Hoppa till innehåll
Anime.se

E3 2005


Jocke
 Share

Rekommenderade inlägg

Xbox360 ser ut som en delldator, PS3 som en smörgåsgrill, hoppet går vidare till Ninteodo och Revolution. Men i alla fall, jag är Nintendo-fantast :P

 

Vad tycker ni andra om konsollerna hittils?

Jävligt snygg smörgåsgrill måste jag säga. Kontrollen ser förvisso ut som en banan, men den ser ut att ligga bra i händerna åtminstone.

 

Jag är rätt nöjd med vad PS3:an kom med, mycket tack vare IBM, men Revolutionen hoppas jag kommer med något riktigt sött också. Nintendo måste stå i för att inte komma efter nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm hmm hmm, har tyvärr inte tid att följa det men annars skulle jag gjort det. sen kommer det där med konsoll köp efter E3, lika bra att försöka bestämma sig nu men jag vill ha alla 3 men har inte pengar till det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill börja med att sammanfatta så ni här får en aning om hur det egentligen ligger till.

 

Kortfattat

PS3 - Sony kommer och skryter lika mycket som Microsoft. Men de har konferensen före och får folk att bli förvånad över starkare hårdvara på papper och sedan i demonstrationer som (observera) är till större delen förrenderade. Men, de som inte är förrenderade stärker deras påstående av vad konsolen klarar. Sedan så visar de onlinestöden som till en viss del liknar Microsofts Live!, även en del av de nya funktionerna. Sedan skall det även nämnas att det verkar satsas ganska mycket på sidan med Eyetoy. Demonstrationen i badkaret och Eyedentify (som ingen för övrigt vet hur det egentligen kommer att fungera) visar stort på det enligt mig. Sedan så drar Sony upp alla demonstrationer på kommande spel, avslutas med att avtäcka PS3. Våren 2006 är det officiella releasedatumet, ingen klar info om globalt släpp. Bakåtkompatibilitet fullt bak till PS1.

XBOX360 - Microsoft kommer och skryter (även före konferensen, fast inte exakt om samma) om att ha nästa generations starkaste konsol och hur de skall ta jordens befolkning med storm och en miljard XBOX360-köpare totalt. De anser att några extra Live!-funktioner kommer att ta även de 'icke-spelande' familjemedlemarna att gilla konsolen med. De drar även upp under konferensen alla spel som kommer. Sent detta år, november/december, så görs ett globalt släpp av XBOX360. Kompatibilitet med alla KÄNDA titlar.

Nintendo - Med en massa visande av DS-spel och en GameBoy Micro så visades väldigt lite Revolution. Man fick se den, veta att den är starkare än GC, men inget annat. Bakåtkompatibilitet. Alla spel från Nintendo, ända sedan NES, kommer att kunna laddas ner via Nintendos kommande onlinestöd. Med självförtroende så avslutas konferensen från Nintendo's sida. Resten får vi veta den 19e (imorgon).

 

Angående Demo's på nästa generation.

XBOX360's demos är till 90% in-game footage, alltså fungerar och spelas upp på konsolen.

Bland PS3's demos var 2 in-game och resten förrenderat. Det var Fight Night och Epics Unreal 2007-demo som var realtime. Ska inte glömma att säga att deras techdemo's självklart var realtime då de styrde en del med kontroller på scen. Angående förrenderingarna så är det bevisat från flera håll inom industrin, även av Tim Sweeney (Epic) som rent av sade vad jag redan sagt. Men, han sade att PS3an till 99% kommer att klara det utan problem. Som andra sagt så är det 'vad de anser att PS3an kommer att klara', så det är bara uppfattningar och inget annat. (Killzone 2)

Nintendo har inget att visa än, troligtvis så får vi demonstrationer imorgon. (Eller idag för att vara petig, 19e)

 

 

Så, tänkte att folk ville ha en sammanfattning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PS3 är sjukt snabb egentligen. Grafikkortet klämmer i och processorerna är riktigt maffiga, totalt blir de teoretiskt sätt dubbelt så snabba som Xbox 360s. Sen ska det tydligen vara svårare att skriva för ps3 än xbox 360, så det återstår att se hur mycket av kraften som de lyckas ta del av.

 

Jag tror ändå klart mera på PS3 än xbox 360 nu. Det känns som om Gates börjar bli lite nervös när han uttalar sig om hur dåliga alla andra är stup i kvarten. Längtar verkligen till 2006, och ett släpp av PSP i europa ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...