Hoppa till innehåll
Anime.se

Trailer till Nya Zelda till GC från GDC


Mustela
 Share

Rekommenderade inlägg

Fick Sagan om Ringen vibbar hela tiden, speciellt av när Link jagas av någon stor spindel i en mörk gång och när han rider på sin häst och jagas av små drakar eller något.

 

Att ridda på vildsvinet såg riktigt roligt ut, grisar är underskattade alltså. Kolla bara i Rome: Total War, hur grymma är inte grisarna där? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vilket stort kliv bakåt dom tagit.. ifrån den tuffa cell-shadingen till gamla 64-link i nyare tappning.. *buu*

ser hellre link som i windwaker än så där..

 

Edit: och så här i efterhand..

 

synd att dom kastar bort allt dom byggt upp under windwaker och kör på nått helt orginellt som en sagan om ringen ripp-off.. mena.. kolla på trailern. är ju som hämtat ur sagan om ringen filmerna.. på många sätt.. och det är ett sånt jävla billigt trick.. Men som sagt var.. det är ju kommerciellt gångbart och den grå massan köper ju skit så kör på.. Själv ska ja ut på en holy crusade att försöka få folk att förstå att dom ska boykotta allt mainstream.. allt som har med mainstream tillför inte nått som är bra.. i spelbranschen så betyder det att inga nytänkande spelutvecklare får chansen att utveckla sina nya ideer. utan det som gäller är att komma med en fet hollywood license i handen som får den gråa massan att falla pladask.. !!

 

Snälla, tänk en extra gång innan ni köper mainstream.. för det kommer bara växa och växa.. snart har vi bara marvel spel och den senaste hollywoodfilmer i spelversion kvar.. och alla vet att 90% av alla hollywood filmer bara är död underhållning..

 

 

Edit igen:P

 

FYY FAAN.. mainstream suger!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vilket stort kliv bakåt dom tagit.. ifrån den tuffa cell-shadingen till gamla 64-link i nyare tappning.. *buu*

ser hellre link som i windwaker än så där..

 

Edit: och så här i efterhand..

 

synd att dom kastar bort allt dom byggt upp under windwaker och kör på nått helt orginellt som en sagan om ringen ripp-off.. mena.. kolla på trailern. är ju som hämtat ur sagan om ringen filmerna.. på många sätt.. och det är ett sånt jävla billigt trick.. Men som sagt var.. det är ju kommerciellt gångbart och den grå massan köper ju skit så kör på.. Själv ska ja ut på en holy crusade att försöka få folk att förstå att dom ska boykotta allt mainstream.. allt som har med mainstream tillför inte nått som är bra.. i spelbranschen så betyder det att inga nytänkande spelutvecklare får chansen att utveckla sina nya ideer. utan det som gäller är att komma med en fet hollywood license i handen som får den gråa massan att falla pladask.. !!

 

Snälla, tänk en extra gång innan ni köper mainstream.. för det kommer bara växa och växa.. snart har vi bara marvel spel och den senaste hollywoodfilmer i spelversion kvar.. och alla vet att 90% av alla hollywood filmer bara är död underhållning..

 

 

Edit igen:P

 

FYY FAAN.. mainstream suger!!!

Jo, det vore ju bättre om Nintendo bara tillverkade orginella och helt geniala, lite skönt japanskt skruvade spel som bara ett fåtal riktiga hardcoregamers köpte. När dom sen inte tjänade tillräckligt med pengar och inte kunde utveckla några spel längre överhuvudtaget skulle det ju inte heller göra nånting...

 

Komm igen! Jag gillade också Windwaker jättemycket men de flesta verkar vara överens om att Link gör sig bäst som vuxen och utan cellshading, så det vore rent korkat av Nintendo att inte tillmötesgå spelarna utan istället riskera att förlora den lilla skara fans som fortfarande är trogna Nintendo och som dom är så beroende av.

Visst blir fler och fler spel mainstream, men utan kommersiella spel skulle inte heller de mer orginella spelen bli gjorda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Windwaker var ju helt klart en favorit så att cel-shadingen är borta känns lite tråkigt men det här ser tillräckligt snyggt ut för att jag skall gilla det endå. Fick dock inga sagan om ringen vibbar, alls.

 

Och att det skulle handla om att få spelet i en mainstreamriktining håller jag inte med om heller. Själv tror jag att det snarare har med att detta spelet har en mer "vuxen" approach och är lite mer allvarligare. Det skulle kanske inte fungera lika bra i cel-shading

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Windwaker var ju helt klart en favorit så att cel-shadingen är borta känns lite tråkigt men det här ser tillräckligt snyggt ut för att jag skall gilla det endå. Fick dock inga sagan om ringen vibbar, alls.

 

Och att det skulle handla om att få spelet i en mainstreamriktining håller jag inte med om heller. Själv tror jag att det snarare har med att detta spelet har en mer "vuxen" approach och är lite mer allvarligare. Det skulle kanske inte fungera lika bra i cel-shading

 

grunt.. tänkte du ens en sekund på vad det var du såg när du kolla på trailern. det är ju så otroligt mycke mainstream över allt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Trailern ser ju jättebra ut och det kommer att bli årets spel när det kommer, tror jag. Jag älskade ju Ocarina of Time till N64 så grafikförändringen blir ju en mycket glad nyhet, även om jag håller med Jocke och jag tyckte inte att Windwaker var dåligt. Jag längtar verkligen till dagen jag får spela detta spel. Det är bara att vänta, brothers men den som väntar på någonting gott väntar aldrig för länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Jag har spelat alla möjliga olika Zelda spel tom de på CD-I enheten och jag föredrog då definitivt Cel-shadeade Wind Waker över N64 versionerna, det var anime-stil över det. Men i nya det enda cel-shadeade de verkar ha behållit är effekterna typ som damm som yr upp och dyl.

