Hoppa till innehåll
Anime.se

Hej, får jag leva mitt eget liv som jag vill?


F.d. medlem
 Share

Rekommenderade inlägg

*off topic* Ehh, du är ju riktigt snäll och fattar värkligen vad InAction försöker säga Korinthian... :S

 

Och nu när jag ändå skriver här så...

Det är nog så att föräldrar värkligen bryr sig om en, men de tycks aldrig veta vad man gör. Ibland känns det som om de inte bryr sig om att ta reda på det heller utan bara bestämmer om det är bra eller dåligt. Vet inte om det är så för alla eller är det bara för mig? För jag tror om de bara skulle ta reda på vad man egentligen gör så skulle de kanske lämna en ifred lite mer. men av någon underlig anledning gör de inte det...

Nu vill jag inte börja prata om mig, men gör det ändå. ^^ När jag började i Paintball så bestämde sig min morsa sig direkt för att det var farligt, det var enligt henne bara knarkare och krimminella som gick i det. Men måste säga att jag aldrig blivit så trevligt och sjyst bemött som av mina polare i paintballen. men de vägrar fortfarande lyssna på vad paintball egentligen går ut på och att det inte är en krigslek (säg vad ni vill om det). Så jag får inte tävla för min morsa tror mina lagkamrater ska våldta och döda mig, har även svårt att bli bätre i sporten för jag inte får några pengar att lägga ut på det mer än 50 kr i veckan.

 

Sorry, för det onödiga inlägget :rolleyes:

//Loki

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack så mycket Loki, det var just ett sådant inlägg som behövdes i denna diskussion.

 

Alla människor generaliserar och ibland blir det bara för mycket. Som i ditt fall Loki så var det nästan det värsta jag hört, bli våldtagen och mördad på en paintball-arena? Själv har jag bara sett folk fått fula blåmärken och inge mer. :S

 

Edit*

Kan ju tillägga att Korinthian inte läst ett skit av vad jag sagt. Både att han påpekar om att jag inte får spela och sitta uppe hela natten bevisar ju det hela, för det första så skrev jag att jag har bra sömnvanor och för det andra så spelar jag inte stup i kvarten heller. Nej, nu ska jag sova.

 

Ha det gött folks.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående att Loki nämner Panitball, så måste jag nämna när jag började med SoftAirGuns, Morsan gick i taket, hon sa "för fan, gör lumpen om du e så jävla skjut kåt"

 

Jag satte mig på tvären och käftade emot, men hon var fortfarande förbannad och undrade varför jag kastade pengarna i sjön, som hon såg det.

Visst pengarna försvann fortare än dom kom in.

 

Jag såg själva grejen med Airsoft som en hobby och en chans till att träffa likasinnade och på så sätt skaffa ett kontakt nät.

Plus att jag har fått riktigt hyfsad koll på ekonomin ;)

 

Nu är det 3år sedan jag började lira Airsoft, så har hon förstått att det är en hobby och ingen krigslek, och hon tycker det är rätt roligt att träffa andra airsoft spelare som kommer och hälsar på. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

att bry sig för länge kan nog ha sina negativa sidor precis som att inte bry sig alls.

För länge? Snälla nån, föräldrar slutar ALDRIG bry sig. De slutar ju inte att vara ens föräldrar bara för att man fyllt 18. Det är hårdkodat i människan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För länge? Snälla nån, föräldrar slutar ALDRIG bry sig. De slutar ju inte att vara ens föräldrar bara för att man fyllt 18. Det är hårdkodat i människan.

 

Jag tror nog att han menar mer om att bry sig om en sak. Inte om att bry sig som en förälder om olika saker hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För länge? Snälla nån, föräldrar slutar ALDRIG bry sig. De slutar ju inte att vara ens föräldrar bara för att man fyllt 18. Det är hårdkodat i människan.

