Hoppa till innehåll
Anime.se

Tv-spels musik.


Mjaoberg
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 1 month later...

Hej!

 

Visst BitPop rockar, men det finns hur sköna remixar som helst! Om ni hitter Payam(eller Payam4ever, jag kommer inte ihåg) med Gunsmoke

Så ladda hem den! Den rekomenderas varmt. Alla som har spelat Gunsmoke till NES vet vad jag pratar om.

 

Ett annan TV-spel som har bra musik är 1080 till N64. Men det svåra är att få tag i den >:) Om någon kan detta skulle jag bli väldigt tacksam.

Tack å Hej

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hellsinger:

Att mixa ihop Rock/hiphop/reggae-element i FF-musik är belagt med dödstraff sist jag kollade..

Därför går jag alltid omkring med yxan välvässad utifall att..

 

Orchestrated kan funka om det är stilfullt gjort...

 

Ohh yeah... Well bring them on! (Alla persornerna som vill döda mig alltså)

Det är orginallåten på rockinstrument alltså... Finns på http://www.vgmusik.com

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
inget aeger castlevania och rockman

Bra talat. *Nickar instämmande på huvudet

 

Ta Castlevania: Vampires Kiss till exempel, soundtracket är bättre än själva spelet!

Och Circle of the Moon, Aria of Sorrow och Symphony of the Night har helt makalöst bra soundtrack, och är dessutom otroligt bra spel.

 

Inget slår Castlevania och Rockman när det gäller spelmusik. Fast Zelda är nästan lika bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spel kan överaska om man lyssnar till musiken. Jag dammade nyligen av ett av mina PS spel och satte i det(Jumping Flash 2, jag klandrar er inte om ni inte vet vilket det är :surprised: ). Musiken till det var faktiskt förvånads värt bra för ett så simpelt spel! För övrigt är Song of Healing (Zelda, Majoras Mask, N64) en av de vackratse låtar som finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...