 

Det återstå att se hur bra detta blir, mainstream folket ser ju helt klart fram emot detta utöver gamla hederliga Wind Waker. Jag hör dock mer till gruppen TV-Spels tokar och Anime nördar.

 

För övrigt så hör väl Zelda III för SNES samt BS Zelda för Satellaview/SNES till favoriterna. Allt detta är ju en smaksak så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, ja som sagt så ser det ut som en blanding mellan Sagan om Ringen och en re-make av Ocarina of Time. Så hitills är jag inte ett dugg intresserad av spelet. Det verkar ju lite som att Nintendo har svårt att gå framåt i spelvärlden. Nintendo DS matas med Mr Driller,Mario,Rayman och diverse andra flaggskepp.

 

Samtidigt som det ryktas om att Super Mario 128 ska gå tillbaka till 64 tiden med Goombas och Koopas, pga missnöjet med Super Mario Sunshine eftersom det inte var "vad man hade hoppats på", och med det menar man väl att Nintendo för en gångs skulle vågade gå framåt med Mario.

Men i år ser det ut som ett flertal steg bakåt istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja de gjorde ju Super Mario Sunshine för svårt, finns vissa banor som man måste vara helt perfekt på för att kunna klara, men visst var det annorlunda men om man jämför så har ju goombas och sköldpadde stilen hålt i hela tiden. Jag vill dock ha ett Zelda spel till Nintendo DS, de nya Zelda spelen för GameBoy Advance e ju inte gjorda av Nintendo längre utan det är ju Capcom som gör dem och sen Nintendo som publicerar dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det enda jag hade riktigt problem med var ett uppdrag på Serena Beach. Dessutom så är det ju bara av ren natur att spel ska gradvis bli svårare ju längre man kommer i spelet. Därför kändes Super Mario Sunshine mer eller mindre utmanande.

 

Sen går det inte att jämföra Goombas med fiendera i Sunshine. Goombas har funnits sedan 1985 och fienderna i Sunshine sedan 2002 och har sedan dess aldrig kommit upp i några andra Mario-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Får man lust att spel Zelda: The Twilight Princess när man ser bilder som denna eller?

 

Skulle tro det!

 

Läste just att man funderar på nya och intressanta sätt att kanske lägga in nån sorts röster i Zelda:TTP... lite oroande om ni frågar mig. Röstskådespelare i ett Zeldaspel skulle kännas helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har varit röster i alla Zelda sedan Ocarina of Time, oroa dig inte. ;)

 

Det är skillnad på att ha röster till alla konversationer i ett spel och att bara ha det till skrik, skratt och liknande som du nog syftar på.

 

Själv tycker jag det låter ganska dumt när hjältarna talar om för sig själva hur dom ska komma förbi olika hinder i spel. Förutom i monkey island då :)

 

dessutom, endast text passar bättre in på zeldaspelen, och tänk så mycket mera äventyr man kan få in på skivan om man inte har med några röster.

 

---

 

Förresten, jag tror inte att Link har sagt ett ord i något av spelen. Han bara nickar och håller med hela tiden ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tittade på 30minutersversionen och var till en början smått besviken, men mindes några minuter senare - "Just ja, det är ju Nintendo :)", och då blev allt genast väldigt mycket bättre. Jag menar, alla dessa smådetaljer, som tex att man fortfarande kan glidflyga med hjälp av hönorna, vilket känns, eller åtminstone SER väldigt konstigt ut.

 

Hursomhelst, det verkade ändå väldigt spännande, men om (jag säger OM) det blir en flopp (;D), är det alltid lika trevligt att bara följa storyn och blint surra igenom spelandet.

 

..

 

Jo, attberopå röstskådespelande så vore det väldigt tråkigt, som nån skrev. Dock tror jag inte att det går igenom, eftersom, ja, Link mfl. har inte sagt ett ord sedan spelseriens begynnelse - och sådant kan vara lite farligt/tråkigt att bryta =).

 

Förresten, har Link samma samplingar i TTW som i OT, gällande skrik och dylikt (tex när han slåss)?. Jag tyckte att det lät som det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, attberopå röstskådespelande så vore det väldigt tråkigt, som nån skrev. Dock tror jag inte att det går igenom, eftersom, ja, Link mfl. har inte sagt ett ord sedan spelseriens begynnelse - och sådant kan vara lite farligt/tråkigt att bryta =).

 

Förresten, har Link samma samplingar i TTW som i OT, gällande skrik och dylikt (tex när han slåss)?. Jag tyckte att det lät som det.

Jag håller med, dock är det inte helt sant... i TWW sa han faktiskt "come on!"

men det räknas ju inte då vi snackar om fulla diskussioner antar jag. Sånt hör som sagt inte hemma i ett Zelda. Jag skulle nästan få fnatt om de införde det... nej, ge mig bara de gamla hederliga textrutorna...och så lite igenkännbara skrik som "Teea!", "Haa-aa!" och liknande...

 

 

Hmm...Måste ta och se trettiominutaren jag också...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...