Hoppa till innehåll
Anime.se

My Hime


Puhiceus
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag började se den bara för några dagar sedan när jag fick ett par avsnitt av min kusin.

"En anime i din smak" kallade han det.

Inte för att jag nu riktigt själv vet vad "min" smak är men jag började lite tvivlande att se de första avsnitten och kategoriserade den omedelbart som en "magical Girl" anime, men oj vad fel jag hade.

 

Visst den kategorin kan stämma lite men den är verkligen hästlängder ifrån rätt.

Serien börjar med det vanliga tempot, flicka kommer till ny skola, stöter på monster, får krafter och besegrar monster.

 

Man tror ganska snabbt att det är vad hela serien kommer att handla om.

Men snacka om förändringar, storylinen hoppar verkligen hit och dit hela tiden och serien går från Söt/strid till tragedier som nästan kan mäta sig med "Kimi ga Nozomu Eien".

Det är nästan otroligt hur mycket en serie kan förändras från en söt början till heltragisk drama där vänner slåss mot vänner och fiender står bredvid och ler.

 

...Ok nog med Spoilers, kortfattat, det är en skit bra serie se den! >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är beredd att hålla med om de flesta punkter du tar upp här.

 

Jag började med att kolla på serien i brist på annat att se. Serien såg småintressant ut på "ytan" och jag tänkte; "Amen det kan vara soft med en lite laidback anime för en ggns skull."

Men oj! Det hände ngt efter ett visst antal avsnitt. Det blev helt plötsligt som du säger ett mkt grymmare djup, och jag började streck-kolla serien.

 

Den här serien har blivit en favorit för tillfället, så jag måste verkligen uppmana alla att åtminstone ge serien en ärlig chans, för det gjorde jag och det ångrar jag inte en sekund!

 

Peace >:(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det bara jag som inte är impad av denna serie ? Visst jag har sett 25 avsnitt men jag tycker ändå att det är en standard serie. Fint teknad och bra musik finns det gott om men på något vis gillar jag inte alls storyn och karaktärerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det bara jag som inte är impad av denna serie ? Visst jag har sett 25 avsnitt men jag tycker ändå att det är en standard serie. Fint teknad och bra musik finns det gott om men på något vis gillar jag inte alls storyn och karaktärerna.

 

mm samma här... serien försöker vara för seriös för sitt eget bästa... i början var det okej, men efter avsnitt 16 så är det bara tjafs, orkar nästan inte ens kolla på den liksom

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha smaken e som baken... Jag skulle gillade slutet också väldigt mycket men jag skulle inte ha nåt imot att Mai skulle dött för att rädda dom andra eller att alla skulle ha dött :) Men serien var jävligt grym iaf tycker jag... Är med 10 top till och med tror jag ... >:(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Slutet sög ju för fan.

Alla ska dö.... det är ett bra slut.

 

Jag vill inte vara grining men jag håller med en aning. Slutet var ihop rafsat, men man förstod att det skulle hända. Jag tycker att det var opassande. Döda personer skall förbli döda. Jag gillar faktiskt glada slut bättre men detta blev bara för mycket. Alla blir återupplivade och alla blir förlåtna för sina handligar på ett nafs.

Denna serie är helt klart inte för mig! >:(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tireces, jag kan inte annat än att helt och hållet hålla med den sista meningen >:(

 

Detta blev ett sådant otroligt dåligt kliché-slut. Serien i sig var väldigt rba dock, helt klart en av förra årets bättre serier. Man kan inte få allt, men om Sizuru och Natsuki fått ihop det, då ni :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan inte få allt, men om Sizuru och Natsuki fått ihop det, då ni :P

 

Inte ens då hade det varit bra... att försöra en sådan här bra serie med ett sådant här fittigt slut.... dom borde skämmas.

Ett bra slut hade varit om typ Mikoto hade dött och offrat sig för dom andra, för att kompensera för allt ont hon gjort tidigare.

 

Som sagt..

Superdåligt slut på en väldigt i övrigt bra serie!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet att jag är lite efter men jag såg precis slutet...

Jag håller verkligen med er, snacka om att serien faller överbord.

:(

De försöker klämma in slutet på ett avsnitt när det egentligen borde ha varit två.

Allt är kaos.

Ok att de återuplivade de andra, det kan acepteras, men det blev en aning löjligt och man fick egentligen ingen riktig förklaring.

 

Kort sagt serien kunde verkligen ha slutat bättre, vilken besvikelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet att jag är lite efter men jag såg precis slutet...

Jag håller verkligen med er, snacka om att serien faller överbord.

:(

De försöker klämma in slutet på ett avsnitt när det egentligen borde ha varit två.

Allt är kaos.

Ok att de återuplivade de andra, det kan acepteras, men det blev en aning löjligt och man fick egentligen ingen riktig förklaring.

 

Kort sagt serien kunde verkligen ha slutat bättre, vilken besvikelse.

 

 

Man fick väl ingen förklaring direkt nej, men de la upp massa ledtrådar under seriens gång så den som följt med väldigt bra skulle nog kunna tänkt ut slutet(bah, vem lurar jag? hehe, men det är dock vad jag läst, själv håller jag med dig).

 

En andra säsong är på väg nu dock, vilket gör mig ännu mer besviken. Jag kommer självklart se den, men jag ogillar när serier får uppföljare, även fast Mai Hime fick ett dåligt slut så tycker jag ändå att det är ett avslutat kapitel.

 

Från Animenewsnetwork:

Mai Hime Second Season (2005-04-11 03:59:05)

According to reports on Moon Phase, a 2nd season of My-Hime, "My-Hime Next Stage," is currently in the works. The heroine of this season is Arika, a character that showed up at the end of the first season. No details on release time frame was given yet. Thanks to taneyldp for this info. Source: MoonPhase

 

Sidan: http://d.hatena.ne.jp/moonphase/20050407

 

 

Skulle gissa på att Arika då är tjejen som står bakom Natsuki när de går från skolan(precis i slutet av sista episoden).

Hoppas andra säsongen blir en drama :) Shoujo-ai då förstås, Natsuki och Sizuru ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jo men den ska inte handla om Mai och compani jag har hört ryckten att den tjej som står bakom Natski i slutet som som inte riktigt vet var hon ska.... och nån tjej med rosa hår.. det e bara rykten fanns en hemsida också denv ar på japansk.. så ajg kunde itne läsa det :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

Är det någon som har några nyheter om prjektet mai Otome Sifr eller hur de nu vil det ska stavas?

 

Är det en officiell anime eller är det på G?

 

 

Enligt [...] så skulle tex episod 2 visats i februari, enligt bolagets hemsida, om jag fattat lite på japanskan så kommer episod 2 i JULI!??!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enligt [...] så skulle tex episod 2 visats i februari, enligt bolagets hemsida, om jag fattat lite på japanskan så kommer episod 2 i JULI!??!

Äsch, fem månaders mellanrum är ju inte så farligt för en OVA. Stackarna som följde Giant Robo fick minsann vänta tjugo månader mellan avsnitt fem och sex -- och sen 20 månader till för att få se det rafflande slutet!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Undrar bara om det denna serie hänger ihop med Mai-Otome.

Tycker jag ser samma personer men hittar inget samanband.

 

[Länkar]

 

Kanske helt ute och cyklar nu men tacksam för svar.

 

Denna serie är tanken ska vara BÖRJAN av de andra. Dvs det som många redan sett är fortsättningen av OVA:n som är på G nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...