Hoppa till innehåll
Anime.se

Berserk


Cell
 Share

Rekommenderade inlägg

295

Väldigt kort, men det lovar väl om Berserms framtid. Att Kejsaren skulle bli en jätte... nånting som ser ut som en hand var lite oväntat gutts skulle iaf få fete bank av Kejsaren. Kejsaren påminner lite om näven som gutts kläddrade på under eclipsen, sammanträffande? antagligen inte. Vad som kommer hända, ingen anning.

 

Men nu vill ja se lite mer av Gutts, känns som evigheter sen man såg hans ärrade ansikte :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • Svar 349
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

  • 4 months later...
Måste fråga om jag är den enda här som håller mig till Dark horses Mangasläpp av Berserk? Jag har i alla fall införskaffat den senaste där som ligger på bok 21. Men det är klart om man gillar serien så kan man ju sträckläsa ikapp var den nu ligger. Jag tycker i alla fall det är spännande att läsa den i bokform. Utgår från att de andra inte är det.

Jag har inte läst ett enda kapitel som är olagligt nerladdat, utan jag har köpt varje bok som Dark Horse har släppt. Har beställt volym 21 så den kommer väl på posten nästa vecka, hoppas jag. Jag tycker inte att det låter så kul att få läsa ett nytt kapitel då och då och att få ta del av en ny pocket typ en gång varje halvår väntar jag gärna så länge som möjligt med.

 

Dessutom har jag alltid föredragit att läsa från en riktig pocket istället för hårddisken.

 

Jag har faktiskt slutat med att ladda hem Berserk-kapitel (för typ ett-två år sedan) och köper nu Dark Horse volymerna. Riktigt kul att läsa om dem faktiskt, kom ju rätt långt när jag läste på datorn (vol 31).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...
  • 3 months later...

Eventuell spoiler, bild berserk 20 år senare

Jag är fasikens nyfiken på ifall denna är äkta, eller om det är en skämtbild :S

 

20 år senare??!

eTHxX.jpg

 

På nåt sätt så känns det inte riktigt Berserk längre, och kanske både Guts och Berserk-mangan har lämnat sina bästa dagar bakom sig :(

Sen samtidigt så är det väl snart 2 volymer utan Guts-action... Vet inte ifall jag ska skratta eller gråta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du blåste just min hjärna, Dread!

 

Amatörmässig översättning.

Spoiler

En ny serie framträder!!

Berserks uppföljare!

Utspelar sig 20 år efteråt!

 

Förhandstitt

Berserk 20 år senare

Kentaro Miura

 

För mer detaljer, invänta försäljningen av

Young Animal nr. 12 den 8 juni (fredag)!!

 

Alltså, det SER ju inte helt oäkta ut... och Miura är fanimej störd nog att kunna göra det... men med tanke på datumet borde vi väl ha hört något... Så njäääeee... (8 juni var f.ö. en måndag i år, men en fredag 2008 -- det kanske är ett årsgammalt aprilskämt.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att blåsa hjärnor är kul!

jaså

Aha, de kan nog stämma, har ingen noggrannare källa till bilden än att någon postade den på reddit - anime, 3e översta i skrivande stund Men det står inget info om det, mer än bilden. Men man tycker att ett sådant april skämt borde ha hittat hit, Berserk är trots allt Berserk (dvs populär och riktigt awesome!).

 

Är väl bara att vänta på nästa kapitel i sådant fall...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

The 20 years later picture was a gag pulled by the moderators here at [Berserk-forumet på SkullKnight.net], photoshopped from other soruces in the manga. For example, Isidro's pose in that picture is taken directly from guts holding a cross bow in the berserk prototype included in book 14.

Puh. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Avsnitt 307.

Spoiler
20-årsjubileet av Berserk sammanfaller med avslutningen av det tredje berättelseskedet, Sagan om den tusenåriga falken, som påbörjades 2001 och kommer att samlas i 13 böcker. Storslaget avslut med väldigt stora efterverkningar på världen i Berserk.

 

Från avsnitt 308 börjar Fantasiasagan: Kapitlet om Alvernas ö. (Hela serien är uppdelad i "sagor" eller "akter" ("story arcs" på engelska, "篇" på japanska), som i sin tur är uppdelade i ett antal "kapitel" ("章"), som i sin tur är uppdelade i "avsnitt" eller "episoder".)

 

Det blir spännande!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
  • 2 months later...

En enkel fråga:

 

Bakåtsträvare som jag är så läser jag inte manga i annat format än i handen ("men man kan ju ha datorn i handen, lol") men i just Bärsärk så numreras ju inte kapitlena på samma sätt som ni gör. Så hur långt fram är ni i berättelsen? Vilket kapitel i ordningen är det sista i till exempel volym 34?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skillnaden mellan episoder i tidningsformat och samlingsformat är att deras titlar tagits bort. Även i innehållslistan presenteras episoderna utan nummerordning, vilket är rimligt eftersom de ofta kommer i annan ordning där än de publicerades i Young Animal.

