lilla avlånga land.

 

De lär fortsätta ett tag till med att välja lite nyare manga-serier tror jag. Otroligt populär manga som alla känner till (tänker främst på de från 80- och 90-talet) lär också släppas senare i Sverige, man får helt enkelt ha tålamod.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo tålamod kanske men det kommer att komma mer som sagt.

Men hela serier kanske inte kommer att tryckas i tidnigsformat utan senare i pocket. Vad jag kommer ihåg sa han att det skulle Love Hina och möjligtvis Chobits göra i alla fall. Men jag minns inte om han sa att de inte skulle trycka hela serien i tidningen först.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Sand Land ligger ju bara på en pocket, så den borde ju sluta ganska snabbt i Shonen Jump, undrar vad de börjar med efter den.

Förhoppningsvis Caravan Kid eller Outlanders.

Att dom slutade trycka Caravan Kid fick mig att gå i taket.

Samma sak hände med min absoluta favvo, Maxion.

 

Jag är lite skeptisk mot Yu-Gi-Oh dock.

Antagligen mest för att jag fruktar att den är som all annan spinn-off-manga... dålig.

(det är ju i grund och botten ett spel från början eller har jag fel?)

 

Men Naruto ser jag fram emot.

 

Är det nån som har nån aning om vad det är för "svensk" manga som dom ska börja trycka i Manga Mania?

Mondo Mecho månne...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förhoppningsvis Caravan Kid eller Outlanders.

Att dom slutade trycka Caravan Kid fick mig att gå i taket.

 

Vem slutade trycka Caravan Kidd? Den serialiserades ju i sin helhet. eller menar du samlingsvolymerna?

 

I vilket fall tror jag Caravad Kidd är en Shogakkan-serie, så det är nog inte aktuellt. Med tanke på att tidningen skall heta Shonen Jump tror jag bara det är Jump-material. Själv skulle jag vilja slå ett slag för Mind Assassin, men det kan jag nog glömma. Futengumi, kanske?

 

Antagligen mest för att jag fruktar att den är som all annan spinn-off-manga... dålig.

(det är ju i grund och botten ett spel från början eller har jag fel?)

 

Faktiskt har du det. Yuugiou började som manga, och hör och häpna, den är faktiskt bra, åtminstone till en början. Vädligt uppenbart inspirerad av långköraren "Jojos bisarra äventyr", och riktigt knäpp. Det är faktiskt mest den andra animésäsongen (den som spridits internationellt och i Japan heter Yuugiou Duel Monsters) som är riktigt ointressant. Vad jag tror hände var att när författaren började få slut på idéer tyckte förlaget att han skulle fortsätta med kortspelerit, och där urartade serien. Ungefär som Dragon Ball. Men den första biten läser i alla fall jag med stor behållning. Nästan som en hyllning till gamla serier, är den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...