Hoppa till innehåll
Anime.se

lägga in spel


riddick
 Share

Rekommenderade inlägg

Lustigt att du kallar 'den där' för hemsida.

 

här är man trevlig :D

 

kan säga att jag inte ens vågar kolla på den, för av mina erfarenheter av freewebs är det där alla scammers håller till med scam sidor o skit på :P

 

Det är därför man använder Firefox ;)

 

Riddick: Vad menar du egentligen? Förklara lite bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den var riktigt hemsk. Lär dig en grundregel. Gif-animationer är Satans verk.

Man döper inte en hemsida till "Den coola hemsidan".

Jag måste få vara allvarlig. Din hemsida var lite slumpmässig, den saknade struktur och stil.

Du har en fruktansvärt dålig humor, skämtet på sidan uppskattades inte, vart låg poängen i den?

Det ser ut som det är en nioåring som har gjort sidan. Är verkligen "layouten" och koden gjord av samma person?

 

Om jag drar på mig en varning av detta, så är det värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den var riktigt hemsk. Lär dig en grundregel. Gif-animationer är Satans verk.

Man döper inte en hemsida till "Den coola hemsidan".

Jag måste få vara allvarlig. Din hemsida var lite slumpmässig, den saknade struktur och stil.

Du har en fruktansvärt dålig humor, skämtet på sidan uppskattades inte, vart låg poängen i den?

Det ser ut som det är en nioåring som har gjort sidan. Är verkligen "layouten" och koden gjord av samma person?

 

Om jag drar på mig en varning av detta, så är det värt det.

 

Låter som jag måste kolla på den här sidan XD

 

EDIT: Zaphod har inte helt fel här... faktiskt, inte fel överhuvudtaget... Hoppas innerligt att det är ditt första försök på att göra hemsida och att nästa gång... tja, kanske vore lika bra att låta bli...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, ska inte kritisera, (fastän du borde lära dig att ta emot kritiken, annars kommer du aldrig få ihop en seriös hemsida) men du får gärna förklara vad för typ av spel? Om flash så gör du antingen spelen själv, frågar någon om de kan göra spel eller kollar om med skaparen av ett visst spel om du får lägga upp det. Snackar vi om vanliga spel så kan du kolla på abandonware, för vanliga nya spel så kan du skaffa en ftpserver och lägga upp, dock bryter du då mot upphovsrättslagen (stavning någon?) om du erbjuder folk att ladda hem dem. Fick du din fråga besvarad?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej ursäkta mig för att jag är litet off-topic och en liten kritiserande skit unge men asså jag har Copyright på Zartanum som du döpte till "cool dvärg" i din sidas flik wallpapper >:( du bryter mot lagen kompis

:surprised: Tyckte väll att den var bekant, men det var faktiskt fult gjort...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men ah vad trött jag blir (!) ÅLDER MEANS NADA (!) OM du nu inte är tre år förstås. Det finns lagar och dem ska följas. Spelar ingen roll ålder. Som om en treåring lyckas råna en bank , ska inte han åka i fängelse då?

Inte enligt dig ijallafal verk ar det som.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för uppmuntran.

Jag är tio år och det här är mitt första försök.

 

Istället för att ta detta som skit ska du lära dig av det. Du ska vara tacksam för kritiken du får fastän de kanske inte svarat på din spelfråga (som jag redan svarat nog bra enligt min mening). Ta nu och sök upp någon sida som går igenom hur du kodar själv, eller köp / prova trial av macromedias Dreamweaver program (om du använder windows dvs. Vad som finns till övriga vet jag inte) eller använder notepad (eller nåt åt det hållet). Sedan skaffar du dig photoshop (eller The GIMP, googla) och provar dig fram lite grann. Använder du Dreamweaver kommer du märka att det är mycket enklelt att redigera koden direkt (vilket är användbart när man inte hittar i programmet eller vill göra något snabbt).

 

 

Edit:

Men ah vad trött jag blir (!) ÅLDER MEANS NADA (!) OM du nu inte är tre år förstås. Det finns lagar och dem ska följas. Spelar ingen roll ålder. Som om en treåring lyckas råna en bank , ska inte han åka i fängelse då?

Inte enligt dig ijallafal verk ar det som.

 

Mja mjo.. Kanske, men de gör undantag när 3åringar rånar affärer, kommer ihåg en artikel där en fem och treårig flicka och pojke hade rånat Åhlens på varor för 3000+ (eller nåt sånt, var iaf mycket pengar) där de tyvärr blev ertappade och ägda av polisen. Hände inte så mycket. Sedan är det väl bättre om du upplyser han om upphovsrättslagen (som han kan undå om han lägger upp servern i annat land så att han kan ha dina saker ändå) istället för att hacka ner istället?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men ah vad trött jag blir (!) ÅLDER MEANS NADA (!) OM du nu inte är tre år förstås. Det finns lagar och dem ska följas. Spelar ingen roll ålder. Som om en treåring lyckas råna en bank , ska inte han åka i fängelse då?

