Hoppa till innehåll
Anime.se

martina
 Share

Rekommenderade inlägg

En snubbe från ADV sa att de skulle släppa en Blu-ray version dom med så jag väntar nog på den.

När han blev frågad ifall de hade planer för att Licensiera Kanon 2006 och släppa en HD release av den med så sa han något i stil med - hehe vi pratar om det så vänta ivrigt till nästa konvent - detta sa han med ett stort leende :P

 

Såg videon på ANN, finns kvar där under ADV @ ANN någonstans.

 

Jag väntar iaf på den :)

 

jag såg första avsnittet av Air i 1080P, dock bara en blu-ray rip av den (på en 1080p skärm) och den var mycket skarpare och snyggare än Lunar, The Triad och KAA's version rip.

Hur stor skillnad det är med en riktig DVD kan jag inte säga. Men jag väntar iaf på blu-ray releasen / importerar boxen från JP snart :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...
Ok. Tackar.

 

Kollade precis första avsnittet.

Inte så lite Kanon vibbar på introt =)

 

Kommer bli perfekt att bota abstinensen med när man kommer hem igen efter jul.

/me ser ännu en Key-fanboy vakna till liv på forumet :)

 

damn. you're on to me. :rolleyes:

 

Som jag skrev i "gråtit av anime" tråden. Vad fasen har ni gjort med mej?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

... Jag tror att alla som sett kyo-ani's key-produktioner blir key-nördar per default. Det går nog faktiskt inte att låta bli.

 

Air är nog den jag tyckt mest om, men haft svårast att förstå. Och sett flest gånger. Jag gillar att det är konstant solnedgång/sen eftermiddag - min favorittid på dagen! Alla tonerna går i gult-orange-rött och världen ser mycket lyckligare ut, men på något sätt så är det ändå ledset, eftersom man vet att mörkret ligger precis runt knuten...

 

Bra val av miljö helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Serien är bättre än filmen och enligt mitt tycke anser jag att filmen helt klart är sevärd.

Inget kan slå KyoAni:s expertis. ;)

Filmen är inte från KyoAni, utan från Toei (Kanon 2002). ; )

Därför är den inte i närheten av serien, och många gillar den inte alls. Det var därför jag inte visste om jag ville rekomendera han att se filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att se filmen eller inte är ju en smaksak. Personligen så tycker jag att serien är väldigt mycket bättre, inte bara på grund av de uppenbara skillnaderna som KyoAni-regi leder till per automatik, utan även på grund av att serien enligt mig till skillnad från filmen fokuserar på "rätt sak".

 

Visst... filmen är bättre än mycket annat som finns där ute (bästa Toei-produktionen jag har sett), men se den för guds skull inte före serien i varje fall. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Filmen är inte från KyoAni, utan från Toei (Kanon 2002). ; )

Därför är den inte i närheten av serien, och många gillar den inte alls. Det var därför jag inte visste om jag ville rekomendera han att se filmen.

 

Det var inte så jag menade.

Jag menade att serien är bättre än filmen eftersom att det är KyoAni som gör serien.

Därmed menar jag att inget slår KyoAni:s expertis.

Det kanske inte passade att jag skrev "Inget kan slår KyoAni:s expertis" i slutet på kommentaren, kan förstå det det kan misstolkas av vissa.

 

Jag tycker att filmen ger en liten annan syn på Air.

Nu var det iförsig ett tag sedan jag såg den senast men vad jag minns så är Toei:s tolkning av Air lite annorlunda?

Därmed kan det vara värt att se den enligt mitt tycke.

 

Lite off topic men har någon sätt Clannad filmen (Toei Animation)?

Jag har iallafall tänkt att se den efter att jag har sett serien.

Det verkar som, utifrån trailers jag har sett att Toei Animation har gjort ett bättre jobb med Clannad filmen än med Air filmen.

Ska bli spännande att se hur bra Clannad filmen är när jag får tag på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr så är det lite svårt att ha sett Clannad filmen än om man inte bor i Japan, DVDn kommer först sjunde mars. Själv har jag högre förhoppningar på filmen än vad jag har på TV serien, dock så rekommenderar jag inte att titta på trailers för filmen eftersom dom spoilar en del om man planerar att se TV-serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...