Kuroneko Skrivet januari 31, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2005 Visste inte vart jag skulle ställa denna fråga så jag skapar denna tråd och hoppas på svar. Min fråga är: Hur många dvder är animerna DN Angel och GTO uppdelade i?? Skulle vara bra att veta så att jag inte missar nån!! (hur nu det ska gå till) ;) Och en fråga till: Är animen eller mangan bättre?? Jag har läst GTO i manga men aldrig DN Angel. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet januari 31, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2005 10 volymer verkar det som, finns hos Webhallen Som alltid kom vissa mer eller mindre "viktiga" saker inte med i animen, men inget som skulle dra ner på underhållningen i min mening. Jag tycker animen är aningen vassare, fast då bör tilläggas att jag nästan alltid föredrar anime före manga. Grymt bra är den i varje fall. DNangel vet jag ingen om tyvärr. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet januari 31, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2005 GTO är helt klart bäst som manga. Animen är dålig, enligt mig. DNAngel är däremot tvärtom, men det är inget fel på animen där. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet januari 31, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2005 Jag har bara läst det som kommit från Manga Mania ur GTO mangen och jag tycker den är otroligt bra, är mycket sugen på animen också. Jag tror det är ett bra köp Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuroneko Skrivet januari 31, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet januari 31, 2005 Jag har också bara läst GTO från Manga Mania och det är grym. Men eftersom jag mer föredrar anime så funderar jag faktiskt på att köpa den på dvd!! Dessutom skulle det vara kul om POWER kom ut på dvd som anime!! ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sokkan Skrivet januari 31, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2005 GTO är helt klart bäst som manga. Animen är dålig, enligt mig. Håller inte alls med om att GTO-animén är dålig. Tycker den är fruktansvärt bra, liksom mangan. Råder till köp av GTO-animén. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sohma Kyo Skrivet januari 31, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2005 Har inte läst GTO-mangan, men jag köpte hela serien på DVD-box för ett bra tag sedan, och det var värt det. Fundera på att köpa anime-versionen om du gillar mangan. Visserligen brukar jag aldrig haka upp mig på "anime version Vs. manga version" temat. Jag kan bekräfta att det är bara 10st DVD:er. ;> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Teron Skrivet januari 31, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2005 GTO är helt klart bäst som manga. Animen är dålig, enligt mig.DNAngel är däremot tvärtom, men det är inget fel på animen där. Tycker själv tvärtom, inget större fel på GTO-animen men DNAngel-animen är inte mycket att hänga i julgranen jämfört mot mangan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Puhiceus Skrivet januari 31, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2005 DNAngel-animen är inte mycket att hänga i julgranen jämfört mot mangan. Mangan är bättre det kan jag hålla med om men animen är inte så dålig, den har sina ljusa stunder den med ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mirre Skrivet februari 8, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2005 DNAngel tycker även jag är mycket bättre i mangan, men animen är bra på ett annat sätt... Jag skulle nog rekomendera att läsa mangan. Och som svar på hur många DVD:er anime av DNAngel det är jag inte riktigt säker, men jag har för mig att det skulle bli åtta DVD:er... Men som sagt är jag inte riktigt säker.. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
chrippa Skrivet februari 8, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2005 vet att det är 43 avsnitt av GTO Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hûmla Skrivet februari 9, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 9, 2005 43 ?! va, jag är på 44 och har än inte sett något slut!! Jag blir alltid så förvirrad av sånna här diskutinoner... Angående din fråga om Vilken som är bäst av mangan och animen så tycker jag själv att det är en väldigt dum fråga, det är sällan flera personer tycker samma sak... :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sohma Kyo Skrivet februari 9, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 9, 2005 *Kollar DVD-fodralet* Finns "officiellt" bara 43 episoder, så jag vet inte vad du kollar på. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuroneko Skrivet februari 10, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 10, 2005 Hur många dvder finns det egentligen av Love HIna?? Hört att den ska vara bra som anime, iallafall skulle jag kolla upp hur många dvder det fanns av den men blev rätt så förvirrad. Där fanns olika vol självklart men sen fanns det chrismas och andra såna grejer av lovehina!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuroneko Skrivet februari 11, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 11, 2005 Köpte första boken av DN Angel igår, j*vligt bra om jag får säga det själv!! Men jösses vilket komplicerat liv stackars Daisuke får leva!! Hehhe Men han är en otroligt bra tjuv!!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg