Hoppa till innehåll
Anime.se

Animevisning, vad behövs?


Rekommenderade inlägg

För de som kollat under konvents tråden så vet vissa att det skall vara Anime konvent i Luleå den 1:a maj. Och var förbi på Kronan idag och kollade hur renoveringen av Bio salongen hade gått. Och jag är mäkta imponerad. Dom har gjort stället vi är på 1000grr skönare och lättare att koppla in all nödvändig utrustning. Jag hade först tänkt att Rockman skulle få leda nästa visning men ångrar mig nu.

Det är synd att kasta bort 20timmar på att spela TV-Spel på bioduk! Nog för att Rockman förmodligen kommer ha Naruto Taisen 2(eller vad det nu hette) till NGC då, så det lär vi ju spela. Jag började då planera ikväll men har lite problem.

Vad tror ni skulle vara lämpliga program för en sådan dag? Vilket sortiment bör man ha? Om möjligt skall jag ladda ner lite xtra anime att visa för dena Premiär av Nya Bio Kronan... För vi är de första i Lokalen?

 

Så, vad för Anime serier rekomenderar ni för en sådan Heldags aktivitet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känns tråkigt att bara se litegrann av en serie..

men det blir lite väl tungt att mata igenom en serie..

på våran anime-visning drog vi fram:

FLCL 1-6

Kenshin OVA: reminiscense

Ponpoko (Ghibli)

Sen to chihiro no kamikakushi

 

sen en del annat också, var inte där hela tiden..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet du, det där har vi gjort redan. Första visningen vi hade visade vi hela Kenshin OVA:n med bakgrunden. Och FLCL har vi visat. Och när jag skulle visa Spirited Away så sade alla att de redan sett den på bio eller hemma hos någon. Men, den där Ghibli filmen verkar intressant. Berätta mer...

 

Angående detta med hela serier. Vi såg hela Onegai Teacher förra gången från 1-12.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ponpoko..

 

I japan finns det tanuki, tanuki är en typ av japansk tvättbjörn..

det finns en massa myter om dom där, att t.ex. när människor inte är i närheten så ställer dom sig upp på två ben, och att dom kan förvandla sig till vad dom vill, en favorit brukar vara gudastatyer.

(som exempel - man kan ju ta på sig en tanuki-dräkt i Super Mario Bros 3.. och när man trycker neråt + B så förvandlar man sig till en gudastaty)

Det filmen handlar om är i pincip ett tanuki-samhälle, och självklart med ghiblis tema; man vs. nature.

 

rekommenderar filmen, mycket humor, mycket seriösa inslag..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade blivit mäkta lycklig om vi kunde se Naruto, avsnitt 62...Mitt favoritavsnitt.

Det svåra är ju att alla kanske inte sett animen och då inte vill se ett avsnitt mitt i serien.

 

Annars kan man ju se La Blue Gir...Auhm, jag menar Last Exile, en mycket spännade anime som utspelar sig i ett sci-fi betonat 1800-tal (runt den tiden tror jag).

 

Aja...Nåt sånt Kanske...Eller nåt... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah! My Goddess har säkert de flesta sett, men den är kort och kanske passar sig bra på ett konvent.

 

Green Green skulle kanske också lämpa sig, och den kanske inte lika många har sett :)

 

Om ni nu visat Onegai Teacher en tidigare gång, så kan ni lika gärna fortsätta på Twins också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wilcon Jag planerade detta med Twins, och Green Green lär ju vara populär. Trots att det för mig är samma sak var enda episod. Och Ah! My Godess har jag sett, tror jag, om det var en tre delars Animeserie som handlade om något incest liknande... Utan ett riktigt slut? Men jag funderade också på El Hazard...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wilcon Jag planerade detta med Twins, och Green Green lär ju vara populär. Trots att det för mig är samma sak var enda episod. Och Ah! My Godess har jag sett, tror jag, om det var en tre delars Animeserie som handlade om något incest liknande... Utan ett riktigt slut? Men jag funderade också på El Hazard...

 

Öh jag tror du tänker på helt fel serie "Ah! My Godess" har inget med incest att göra:

http://www.animenfo.com/animetitle,7,sp ... _sama.html

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...