Hoppa till innehåll
Anime.se

Berserk


Cell
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag tror det var Takemiya Keiko (Vindens o ch trädens sång, Pegasi blodlinje) som svarade i någon intervju någon gång i tiden angående hur genomarbetade hennes serier var från början till slut något i stil med "Vaddå, jag mest bara tecknar. Jag ser ju själv vad som blir bra och inte.". Jag skulle tro att ungefär detsamma gäller för Miura. Och många andra serieskapare.

 

Jag är förresten också en av dom som köper serien, eller rättare sagt köpte hela serien så lång den var när jag var i Japan 2005. Sen har jag kompletterat med någon volym till, men jag har inte läst efter nummer 26.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 349
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Här var det länge sen jag skrev..

 

samt

 

ojojoj vad sugen jag är på att någon svensk eldsjäl med översättarförmåga skulle vilja ta sig an Berserk *blink blink*

 

Drygt jobb, så som Zimeon sa så var det en hel del knepig japanska..

 

oh, the life..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh, jag längtar tills det blir mer Guts-action! Nu är det bara kapitel som för handlingen framåt. Problemet är inte handlingen i sig, bara det att det händer så lite per kapitel och att det tar så länge mellan varje kapitel. ( :sleep:)

 

Man kan aldrig få för mycket av Guts-action B) .

 

Tror det är två veckors väntande till nästa kapitel kommer ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
jo men jag har kollat på olika sidor och där visas bara samma box och där står ju sesong ett då trodde jag att där skulle finnas fler sesonger..och mangan verkar ju vara typ 50 böker...hur kan dom kläma in de i 25 avsnitt??

 

Det gör dom inte, dom klämmer in ca 10 volymer om jag inte tänker helt fel i animen. De täcker bara Gutts tid i Band of the hawks som är volymerna 3-13.

Finns 32 volymer just nu och fler lär nog komma.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

VA MEN FY FAN VA TRÅKIGT...jävla skit då e de ju ente lönt o se den jävla animen ju...ja har läst ett par böker o de feta händer ju efter att hökarna löses upp...hmm lika bra att hoppa på mangan istället då ju

 

Lönt och lönt, du kommer ju missa en bra anime. Finns nog ingen anime som gör en lika sugen på att läsa manga som denna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mmm tror ja säkert men dom kunde gjort hela serien till anime istället...

Du har inte funderat på att det vore ett jävla arbete att filmatisera 286 kapitel, va? Var glad att det finns och hoppas på en andra säsong i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mmm tror ja säkert men dom kunde gjort hela serien till anime istället...

 

Svårt det med eftersom mangan inte heller är klar ;). Men visst det hade ju inte varit fel ifall dem hade animerat mera utav mangan.

 

Edit: Saber kom före ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Själv så hade jag velat se en högkvalités OVA av någon speciell del av Berserk.

 

helt klart något jag inte skulle ha nåt emot.

 

förhandstittsbild i färg!1!!1!!!!

wkaTCWlgM.jpg äntligen lite gutts action hoppas jag!

 

så jäkla underbart!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...