(icke-spoilers från episod 297)

Spoiler

FczztOeek.jpg

OJRpXMRsW.jpg

(innehållslista från samlingsvolym 34)
Spoiler
lDptNOzYc.jpg
(seriens uppdelning, och vilka episoder som täcks upp)
Spoiler

Berserk: 1-3

Svarte svärdsmannen

Förepisoder 1-8

 

Berserk: 3-14

Guldåldern

Förepisoder 9-16

Episoder 1-94

 

Berserk: 14-16

Domsagan: Kapitlet om de förlorade barnen

Episoder 95-117

 

Berserk: 16-17

Domsagan: Kapitlet om den bindande kedjan

Episoder 118-125

 

Berserk: 17-21

Domsagan: Kapitlet om födelseceremonin

Episoder 126-176

 

Berserk: 22-27

Sagan om falken av det tusenåriga kungadömet: Kapitlet om det heliga demonkriget

Episoder 177-235

 

Berserk: 27-35

Sagan om falken av det tusenåriga kungadömet: Kapitlet om Falconia

Episoder 236-307

 

Berserk: 35-

Sagan om Fantasia: Kapitlet om féernas ö

Episoder 308-

 

tl;dr: Det sista i bok 34 är episod 306.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Tog mig i kragen och har nu läst från volym ett, kapitel ett, till volym 34, inklusive kapitel 312.

 

Vad ska man säga? Ett fantastiskt, storslaget och svårslaget fantasy-äventyr. Bättre får man gräva djupt och länge för att hitta.

 

Eventuell spoiler, bild berserk 20 år senare

På nåt sätt så känns det inte riktigt Berserk längre, och kanske både Guts och Berserk-mangan har lämnat sina bästa dagar bakom sig :(

Sen samtidigt så är det väl snart 2 volymer utan Guts-action... Vet inte ifall jag ska skratta eller gråta.

Så kände jag också...

... att efter en stund in i läsandet, sisådär ~15 volymer eller så, började det kännas väldigt episodiskt och de lades inte lika mycket fokus på Gatts hämnd på Griffith. Det utvecklades till en ganska standard fantasy berättelse i och med införskaffandet av ett följe med älvor och magiker... men det är inget jag direkt klagar på eller bekymrar mig över.

 

Men hur ska det här gå? Det finns ju inte ens en glimt av ett slut i sikte! Grymt spännande, och jag är väldigt nyfiken hur situationen med Caska kommer att veckla ut sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 months later...

Ser att folk är lika nöjda med denna serie som jag är, dock så kan man säga att det tarr lång tid för varje chapter att komma ut... eller om dom har ett uppehåll med den, det vet jag inget om. Det har i alla fall inte släppts någon ny chapter på internet och ingen ny bok som jag sett på ungefär 1-3 månader.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Men nu i sommar kör Miura en liten "prequel", en tredelad historia ur Guts förflutna (episoder 328-330). Frågan är väl... varför? :V

 

Episod 329:

Spoiler
Jag har några teorier:

a) Blomälvan Chicchi eller någon/något annat i "prequeln" ska vara med på Féernas ö.

b) Blomälvan Chicchi eller någon/något annat i "prequeln" ska vara med i någon av filmerna.

Eller helt enkelt:

c) Miura kör lite utfyllnad medan han fortsätter fundera på hur han ska göra med Féernas ö.

 

Men inget hindrade ju honom från att bara ta "semester" utan att teckna en "prequel"...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Ser att folk är lika nöjda med denna serie som jag är, dock så kan man säga att det tarr lång tid för varje chapter att komma ut... eller om dom har ett uppehåll med den, det vet jag inget om. Det har i alla fall inte släppts någon ny chapter på internet och ingen ny bok som jag sett på ungefär 1-3 månader.

 

Det är ganska självklart att det tar lång tid. Om du ser hur bra ritad Berserk är nuförtiden... Det är värt att vänta på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...
  • 2 years later...

25 oktober 1996, episod 89:

efter att ha räddats ur Förmörkelsen av Dödskalleriddaren finner Guts att Casca förlorat förståndet.


11 maj 2001, episod 181:

efter att klarat sig ur en konfrontation med Griffith och Zod på Svärdkullen, föreslår Puck för Guts att de kan skydda Casca på hans hemö Elfhelm.


26 mars 2004, episod 237:

Skull Knight berättar för Guts att Elfhelms härskare Blomstorm kan hela Cascas sinne.

 

 

Hösten 2016, episoder 346-347:

de har anlänt och träffat Blomstorm och börjat hela Casca!

 

 

Jag har väntat på

att få se Elfhelm

sedan jag började läsa Berserk (sent 2003, tror jag), och väntat på

att få se älvornas härskare och se Casca återvända till sina sinnens bruk

i 12½ år. I flera, flera år har jag varit lite orolig -- för med en sådan väntan, hur kan resultatet möjligtvis leva upp till förväntningarna?

 

Och, fan, det gjorde det! Jag gillade det.

Elfhelm är störtskoj, älvorna och de andra varelserna är så knasiga och gulliga, och Blomstorm är toppen: majestätisk, hjärtlig och med tillräckligt lekfullt sinne för att spela med i småälvornas lekar. Jag undrade också länge över metoden att läka Cascas sinne. Drömdykning är inte unikt, men helt rimligt, och jag gillar stilen. Blir spännande att se hur det blir, och -- om de lyckas och om Casca vill återvända -- hur alla deras relationer kommer att förändras. Den enda där som kände Casca var ju Guts.

 

 

Fast nu rörde det väl sig för fort, så nu var ju Miura tvungen att ta några månader ledigt. :wink:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...