Hoppa till innehåll
Anime.se

Spelfilm som borde varit anime


grunt
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Vad...vad är det ni säger. Att göra om underbara filmer som Donnie darko, matrix, Alien och terminator m.fl till Anime...

Bara av att tänka på att se Neo och Donnie och de andra animerade, och höra dem prata Japanska...det får mig att må så dåligt att jag nästan kräks.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kopplingen Miyazaki gör Lindgren är onekligen en våt dröm. Få skulle göra Ronja som Miyazaki.

 

Nu är jag visserligen inget större fan av Lindgren. Faktum är att det nog bara är Ronja Rövardotter som jag gillar av det som hon skrivit, så den där gamla Miyazaki-Pippi Långstrump-animen som aldrig blev av på 70-talet hade nog blivit en kulturkrock för stackars mig om den gjorts. (Jag hatar verkligen Pippi >:D )

 

Men Ronjaberättelsen är underbar...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det känns som om det är mycket talande för animéutveckligen under 2000-talet att det mesta ni skulle vilja se som animé är stenhård och tung action. Känns enormt främmande. Jag hoppas verkligen inte att utvecklingen går åt det hållet. Det var avsaknaden av "jag måste vara så jäkla cool" som gjorde att jag drogs till mediet. Jag var redan utled på trista superhjältehistorier när jag började kolla på animé och det var fräshören i berättelser om lilla flickan på amerikanska landsbygden som var det mest imponerade. Begriper inte för mitt liv varför animé skall reduceras till något trist action-medium. Låter ju lika urtrist som amerikanska superhjälteserier.

 

Fram för mer ärliga fluffberättelser. Lady Georgie forever.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst, visst, men det här handlar om filmer som antagligen skulle blivit bra som anime, inte om hur vida animen skall vara eller inte vara. Det är ingen djup tanke bakom detta, bara filmer som skulle blivit tuffa animes. J

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju just det som poängen: Det de flesta på anime.se vill se som animéer är just "tuffa" filmer. Vittnar om att de flesta som idag ser på animé är av den "tuffa" generationen. En trist tendens. Jag är desillusionerad som det är av att TV-spelen sprang iväg åt det "tuffa" hållet.

 

Finns inget jag avskyr så intensivt som "tuffhet". Det är det mest patetiska, urvattnade och ointressanta som existerar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alien 2 :D
Haha, en alien film som anime äverhuvudtaget känns lite väl långt åt ett visst håll. Men det skulle kanske vara svårt att skapa samma känsla som i orginal serien med tanke på att det är svårare att skapa "riktiga" monster än teckna dem.

Men det skulle vara kul att se hur det skulle se ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att 1984 skulle kunna göra sig som animé serie. Dock borde då historien moduleras om lite bli lite mer ingående än i filmen kanske ha lite flera aktiva karaktärer.

Annars om man är inne på action så skulle ju Charlies Änglar vara lite skoj i 70-80-tals miljö och allt.

 

ha D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kopplingen Miyazaki gör Lindgren är onekligen en våt dröm. Få skulle göra Ronja som Miyazaki.

Just Ronja tror jag skulle göra sig otroligt bra i anime format.

Det skulle verkligen vara spännande hur omgivningen och karaktärerna skulle se ut i hans stil så jag håller med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns inget jag avskyr så intensivt som "tuffhet". Det är det mest patetiska, urvattnade och ointressanta som existerar.

 

En karaktär kan vara tuff på rätt sätt och han kan vara tuff på fel sätt, det är ju upp till betraktaren att avgöra. Tex så anser jag att Nausicaa är en av tidernas tuffaste mangakaraktärer medan ett Punisher-fan antagligen bara skulle fnysa åt mig och säga "Vafan, hon har ju inga MUSKLER! Punisher, däremot, han e TUFFAST!"

 

Jag tycker anime/manga för det mesta lyckas med att framställa tuffa karaktärer utan att de känns patetiska.

 

Poängen är att alla har sina tuffa idoler, sen skiljer det vad som gör dem tuffa. Det låter mer som det är mer påmålad macho-tuffhet du inte gillar vilket är en typisk amerikansk typ av tuffhet, och där kan jag hålla med dig om att det inte är så roligt. Folk som måste säga en cool replik varje gång de har ihjäl någon osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...