Hoppa till innehåll

Om du vill men inte kan posta statusuppdateringar, gå till din profil, tryck på ”Redigera profil”, och på ”Aktivera statusuppdateringar?”.

Mjaoberg

Tv-spels musik.

Rekommenderade inlägg

oh... tv spelsmusik är en underbar sak...

För er som inte har hört FFVII orchestral albumet eller några

låtar så rekomenderar jag det starkt..

speciellt : One winged angel eller Worldmap / Theme

ruskigt bra.. *ryser*

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Mmm TV-spelsmusik Äger!

jag har lyssnat på en massa gammla låtar...med dom här ständiga piip ljuden men det blir lite irriterande efter ett tag...dom här va bra :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Hej!

Visst BitPop rockar, men det finns hur sköna remixar som helst! Om ni hitter Payam(eller Payam4ever, jag kommer inte ihåg) med Gunsmoke

Så ladda hem den! Den rekomenderas varmt. Alla som har spelat Gunsmoke till NES vet vad jag pratar om.

Ett annan TV-spel som har bra musik är 1080 till N64. Men det svåra är att få tag i den >:) Om någon kan detta skulle jag bli väldigt tacksam.

Tack å Hej

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Hur kan du??? Den är asskön! Men visst orginalet kan man tröttna på ibland. Jag rekomenderar också BitPop cd:n som kom med SuperPLAY. Wiserball 2000 där rockar!

Tack o hej

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

KAIRIS THEME!!!!

Ärligt talat, den är så skön att man bara vill dö när man hör den....

En annan bra är Cid's theme i ff7 (finns en bra rockmix med den).. Inlednednigen är sååå skön....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Hellsinger:

Att mixa ihop Rock/hiphop/reggae-element i FF-musik är belagt med dödstraff sist jag kollade..

Därför går jag alltid omkring med yxan välvässad utifall att..

Orchestrated kan funka om det är stilfullt gjort...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Hellsinger:

Att mixa ihop Rock/hiphop/reggae-element i FF-musik är belagt med dödstraff sist jag kollade..

Därför går jag alltid omkring med yxan välvässad utifall att..

Orchestrated kan funka om det är stilfullt gjort...

Ohh yeah... Well bring them on! (Alla persornerna som vill döda mig alltså)

Det är orginallåten på rockinstrument alltså... Finns på http://www.vgmusik.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
inget aeger castlevania och rockman

Bra talat. *Nickar instämmande på huvudet

Ta Castlevania: Vampires Kiss till exempel, soundtracket är bättre än själva spelet!

Och Circle of the Moon, Aria of Sorrow och Symphony of the Night har helt makalöst bra soundtrack, och är dessutom otroligt bra spel.

Inget slår Castlevania och Rockman när det gäller spelmusik. Fast Zelda är nästan lika bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

circle of the moon och aria of Sorrow.. är riktigt bra.. castlevania blev ännu bättre när dom gjorde ett level system.. synd att symphony of the night sög... fast musiken var ju bra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Spel kan överaska om man lyssnar till musiken. Jag dammade nyligen av ett av mina PS spel och satte i det(Jumping Flash 2, jag klandrar er inte om ni inte vet vilket det är :surprised: ). Musiken till det var faktiskt förvånads värt bra för ett så simpelt spel! För övrigt är Song of Healing (Zelda, Majoras Mask, N64) en av de vackratse låtar som finns.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Omremixade låtar är härliga men de här äldre cid låtarna tröttnar man på efter en stund, tur att det finns så många.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu