Hoppa till innehåll
Anime.se

Underligaste animén ni sett?


Lord_Ryu
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Är kanske inte den allra konstigaste men... Om man räknar in mest störande också så har Narutaru en klar plats på listan. I början tror man att den ska bli en gullig anime riktad mot en yngre publik. Men ju längre man ser desto skummare blir den. Mot slutet liknar den nästan Urotsukidouji, fast med skillnaden att grymheten är mer realistisk. Lite svårt att förklara utan att spoila.

Jag blir inte så lätt tagen av filmer och serier men efter att ha sett denna var jag faktiskt lite smått upprörd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker nog att det är UG (ultimate girls).. det handlar om 3 17åriga tjejer som blir dödade sin första skoldag.av ett monster.. den ända chan sen att dom får komma tillbaka till liv är att dom delar sin själ med superhjälten i serien (UFO-man) men när dom har gjort det så måste dom hålla en stor hemlighet,,, att det är dom 3 som e superhjältarna....

OSV.....

 

doc: det jag tycker är konstigt är att för att döda monsterna så måste dom dra av K#K´en på dom :|

 

men i allafall så kommer jag att följa serien... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men varför har ingen nämnt Lain?

Ja, Serial Experiments Lain, hitta en konstigare/underligare Anime.

Den är ju konstig hela tiden, slår NGE som bara var lite off i slutet.

 

Annars är väl Bokusatsu Tenshi lite konstig eller rättare sagt bara snurrig.

 

 

Beror på hur man ser det. Jag tycker inte alls att Lain är konstig, då det finns en anledning att den är som den är. Den är ganska filosofisk trots allt.

 

Konstig anser jag snarare skumma serier som inte har någon anledning bakom att vara så, tex Re: Cutie Honey, nu när jag tänker efter :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, första gången jag hör någon kalla dem för "halvhentai". Är väl så mycket hentai som det kan bli.

Jag tror att man förväntar sig att de filmerna och liknandede ska vara sjuka och äckliga. Därför reagerar man inte lika starkt på dem som när det händer något liknande i en "mainstreamanime". För övrigt tycker jag att just Urotsukidouji är så överhypad som äcklig råhentai att man nästan hamnar i en antiklimaxsituation när man ser den. Den utmålas som sju resor värre än vad den är. Elfen Lied innehåller minst lika mycket "ultravåld" fast utan den sexuella biten (om man bortser från "nakenheten").

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Den "underligaste" jag sett är Sexy Commando Gaiden.

Utan tvekan.

Men samtidigt så är den den roligaste animén jag sett. Garvar man inte åt den så kan man lika gärna sluta glo på anime, för det är tydligt att man inte förstår japansk humor... ;)

 

"Don't smell your farts in the bathtub" he he, helt obetalbart ^^

 

"Narutard"...

Är det bara jag som har något emot det namnet?

Får mig närmast att tänka på retard (Efterbliven) alt. turd (Bajs)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Får mig närmast att tänka på retard (Efterbliven) alt. turd (Bajs)

Det är väl det som är lite av poängen med det hela.

 

Kan inte säga direkt vilken som är den underligast jag sett, men Puni puni, Excel, FLCL och Jungle platsar lätt på lastan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Excel Saga tycker jag är mer flum än underlig.

 

Instämmer med min gode vän här ;)

 

Andra småskruvade serier är FLCL, Cromartie High, Ippatu Kikimusume, Azumanga Daioh (inte SÅ skruvad då men bra rolig för det), Kappa no Kaikata mm

 

Sen är man själv en sådan (och Rich med vad jag förstått) som gillar skruvade, helt sanslösa serier. Gör ni det med och har inte sett de jag nyss skrivit upp (kom inte på mer för stunden), se dem, bara gör det :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...