Hoppa till innehåll
Anime.se

Otroligt fula anime fodral...


GinGirl
 Share

Rekommenderade inlägg

Tja... Jag tänkte vi kunde visa upp lite fula anime fodral, och diskutera... Själv har jag hittat några Silver Fang fodral från GingaWorlds forum. Här är de norska fodralen.

norge1.jpgnorge2.jpg

 

(Också länkar jag till de danska fodralen så ingen ska klaga...)

1 fodralet

2 fodralet

3 fodralet

4 fodralet

 

De norska fodralen är absolut snyggare än de Danska, helt klart. De norska, Men Gins (Silver's) päls ser lite konstig ut. Hidetoshi har rakat sig.. O.o Akakabuto (Björnen) ser mer ut som en råtta/grävling än en björn på den första.. XD

 

De danska då. "Titlarna" är ju lite roliga på dem. Och de ser lite "gulliga" ut. Haha, tänk vilken chock små barn får när dom ser på Silver Fang.. >_>;; Men den sista ser ju rätt okej ut. Men det är inget mästerverk...

 

Nåväl, hoppas ni har några fodral att visa.. =P Och att det här var rätt sektion att lägga den här tråden i.. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja de var inte vackra direkt, det finns många sådana här exempel. Min personliga favorit är detta otroligt fula omslag:

 

naus.jpg

 

Tro det eller ej, detta ska föreställa filmen Nausicaä of the Valley of Wind. Usch, ryser varje gång jag ser på den. Så otroligt ful och bisarr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skall det där vara Nausicaä? Jag tänkte betydligt mer på någon sci-fi berättelse med någon kille som liknar Dr.Doom.

 

Annars kan jag säga att inte riktigt gillar omslagen till Sandrew Metronomes DVD:er. Paranoia Agent-omslaget (första DVD:n) hade jag gillat om det inte varit för den stora loggan de sätter på sina omslag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varifrån fick de pegasen? Helt otroligt.

De danska omslgen till Silverfang sög verkligen något extremt mycket. Framförallt gillade jag den där bilden där Daisuke skjuter pil, och där de forcerat fram ett leende på bilden som gör att han ser tiotusen gånger farligare ut än på den där han ser arg ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De danska omslgen till Silverfang sög verkligen något extremt mycket. Framförallt gillade jag den där bilden där Daisuke skjuter pil, och där de forcerat fram ett leende på bilden som gör att han ser tiotusen gånger farligare ut än på den där han ser arg ut.

 

Haha, ja, du har verkligen rätt om leendet... :P

Tja, man kan ju undra hur mycket dom som gör fodralen får betalt... Själv så vet jag inte riktigt vad jag ska säga om fodralet docster visade, men den såg ändå inte så fin ut. Men Silver Fang de danska fodralen ser ut som B-versioner av dne.. ;/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Angående det där Nausicaä-fodralet, så finns det en ökänd tysk utgåva vid namn "Die Sternenkrieger" (= "Stjärnkrigarna"), som är ungefär som "Warriors of the Wind" fast lite extra klippt. Omslaget till den är verkligen något i hästväg, fast mitt ligger för närvarande i Norrtälje. Ingen bild, alltså. Fast pegasen är med (gästspel från "Sankt Seiya"?) och prinsessans flygande farkost har förvandlats till en miniatyr-X-Wing. Typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...