Hoppa till innehåll
Anime.se

DN Angel och GTO


Kuroneko
 Share

Rekommenderade inlägg

Visste inte vart jag skulle ställa denna fråga så jag skapar denna tråd och hoppas på svar.

 

Min fråga är: Hur många dvder är animerna DN Angel och GTO uppdelade i??

 

Skulle vara bra att veta så att jag inte missar nån!! (hur nu det ska gå till) ;)

 

Och en fråga till: Är animen eller mangan bättre??

 

Jag har läst GTO i manga men aldrig DN Angel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

10 volymer verkar det som, finns hos Webhallen

 

Som alltid kom vissa mer eller mindre "viktiga" saker inte med i animen, men inget som skulle dra ner på underhållningen i min mening.

Jag tycker animen är aningen vassare, fast då bör tilläggas att jag nästan alltid föredrar anime före manga. Grymt bra är den i varje fall.

 

DNangel vet jag ingen om tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte läst GTO-mangan, men jag köpte hela serien på DVD-box för ett bra tag sedan, och det var värt det. Fundera på att köpa anime-versionen om du gillar mangan. Visserligen brukar jag aldrig haka upp mig på "anime version Vs. manga version" temat.

 

Jag kan bekräfta att det är bara 10st DVD:er. ;>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

GTO är helt klart bäst som manga. Animen är dålig, enligt mig.

DNAngel är däremot tvärtom, men det är inget fel på animen där.

 

Tycker själv tvärtom, inget större fel på GTO-animen men DNAngel-animen är inte mycket att hänga i julgranen jämfört mot mangan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DNAngel tycker även jag är mycket bättre i mangan, men animen är bra på ett annat sätt...

Jag skulle nog rekomendera att läsa mangan. Och som svar på hur många DVD:er anime av DNAngel det är jag inte riktigt säker, men jag har för mig att det skulle bli åtta DVD:er...

Men som sagt är jag inte riktigt säker.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

43 ?!

va, jag är på 44 och har än inte sett något slut!!

 

Jag blir alltid så förvirrad av sånna här diskutinoner...

Angående din fråga om Vilken som är bäst av mangan och animen så tycker jag själv att det är en väldigt dum fråga, det är sällan flera personer tycker samma sak... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur många dvder finns det egentligen av Love HIna??

Hört att den ska vara bra som anime, iallafall skulle jag kolla upp hur många dvder det fanns av den men blev rätt så förvirrad.

Där fanns olika vol självklart men sen fanns det chrismas och andra såna grejer av lovehina!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...