Hoppa till innehåll
Anime.se

Spelfilm som borde varit anime


grunt
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Bättre och bättre, men det hade iaf varit riktigt tufft att ha Matrix1 precis som den är fast som anime.

Animatrix var bra på att ge bakgrundshistoria, men det var synd att man inte fick se Neo i lobby-scenen som anime version.

Fan vad häftigt, springer i slowmotion och mejar ner allihop, och så slutar det med an bang.

Ett perfekt jobb för Production IG (tänk Ghost in the Shell och Blood: the last Vampire)

 

sen skulle det vara ascoolt om man fick se en riktigt blodig film som animeversion.

som Versus. springer runt i skogen och dödar en massa zombies med ett skitballt svärd.

 

men sen finns det ju filmer som är som animer.

som Red Shadow (Aka kage).

ondingarna är så där härligt dumma och "out there".

så den filmen skulle ju inte skada av att finnas som både och... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Crouching Tiger, Hidden Dragon skulle säkerligen glänsa som anime. Gärna som serie och inte som film. Förrutom Ghibli tycker jag inte att det är någon studio som lyckats bra med att göra långfilmsanime.

 

Skulle gärna se något liknande Clerks, Mallrats och Dogma som anime också. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*pi

 

 

Om den dagen kommer lovar jag att börja slita mitt hår. Filmen är fullkomlig och perfekt som den är jue. Den skulle omöjligt kunna tjäna på att göras om. Kanske då lite i Lain-stuk, men frågan är om man skulle palla att se en variant på det temat :S

 

Men jag kan hålla med om att någon film på temat Alien kanske skulle funka som anime, eller möjligtvis Blade Runner. Å andra sidan ser jag helst att animeskaparna kommer med egna teman ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Crouching Tiger, Hidden Dragon skulle säkerligen glänsa som anime. Gärna som serie och inte som film. Förrutom Ghibli tycker jag inte att det är någon studio som lyckats bra med att göra långfilmsanime.

 

Skulle gärna se något liknande Clerks, Mallrats och Dogma som anime också. :)

 

Enbart Ghibli som kan göra långfilmer, Akira t.ex. skulle dom gjort till en långkörare istället..

Det finns ju clerks:animated, fast det är förstås inte samma sak.

En grej jag upptäckte med clerks:animated.. det var inte riktigt lika bra som originalet..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

He-Man: Masters of the Univers (den med Dolph) skulle med all sannolikhet ha varit bra om dom gjorde den som anime istället

 

DareDevil skulle nog kunna vara en riktig höjdare om den ritades i rätt "stil"

 

Sedan skulle jag inte ha något emot att se en anime-version av "Den oändliga historien"/"Neverending story"... dock inte så barnslig... lite blod här och där skulle nog bara vara ett plus ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste hålla med föregående

Alien, Bladerunner eller någon annan futurisk

film...

En animeserie om Dune vore nåt eller Robocop

 

Kanske någon ryssare (Resident Evil är ju nämd)

som t.ex. Screamers eller Hellraiser

 

Nää... Vänta... Bad Taste...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Harry Potter givetvis. Skulle ju bli suverän som animé. Annars är det en gammal tanke hos mig att En rackarunge av Ester Blenda Nordström skulle bli en kanonbra animé. För att inte tala om Bröderna Lejonhjärta.

 

Bäst animé görs av gamla klassiska barnsagor. Så det så! (<-- obotlig 80-talsaniméfanatiker)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

28 dagar senar kanske skulle blivit en bra anime, om man gjort den till en serie och med en annan story fast samma koncept. Och nu när så många nämnde alien filmerna, alien vrs predetor är ioförsig spel men iden skulle nog funkat

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...