Hoppa till innehåll
Anime.se

Ichi - karaktär i ett litet projekt


_Bison_
 Share

Rekommenderade inlägg

Har inte postat något här, men när jag får lite tid över så tecknar jag med jämna mellanrum. Nu har jag dock beslutat mig för att göra en liten manga och försöka teckna så mycket jag kan (helst en sida per dag).

 

Hursomhelst så tyckte jag en karaktär som jag skapa var ganska tuff så jag gjorde en större bild av honom.

 

Karaktär: Ichi Kurohi

 

Tyvärr är blocket jag tecknar i randigt men eftersom jag överväger att lära mig inka också så kanske jag (när serien börjat komma nånvart) tar och fixar till det. Annars gillar jag blyerts :).

 

Blev inte perfekt men jag blev ganska nöjd ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ansiktet påminner om kapten Kuchiki i bleach.

Jag gillar bilden dock.

Hmmm... har inte riktigt tänkt på, men läst bleach mangan ganska nyligen så det kan ju förklara saken :). Plus att jag tyckte Kuchiki var snyggt designad.

 

Jaja, jag lägger väl till en bild till då på Ichis fru: Hitomi

Karaktär: Hitomi Kurohi

 

Blev även rätt nöjd med hennes kimono.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tackar tackar :D Jag får väl se till att försöka av-Bleach-atisera Ichi då även om jag gilla honom. Men men, går nog att förändra till det bättre.

 

Ragnarök har jag också läst, minns dock inte alls hur Iris mamma såg ut (eller vem Iris är överhuvudtaget). Däremot gillar jag allmänt den koreanska mer koreanska stilen så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om jag inte har fel har någon tidigare sagt att man inte ska se tjejers bröst när dom har en kimono på sig:

 

http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=3226

Se där, det tänkte jag inte på men jag är gubbsjuk >:D . Sen utspelas det här ju i en påhittad värld ändå så :P.

 

Givetvis har jag inte glömt överdimensionerade svärd ala Berserk och fightinggenrens koolaste karktär: Nightmare. Även jag lider av svärdfetisch, gärna med överdrivna proptioner (likt något annat jag teckna... hmm... minns inte vad det var ;))Just de här två typerna pysslar dock inte med sånt. Kanske tecknar (samt postar) en bild på en karaktär konkar runt på ett sådant (han ska ju vara med i mangan ändå).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Happ svärdsman var det, jag har dock inte orkat tagit bort linjerna än, men jag teckna två bilder idag så jag latar med gott samvete :P

 

Säger till när jag fixat till den tills dess går den att besgåda här:

Kille med Souleater

 

Kille har inte fått något namn än, men jag ska kolla på något som innehåller "Katana" kanjin.

 

Ingen som vet vad souleater kan tänkas heta på japanska?

 

Påstar en detaljerad bild på svärdet senare sen också, det är lite... speciellt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker den ser snygg ut men det är nåt med håret jag stör mig på.. Det verkar som att han har en peruk eller något :/ Men som sagt så tycker jag den är snygg så missförstå mig inte!

Jag tycker precis likadant, det beror mycket på att jag inte visste riktigt hur jag skulle göra det.

 

En detaljerad bild på Souleater (och aledningen till att den är inlindad) finns här:

 

Vapen: Souleater

 

Lite bio om vapnet:

Uråldrigt svärd som mycket riktigt konsumerar själar. Ett av de 7 domedagsvapnena. Svärdet är egentligen en slags demon som väljer sin bärare. Skaftet är ett ben som den sticker ut ur sin mun (som ligger vid skaftet) till sin utvalde. Kan även "bli ett med sin ägare" och därmed uppnå demonform. Detta sker genom att den skapar en länk mellan sig själv och bärarens själv vilket normalt görs genom att den helt enkelt tar en stor tugga av bärarens arm (där den biten som hamnar innuti svärdet då når en annan dimension och en länk kan upprättas). När dett görs uppnår vapnet sin ultimata form och den stora nackdelen är att när allt är klart så konsumerars bärarens själ.

 

Förutom att den är stor och tung och gör mycket skada vid fysiska attacker kan den även göra skada på annat sätt. Den kan skrika vilket har en palaryserande effekt på sina fiender och kan även göra så att den får kontroll över andra varelser (om de inte är väldigt psykistk starka). Alla runda bollar som syns är dess ögon (stängda) då svärdet normalt sover, men kan vakna, i två stadier. 1 där alla små ögon öppnas och 2 då det stora ögat öppnas. Vid stadie två ökar bärarens kraft mångfaldigt och den kan utföra en hel del magiska attacker som oftast är att attackera skälen direkt eller andra psykiska effekter.

 

Svärdet har dock en viss hunger för andra själar som den måste konsumera för att kunna upprätthålla sin kravt vilket ofta har en negativ effekt på bäraren som då mer eller mindre blir svärdets slav.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...