Hoppa till innehåll
Anime.se

SSBM Tråden


Swansong89
 Share

Rekommenderade inlägg

För övrigt behöver man inte airdodga för att använda Links hookshot i luften. Det räcker med att trycka Z.

 

Mewtwo suger rent allmänt. Hans neutral air (A i luften utan något håll) är dock bra. Hans uppåtkast är OK att KO:a med också. Mewtwo's forward air är långsamt >_>'.

 

Wavedash är även ett väldigt effektivt sätt att röra sig framåt på. Mycket bättre än att springa som vanligt med de flesta karaktärer.

 

Young Link väger mindre, faller långsammare (är floatier), dör därför lättare. Han är snabbare. Därför går Young Links spel mycket mer än Links ut på att springa runt, kasta projektiler, springa iväg och upprepa. Link använder Up + B väldigt mycket därför att den är snabb och ett bra KO-move. Young Link's Up + B suger. Har man sköldar Links Up + B när han väl startat den kan man släppa skölden och inte bli skadad. Young Links Up + B har däremot flera hits.

 

Nån utlyste vids:

http://s47.yousendit.com/d.aspx?id=1LGW ... LXLYCB57AN

Ganska gammal vid med mig. Tyvärr är det teams. Jag är Yuna ("Normal Rosa Peach", han som har nametaggen "Bike")

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Young Link väger mindre, faller långsammare (är floatier), dör därför lättare. Han är snabbare. Därför går Young Links spel mycket mer än Links ut på att springa runt, kasta projektiler, springa iväg och upprepa. Link använder Up + B väldigt mycket därför att den är snabb och ett bra KO-move. Young Link's Up + B suger. Har man sköldar Links Up + B när han väl startat den kan man släppa skölden och inte bli skadad. Young Links Up + B har däremot flera hits.

Kastar projektiler och har mig gör jag hela tiden, springer mycket gör jag också. Ska nog byta och ha Young Link som förstaval i fortsättningen... Visst att hans Up + B är kass men försöker dra ner på den så mycket som möjligt (går oftast på ren reflex pga Link-spelandet).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

yahoo!!!

 

Jag vann våran årliga ssbm turnering i min hemort :)

Egentligen var det bara min bror, min kompis och jag som kunde spela men det var hur som helst jobbig o möta kompisen med sheik i finalen.

Link är inge vidare mot snabba figurer då långsammare motståndare är ett lättare byte för bomber och bumeranger som är nyckeln till framgång med Link.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 8 months later...

Och jag som trodde jag hade okej rekord på Home Run Contest, så var du tvungen att visa den där länken :P

Jag spelar inte med nån direkt, min kusin lirar peach om det ska vara seriöst, kanske man borde träna sig med någon :)

 

Vad har ni för rekord på Home Run allihopa? mitt är 674 meter med Roy

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mina spelbara favoriter är: Pikachu, Ice Climbers, Marth (brukar dock ändra färgen på hans kläder till svart och döpa om honom till Dark, det går faktiskt bättre för mig i ssbm för mig då O.o) och Roy.

 

Brukar alltid förlora mot blå Kirbys av nån anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...