Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken manga rekomenderas?


MaVo
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...
SF bokhandel är billigast i stochholm iallafal.

 

Efter vad jag har upplevt (vilket i och för sig inte är så mycket) är SF-bok garanterat inte billigast, snarare tvärtom. Staffars lär vara mycket billigare www.staffars.se, och bredvid Staffars ligger en seriebod jag vet hade imponerande låga priser på svensköversatt manga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och om vi skall kolla på affärer i allmänhet, oavsett om de är fysiska eller vävbaserade så är klart Adlibris bland en av de billigaste.

SF-bok har fina lokaler och många titlar, vilket tyvärr syns på prislapparna. Det finns däremot individer som gärna lägger ut två tior mer för känslan att gå till affären och shoppa, istället för att få det på Posten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Tack för alla fina tips, jag har bestämmt mig för att det blir Mästerdetektiven Conan jag ska läsa :D, Neon Genesis Evangelion läser jag ju redan ;), men måste köpa bok nr2.

 

Och Kenshiro_sprängs

jag läser redan vanliga serier av olika slag, tex gillar jag Herman Hedning tidningarna (prenumererar), Arne Anka, Nemi (syrran som har dom, jag lånar) m.m.,

men att läsa manga är en speciell känsla, läsa på "fel" håll, och ritade så häftigt,. Det är en helt annan känsla. Eller har jag fel?

Dessutom brukar Mangor/Mangas (?) vara väldigt bra om man jämför med många serier från Amerika och andra länder. Jag menar, många kända serier har ju ingen karaktärsutveckling, bara lös stående avsnitt, och ingen speciell "story" som följer genom alla böckerna och utvecklas. Se tex Kalle & Hobbe, Knasen och andra serier i strip format, detta är ju bra serier som jag gillar (kunde inte komma på några andra för tillfället), men dom består bara av löshängande avsnitt, och är sådana serier man bara läser när man råkar komma över dom.

 

Förlåt ifall det blev kluddigt att läsa.

 

[EDIT] Tja, exakt vad Dread sa lite kortfattat innan jag hunnit posta [/EDIT]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...