Inte enligt dig ijallafal verk ar det som.

Det ska han verkligen inte, man är inte straffmyndig vid tre års ålder.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte så svårt att göra spel egentligen, men det är väldigt svårt att göra bra spel.

Hur man lägger in spelet på en sida är beror på vilken sorts spel det är, om det är ett java-äpple så använder man taggar osv, om det är ett flash spel så är det taggar man ska hålla på med har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett litet tips, (som jag irriterar mig på!) Skippa dom där bubblorna på muspekaren! och bilderna som flyger runt är lite irriterande, och ett annat tips, rikta in dig på något speciellt ämne som din sida ska handla om te.x "Anime", men det är inte nödvändigt. Fast det var ju din första sida, men tänk lite mer i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Många som klagar ser jag. Själv tycker jag att den är bra gjord för att vara av en som är 10 år & har gjort sin första hemsida.

 

Kommer ihåg själv när man började, tyckte det va skitcoolt med "javaregn" eller "javasnö" och massa andra jobbiga saker :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Många som klagar ser jag. Själv tycker jag att den är bra gjord för att vara av en som är 10 år & har gjort sin första hemsida.
Sen är väl själva poängen att han inte har gjort något själv förutom att skriva in all text som skall synas. Designen är redan klar och koden genereras av freewebs.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man måste börja nånstans. Och att starta såhär, med att experimentera lite, är inte så dumt. Visst, han kanske "bara" har skrivit in texten själv, sen valt den färdiga designen och lagt till lite funktioner som finns i freewebs sidbyggare. Men det är alltid något. Och hjälper honom troligen hela tiden att förstå och lära sig mer.

 

Att inte ha någon speciell inriktning på sidan behövs inte. Det är en personlig hemsida, en hemvist på webben. En plats där han får bestämma vad han vill visa. Ett sätt att tillfredsställa behovet att skapa.

 

Vad jag har att säga är, kämpa på. Efterhand lär du dig mer och mer, och du kommer förstå hur jobbigt det är med alla olika saker som flyger runt på skärmen. :P

 

okej ursäkta mig för att jag är litet off-topic och en liten kritiserande skit unge men asså jag har Copyright på Zartanum som du döpte till "cool dvärg" i din sidas flik wallpapper >:( du bryter mot lagen kompis

 

Mnja, är väl inte du som gjort alla delar i den bilden. Du har väl klippt ihop andras verk. Så att säga att du har copyright på den är ju inte heller sant. Med andra ord, det är "fult gjort" som någon kallade det, av dig också. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ursäkta att jag var lite otrevlig förut, gomen -__-;;

Men allvarligt, när jag var 10 gjorde jag bättre än det där, och inte var det på freewebs heller, utan skrivet direkt i WordPad. Ett tips är att börja med något så simpelt som MS Frontpage eller DreamWeaver eller liknande program. Testa dig fram, och för guds skull, skippa allt krims-krams, en snygg och bra sida är oftast mycket stilren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ursäkta att jag var lite otrevlig förut, gomen -__-;;

Men allvarligt, när jag var 10 gjorde jag bättre än det där, och inte var det på freewebs heller, utan skrivet direkt i WordPad. Ett tips är att börja med något så simpelt som MS Frontpage eller DreamWeaver eller liknande program. Testa dig fram, och för guds skull, skippa allt krims-krams, en snygg och bra sida är oftast mycket stilren.

 

Wordpad? HAHAHA....

 

Varför skippa krimskrams? Det beror ju helt på vem sidan riktar sig till. (ok, jag tycker inte om krimskrams) men även jag tyckte det var coolt när jag började med hemsidor, enda skillnaden är att han lyckades få in krimskramset, det gjorde inte jag. >_< Att du då var 10 år spelar ingen roll, då hade du förmodligen läst någonstans hur man skulle göra och på den lärt dig. Har nu denna person gjort ett första försök genom att använda en sida osm generar en sida och du inte tycker om den utan tycker att det blir bättre när man skriver så kanske du ska länka till någon sida där man får lära sig html.

 

Här finns ett par sidor där man kan lära sig göra en hemsida genom att använda en textredigerare (kollade bara igenom de snabbt):

HTML på svenska

Style Guide (Eng)

 

Kan du sedan engelska så kan det vara värt att ta en titt på w3.org efter att du känner att det inte är alltför svårt att skriva i html. Följer du den standard denna sida har på html så kan du också vara rätt så säker på att alla som besöker din sida ser sidan som det var tänkt att man skulle se den från början. Sedan hoppas jag samtidigt att de "dåliga" kommentarerna som kom i början inte skrämt bort dig från forumen. =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...