Hoppa till innehåll
Anime.se

Nya licenserade animé-serier


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

I veckan så har en drös av nya animé-serier blivit licenserade i USA.

 

The Right Stuf International (TRSI) har licenserat komedi-serien 2X2=Shinobuden. Geneon har licenserat serierna Fate/Stay Night, Starship Operators, Erementar Gerad

Shakugan no Shana, Ergo Proxy, Kannaduki no Miko samt den nya Hellsing serien (Hellsing Ultimate OAV) och Bandai Entertaiment har licenserat Mai-Hime och Gundam Seed Destiny.

 

- Källa

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I veckan så har en drös av nya animé-serier blivit licenserade.
Jag skulle inte använda uttrycket "licensierad" i det här fallet eftersom den redan är licensierad till skaparna i japan och i det här fallet antagligen är licensierad vidare till USA. Använd hellre "licensierad i USA" istället. "Licensierad" har visserligen blivit ett modeuttryck för "licensierad för en engelskspråkig marknad" ibland Dajväks-kidzen men jag gillar det inte då det är missvisande.

 

hm . . . har alltid undrat , vad står OAV för?
Original Animated Video ( Alt. Original Video Animation).

 

Animé som släpps direkt på video alt. DVD. (Jämför med TV-serie, som gått på TV innan det släpps på video alt. DVD, och film)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

]Jag skulle inte använda uttrycket "licensierad" i det här fallet eftersom den redan är licensierad till skaparna i japan och i det här fallet antagligen är licensierad vidare till USA. Använd hellre "licensierad i USA" istället.

 

Point taken! Ändrar omgående.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men är det någon som vet hur många böcker hellsing ligger på? på engelska alltså. det är väl en avslutat serie?

Nej, Hellsing är inte avslutad än. 7 böcker hittills på japanska om jag inte missminner mig.

 

6st är ute på engelska än så länge. hoppas 7:e kommer snart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hm . . . har alltid undrat , vad står OAV för?

 

alla vet väl att det står för otaku anime videos.

Nej det gör det inte.

 

Som sagt:

hm . . . har alltid undrat , vad står OAV för?
Original Animated Video ( Alt. Original Video Animation).

 

Animé som släpps direkt på video alt. DVD. (Jämför med TV-serie, som gått på TV innan det släpps på video alt. DVD, och film)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser verkligen fram imot Hellsing OVA'n, att dömma av de få screenshoots som finns verkar OVA'n vara mycket mer lik mangan än vad Hellsing tv serien var :D Nånting som dock verkar vara mycket negativt IMO är att det inte är Yasushi Ishii som gör musiken den här gången, det är synd för att det är antagligen det coolaste soundtrack som gjorts... nånsin. Jag har lyssnat igenom den nya tilltänkta öppningslåten (Schaft - Broken English) några gånger och den har ett elektroniskt blipp blopp sound som en tjej sjunger över, hela låten är lite trist IMO, jag hoppas verkligen inte att resten av soundtracket är lika trist. Sen vet inte om ni vet det här men Hellsing OVA'n kommer troligtvis släppas bitvis över 3 år för att vänta in att Hirano avslutar hela millenium historien. (Jepp, OVA'n kommer följa mangan till punkt och pricka, från volym 1 och framåt B) )

 

Sen kan jag tillägga att jag vet inte hur långt Hirano har kommit men jag har läst till volym 8 kapitel 4 - 5- 6 nånting, (kommer inte ihåg villket kaptiel) så volym 8 borde bli avslutat om inte en allt för lång tid :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...