Hoppa till innehåll
Anime.se

Final Fantasy


Andreaaas
 Share

Rekommenderade inlägg

Tyvärr vet jag inget om spelen, men jag tycker att FFU är en serie helt klart värd att se. Hyrde den för nån månad sen,så mitt minne av den är lite luddigt, men vad jag minns så var den rätt snyggt animerad, och storyn var helt okej.Klart sevärd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hyrt anime i Uddevalla? Sånt är svårt har jag hört...

 

 

"Orsaken till den långa förseningen är för att de valde att rendera om hela filmen för att få den mer "up-to-date". Ryktena säger att som en bonus har de också producerat 30 min extra scener...man tackar! =) Nytt datum är nu satt till 14 Mars...när nya PSP släpps i USA."

 

Skrev Earthbind den 25/2 2005 på filmtipset

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har hört att det var typ 15minuters avsnitt som är sämre än typ "sexy commando"

Det säger inte mycket. Mycket är sämre än Sexy Commando. Nästan allt, om du frågar mig.

 

Beträffande FFU är avsnitten i normallängd, dvs. omkring 25 minuter. Dessutom gillade jag den överlag. Inget underverk, men helt okej tidsfördriv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okay okay, jag får tacka för alla svaren.

och jag ska testa Final Fantasy Unlimited ;)

 

Dock är jag sugen på att få reda på mer om spelen.

 

Det ena spelet har jag fått fram lite om iallafalla.

Det heter Final Fantasy: Crystal Cronicles och kommer till nintendo.... :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag kan nästan de flästa FF liren nästan utantill >:(

(är total Final Fantasy nerd)

de absolut ända med spelen som är liiiite mindre bra är att basen/grundstoryn e ganska lik i de flästa, i övrigt är de inte många lir som kan mäta sig me FF serien om man gillar rpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

eftersom du vill se FF:advent children. Så tycker jag att du ska köpa FF7 eftersom det är förre filmen. alla ff spel alltså +6 är grymma har dock inte testat ff: Crystak Chronicles eller FF11. men 11:an tror jag e bra även om det är online. 12an kommer nog också bli nåt med tanke på att det är ett nytt valbart stridsystem.

men tips på spel så är det 7,8,9,10 och troligen 12...

 

förresten glömde skriva det... vad du en gör köp inte FFX-2

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hyrt anime i Uddevalla? Sånt är svårt har jag hört...

 

Nej då, allt som har kommit på svensk dvd verkar finns på VideoMix i alla fall. Jag har själv hyrt Tokyo Godfathers, Hellsing och Full metal Panic där, och de hade även Neon Genesis Evangelion m.m.

 

Förresten, kul att det finns så många från Uddevalla här >:(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

förresten glömde skriva det... vad du en gör köp inte FFX-2

 

Om du skulle köpa det så prova de först, för de flästa är det mycke av ett antingen "Älska eller Hata spel" man kan lätt bli besviken på de om man lirat de andra FF spelen.

jag tycker de e ok (alltså jag varken älskar eller hatar det)

men de e ganska kort i jämnförelse me de andra

och gillar du videoklipp me outstanding grafik gillar du nog detta

 

TIPS: om du spelar FF 8 nån gång så ge det en chans (många har en tendens att lägga ner de innan de kommit igång ordentligt). de har en av de bättre FF storys när man väl förstår den... den e mycket inväcklad

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om du spelar FF 8 nån gång så ge det en chans (många har en tendens att lägga ner de innan de kommit igång ordentligt).

Tråkigt bara att stridssystemet går ut på att slåss mot vissa fiender i evigheter för att suga på sig så mycket magi som möjligt. Det gjorde att jag tröttnade fort på spelet, men jag har lovat mig själv att ge det en andra chans. Någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker att magi systemet är helt underbart faktiskt, se på FFX, där har man i stort oendligt med magi, för det är bara att gå till en sparpunkt och fylla på allt igen... ingen utmaning med det. Fast sen är GF/summons i 8an rätt så veka, för man kan boosta upp sig så J**la mckt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo... glöm inte att man kan fixa den så kallade "one mp cost" attributen på armor oxo (alltså alla spells tar endast 1 mp)

angående de där oändlighets fajterna i 8:an så e dom ganska sega jo, men man MÅSTE juh faktiskt inte genomgå dom... dessutom får man lite mer utmaning om man låter bli ;D

men ge de en chans till och skippa de där långa fajtsen, jag tror inte du blir besviken på storyn.

FF8 var de första ps liret jag köpte... vart mycket besviken först, nu är de mitt favorit lir xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det finns Final Fantasy: legend of the Crystals... Fast har för mig att den är rätt gammal har inte fått för mig att se nåt avsnitt av den eller såg lite av början men tyckte att den inte såg lovande ut då... kanske testar den igen... men annars får vi nog vänta på FF7:Adventchildren

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://ps2.ign.com/objects/693/693672.h ... gamefinder

 

http://wireless.ign.com/objects/680/680 ... ?fromint=1

 

http://psp.ign.com/objects/711/711340.h ... gamefinder

 

Jag antar att det är dessa spel du menar? Before crisis ser det mörkt ut för att vi någonsin kommer att få spela om man inte sticker till Japan och köper en mobiltelefon dvs. Iofs hörde jag att det har talats om en konvertering till GBA av spelet. Får väl hoppas.

 

Appropå FF-rekommendationer. Som jag tycker så är 7:an överlägset det bästa följt av 6, 9 och i viss mån 8:an. Storyn i 8:an är ganska bra och jag hade inte så mycket emot stridssystemet. Dock hade jag mycket emot den kvinnliga huvudkaraktären Rinoa som är fasansfullt irriterande. Nästan lika illa som Yuna i 10:an. Jag ogillar storyn och de flesta karaktärerna i 10:an. Storyn är dessutom till stora delar snodd från Grandia II.

Jag gillade med andra ord inte 10:an så mycket. Svårt iofs antar jag att njuta av ett spel där man hatar huvudkaraktärerna så mycket att man dör med flit ibland för att kunna föreställa sig att de känner smärta. =) 10:an har ett plus dock. Side questsen ( =) ) var roliga (fast det är de i alla ff iofs).

FFX-2: suckssuckssuckssucks osv. =)

 

Nu blev det kanske mycket speldiskussion i animeforumsdelen men en del av ursprungsfrågan handlade om spel så...

 

Nytt datum är nu satt till 14 Mars...när nya PSP släpps i USA."

 

Skrev Earthbind den 25/2 2005 på filmtipset

Så den ska alltså ha kommit ut nu?

 

Förresten, Pale Shade: Fbg? Vilket om man får fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...