Hoppa till innehåll
Anime.se

Borttagna skisser av Zaphod..


Zaphod
 Share

Rekommenderade inlägg

WoW!

 

Den där första var ju jättefin!o_O

Men som många andra tecknare(jag t ex.) behöver

du träna på händer, men inget är perfekt i början!

Andra var sådär men jag gillar verkligen foldsen, riktigt

bra folds! :D *klapp, klapp, klapp*

 

KEEP UP THE WONDERBAR WORK!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt perfekta!

Ett nöje att beundra konstens ultimata perfektion!

 

Perspektiv, anatomi, proportioner, allt, är helt underbart!

 

Du är antgaligen bäst på det här forumet, Internet, Sverige, Världen, Universum!

 

helt, otroligt underbart!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt perfekta!

Ett nöje att beundra konstens ultimata perfektion!

 

Perspektiv, anatomi, proportioner, allt, är helt underbart!

 

Du är antgaligen bäst på det här forumet, Internet, Sverige, Världen, Universum!

 

helt, otroligt underbart!

 

Du behöver inte vara ironisk.

När jag väl gör en tråd och lägger in seriösa bilder för att få kritik, då får jag ironi tillbaka. Inte så uppskattat.

Okay?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, ledsen för det. Men, äh, På första bilden ser benen/armar lite smala ut. Händer ser även snarare ut som klumpar än, ehm, händer. Håret ser lite klumpigt ut, Huvudet ser lite märkligt ut, lite fyrkantigt.

Det finns inga höfter på bilden. Fötterna ser inte ut som fötter.

 

Det mesta andra ser OK ut på första bilden.

 

På den andra ser huvudet än en gång lite märkligt ut, näsan sticker ut lite mycket, Mun/haka syns inte. Håret ser onaturligt ut, händerna är också mer klumpar än händer. De mesta felen i den första bilden återfinns i den andra.

 

Men, men...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar ansiktet på första bilden faktiskt, hennes hår är even det okey.

 

Armarna ser dock konstiga, över armarna är för långa och rak. Sen så var det händerna, men jag vet hur förjevliga de kan vara >.<. Högra benet är bra i min mening, giller hur du fick till låret och även resten. Det nänstra benetvar inte like bra och ser lite onaturligt ut

 

Fortsätt träna ^^ Det ser bra ut

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Första bilden är bättre än den andra tycker jag.

 

Zaphod, träna och rita så mycket du orkar. Och tycker du inte det är roligt så ta en paus. Jag brukar ha perioder som jag inte känner för att rita men så till slut sätter man sig med pennan och överaskar/träffar sig själv med vad man skapat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Första bilden är bättre än den andra tycker jag.

 

Zaphod, träna och rita så mycket du orkar. Och tycker du inte det är roligt så ta en paus. Jag brukar ha perioder som jag inte känner för att rita men så till slut sätter man sig med pennan och överaskar/träffar sig själv med vad man skapat.

 

Ah, jo. Det är väl som med allting annat, går inge bra om man inte känner för det eller tycker det är roligt. Då går det inte bra, och man får inte ut något av det.

 

Herid, den är inte alls lik mig.. Den har långt hår och har butterflyknivar, jag har inget utav det. :)

 

Btw, tack för all kritik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pff, om jag säger att jag tycker att den är lik dig, så är den det.

Må hända att du kanske inte har LIKA långt hår och att du inte har knivar, men personen i fråga på bilden ser ut som dig i alla fall.

 

Hur som helst förväntas vi få en stadig rapport av din framgång hädan efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vilka talar sanning och vilka ljuger??? :? hmm hmm hmm... har du tecknat länge?..., ser ut teckningar som en fem åring har ritat... nåja...det är bara att öva vidare så blir man bättre... keep on practise!

 

Tack. jag tar bort bilderna nu så blir ni glada.

Jag vet att jag är kass, men så kass trodde jag inte att jag var. Tack att du talade om det, lika bra att sluta rita om man får sådan "kritik".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man måste tåla hård kritik om man lägger upp sina bilder på nätet. Och jag tycker verkligen inte att du ska sluta teckna! Det blir bättre och bättre, det kan jag lova dig!

 

Ja, jag vet att man måste tåla hård kritik, det måste man överallt. Men jag är vek, okay? :)

Jaja, lär inte sluta rita, eftersom jag gör det för att det är roligt och inte för att bli bra. Så jag har iaf lärt mig något av detta, inte lägga ut det till alla utan visa det för en viss utvald skara som inte är så omogna och ger konstruktiv kritik istället. Känns som det är bättre, eftersom jag tar åt mig av allt elakigt som är riktat emot mig, även fast det är på ett forum.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vilka talar sanning och vilka ljuger??? ;) hmm hmm hmm... har du tecknat länge?..., ser ut teckningar som en fem åring har ritat... nåja...det är bara att öva vidare så blir man bättre... keep on practise!

 

Du bör inte någonsn visa dig i konstplanket mera ditt jäkla pucko, att racka ner på nån sådär är lågt och orespektabelt

 

Zaphod: Du bör absoöut fortsätta posta bolder hära, så vitt jag ser det så fick du konstruktiv kretik från de flesta, det är bara att i bland så dyker det upp folk some ovanämda, det ska du inte ta till dig..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

håller helt med hellis, det var riktigt omoget av majin_vegeta och jasper också för den delen även att han sa att han va ledsen för det.

synd att du hann ta ner bilderna innan jag hann kritta dem men jag hann titta på dem innan och det såg bra ut det som jag lyckades få intryck av

 

hoppas du fortsätter lägga upp dina bilder här, om du gör det så kommer jag försöka vara först att kritta dem! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vilka talar sanning och vilka ljuger??? :S hmm hmm hmm... har du tecknat länge?..., ser ut teckningar som en fem åring har ritat... nåja...det är bara att öva vidare så blir man bättre... keep on practise!

 

och vem är du att säga så, jag har inte sett någon av dina bilder här på forumet ännu.

 

jag kan med stolthet säga (även om jag aldrig såg bilderna). att jag är troligtvis sämre än en 5 åring på att rita. sist jag ritade nått va kanske ... på bildlektionen i 8:an vilket är drygt 3-4 år sedan och då sög jag, var tvungen att fuska (ta hjälp av min brorsa som gick 3 år på konstskolan) för att få G ;). (bort räknat från kladdet på skolbänkarna :P)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för trösten.. Kanske postar igen.. Men när jag blivit bättre.

heh.. Visserligen, när jag var 5 år ritade jag inte ens innanför linjerna i ritboken jag hade, inte många andra heller på dagis så.. :)

Och jag kan med stolthet säga, att får jag en ritbok med färdigritad lineart, då kan jag rita innanför linjerna! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vilka talar sanning och vilka ljuger??? ;) hmm hmm hmm... har du tecknat länge?..., ser ut teckningar som en fem åring har ritat... nåja...det är bara att öva vidare så blir man bättre... keep on practise!

 

hörrudu, kan du ta o visa några bilder som du har gjort så ska vi se om jag kan klanka ner på dig lika mkt som du gör på zaphod.?

 

jag tycker att man ska påoeka eventuella "fel" men även uppmuntra tecknaren till att jobbavidare. det är ju inte som att man inte kan rätta till felen.

 

Majin_Vegeta gör ett galeri så jag får se dina bilder så ska vi se om du har rätt att klanka ner på honom.

 

 

Morr...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...