 

Kontrollera kanske hade varit ett bättre ordval för det InActions föräldrar försöker göra, och det var det jag menade att föräldrar bör sluta göra i tid, även om det kanske inte var uppenbart från min första post. Det är ju trots allt skillnad på att säga att de tycker man sitter lite väl mycket framför datorn och att säga "Nu kan du fan dra dig från burken ett tag!"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kontrollera kanske hade varit ett bättre ordval för det InActions föräldrar försöker göra, och det var det jag menade att föräldrar bör sluta göra i tid, även om det kanske inte var uppenbart från min första post. Det är ju trots allt skillnad på att säga att de tycker man sitter lite väl mycket framför datorn och att säga "Nu kan du fan dra dig från burken ett tag!"

 

Hmm, jag kanske drog i lite när jag sade hur de sade. De brukar inte svära så mycket så det är mer som "Nu kan du allt ta och dra dig från datorn ett tag!". Var mest lite sur över en annan sak när jag sade det där och man brukar ha en tendens att ändra på saker när man ska sprida vidare. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I slutändan är det väldigt svårt att bedöma dina föräldrars beteende när man inte har all information. Som sagt, till en början lät det som om de klagade på att du satt vid datorn och spelade hela tiden, men så var det ju inte. Så kan man sitta och bolla information i tid och evighet och dt gör ingen gladare.

 

Hur som helst tror jag det är lätt att misstolka föräldrars oro till någon fom av kontrollvilja. Vilket det också ibland kan vara, men inte hela tiden. Det är i vilket fall som helst inget att bli frustrerad över, för, som sagt, föräldrar ska bry sig. Typ jämt. Man får väl markera när de går för långt bara, men det är ingen idé att tycka att de är purko i skallen för att de lägger sig i. Om föräldrar inte skulle lägga sig i skulle mänskligheten dött ut för länge sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är väldigt glad över att mina föräldrar inte är så stränga som era verkar vara.

 

Har i princip 100% eget ansvar för allt jag gör och kan göra vad jag vill just nu.

Visserligen bor inte pappsen hemma längre så det underlättar det lite kanske.

Spelar jag bort 5000:- på poker eller köper en riktigt fet TV så är det fortfarande mina egna beslut och eventuella misstag och dom lägger sig faktiskt inte i det. Vilket är väldigt skönt att veta :)

 

För det händer att jag får en hel del ideer och annat som jag hoppar på ibland så dom har vant sig vid det här laget :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv så har jag samma problem som ni nämner utom att det spelar ingen roll vad jag gör det är bara "sjukt" som min mor så enkelt beskriver mina hobbies.

Först så var det datorn, den satt jag tydligen för mycket vid så jag bestämde mig för att skaffa något annat så jag började med airsoft då jag är knäsvag för skjutvapen.

 

Det tog inte lång tid innan hon förkastade även detta som något sjukt. Mina kompisar slutade spela airsoft så då gjorde jag också det.

I vintras skaffade jag mig ännu en ny hobby nämligen kamsport som jag länge varit intresserad av men ej haft tillfälle att börja med.

Det här var verkligen för mig märkte jag och började träna ännu mer även på fritiden och inte bara på träningarna.

 

Häromdan när jag och en kompis skulle dra till stan och träna med likasinnade så drog jag på mig mina Taekwondo brallor p.g.a. att dem helt enkelt är mina bästa sparkbyxor.

Återigen så betecknade hon det jag höll på med som sjukt.

Vad skall man göra?

Själv så ignorerar jag nu bara hennes åsikter om vad jag gör totalt eftersom vad jag än hittar på bara är sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, det finns ju öppensinniga föräldrar och de som inte är det...

 

Min gamla mor kom en gång med något visdomsord som hon kommit fram till efter att min äldsta syster i 13-årsåldern började intressera sig för Formel 1-bilar/förare etc, nämligen att det allra värsta var när barnet inte var intresserat av något alls. Fanns det bara ett intresse så spelade det ingen riktig roll exakt vad det var, bara det var något. De flesta intressen lär man sig nämligen ganska mycket på. Det kan man ju hälsa bångstyriga föräldrar.

 

Sen vill det ju till att det inte är ett intresse som skadar ens egen eller andras hälsa, förstås, men det är väl självskrivet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...