Hoppa till innehåll
Anime.se

Övervinnande av rädsla.


Zaphod
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har dödat en geting!

 

Okay. Det började med att jag satt och såg på TV med hunden på golvet. Hörde att hunden höll på med något och tittade ned. Och vad såg jag? Jo, jag såg världens genom tidernas största geting. Den var nog större än en guldhamster, okay, dvärghamster.. Eller ja, bakbenet på en dvärghamster.

Hur som helst så blev jag livrädd. Har alltid varit livrädd för getingar och andra insekter som gör illa mig.

Jag sprang in i ett annat rum med hunden efter mig och funderade ut vad jag skulle göra. Bror kom int hem förrän fyra timmar senare, så jag blev tvungen att ta bort den.

Jag vågade inte ta den på en tidning och bära ut den, så jag blev tvungen att hitta ett humant sätt att döda den på. Insåg att det bästa måste vara att kväva den, så jag tog en låååång pinne och ställde mig på ett bord, tog pinnen i handen och med hjälp av den föste jag över en plastburk. Ställde tre värmeljus på bordet, lyfte burken med pinnen och föste in värmeljusen med en annan pinne och hoppades att den skulle kvävas.

Men oj, så fel man kan ha. botten i burken smälte och syre kom in till den livsfarliga varelsen. Blev livrädd och sprang in på rummet igen där hunden väntade. Insåg att jag måste döda den nu.

Tog fram pinnen igen, ställde mig på bordet med en stor spånskiva igen. Tog bort burken och värmeljusen och kastade spånskivan på getingen och hoppade på spånskivan. Sprang sedan skakandes därifrån, men med vetskapen om att getingar inte är så läskiga, ifall man bara håller sig på avstånd.

 

Okay, detta var ett blodigt sätt att göra sig av med en rädsla, men vad har ni för rädslor, och hur har ni övervunnit dom?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför ställde du dig på ett bord? Du är väl medveten om att getingar har vingar och således kan flyga och på ett ganska enkelt sätt kan anfalla dig? :D

 

Personligen så skulle jag släppt en stor och tung boll (som jag trollar fram... ?) på den eller så skulle jag bussat hunden på den. :)

Har aldrig blivit stucken av en geting, humla eller fått någon fästing på mig... har inga planer på det direkt.

 

Jag har rädsla för att andas in syra direkt från andra personerns lungor (om man går bakom eller förbi t.ex.) och håller på andan eller sätter för ansiktet med min tröja. Är väl rätt fånigt tänker man, men ni anar ej hur mycket äckelpäckel man andas in!

Iofs så hjälper väl det inte så mycket med tanke på att jag dagligen åker tunnelbana relativt oskyddat osv. Men men. Den rädslan kommer jag inte förbi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo, getingen hade vingar, men den kröp runt på golvet, tror den var sjuk eller något liknande. Så det var bättre att stå på ett bord. :)

Har heller inte blivit stucken, men är ändå livrädd för det. Är mer rädd för fästingar än getingar, blir livrädd när hunden fått en på sig. Uscha.

 

Är också väldigt äcklad av folks andedräckt, den är väldigt äcklig. Men har blivit tvungen att vänja mig på senare tid. Man hamnar ofta rät nära en person när man måste göra tekniker på den på träningen.. :

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du är säker på att getingen inte var som en avkapad fot på en dvärghamster?

 

Getingar är jag inte rädd för av alla dem slags insekter som finns, men malar däremot!! Usch å fy för dem, dem flaxar omkring på natten och stirrar på en med sina stora ögon. Dem viftar omkring med sin stora känselspröt. Dem flyger inte alls så ulligt och gulligt som fjärilar gör, ånej! Dem flyger omkring på ett mer hotfullt vis, mera aggressivt. Mer FLAX FLAX än flax flax om ni förstår.. Nä malar bort med dem..

 

Jag skriker åt saker jag är rädd för.

AAhhh!!! Brukar det låta, inte ett AAhhh!!! som i att man är rädd AAhhh!!! utan mer ett AAhhh!!! som i JAG BLIR GALEN AAhhh!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

eh...hmm..är nog inte direkt rädd för något, har däremot respekt mot massor, tex höjder. tror inte jag kan ge en bra förklaring på hur jag menar men när jag kommer på en så ska jag ge den..=)

edit

eller vänta...jag tror jag har en, rädsla för att resa själv. typ rädsla för att komma bort typ, att inte komma i tid och såna saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

när jag var liten var jag extremt höjdrädd kommer jag ihåg, blev livrädd när jag gick på den fem meter höga trampolinen i badhuset. nu så är jag inte ens l höjdrädd, jag vet inte hur den har gått bort( jag har inte direkt försökt att bekämpa den) för nu föredrar jag nästan höjder. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har höjdskräck, lite pinsamt att inte våga åka "loopen", och sånt när man är på nöjesfält med kompisarna...

Men jag vågade åka en karusell som heter "Zipper"...

Det var ungefär som ett pariserhjul, men det gick i hög fart, och "buren" man satt i snurrade runt..

Huuuu...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okay, detta var ett blodigt sätt att göra sig av med en rädsla, men vad har ni för rädslor, och hur har ni övervunnit dom?

Gjorde du dig verkligen av med rädslan? Är du då inte rädd för getingar längre.

 

Jag har länge haft en obeskrivlig avsky för spindlar, och den lyckades jag delvis göra mig av med genom att läsa en apkul bok om spindlar. Nu rör det sig snarare om en skräckblandad fötjusning; spindlar är helt enkelt hur coola som helst, även om de är obehagliga. Eller så är ddet väl så att vissa fobier försvinner mer tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okay, detta var ett blodigt sätt att göra sig av med en rädsla, men vad har ni för rädslor, och hur har ni övervunnit dom?

Gjorde du dig verkligen av med rädslan? Är du då inte rädd för getingar längre.

 

Jag har länge haft en obeskrivlig avsky för spindlar, och den lyckades jag delvis göra mig av med genom att läsa en apkul bok om spindlar. Nu rör det sig snarare om en skräckblandad fötjusning; spindlar är helt enkelt hur coola som helst, även om de är obehagliga. Eller så är ddet väl så att vissa fobier försvinner mer tiden.

 

Mjo, för när den var u burken så satt jag och stirrade på den, och insåg att den faktiskt såg rädd oskyldig ut, men att den nu säkert var väldigt arg och ville äta upp mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...