Hoppa till innehåll
Anime.se

Noir Problem =(


Scorpio
 Share

Rekommenderade inlägg

Jo så här är det jag har köpt Noir collection boxen på 7 dvder.

 

Men nu e det ju så här att den e region 1 kodad och jag har inte hunnit köpa en regionsfri dvd spelare. SÅ jag ska köra den i datorn ett tag hade jag tänkt men när jag kör dne i VLC player så buggar ljudet sig när man kommer till själva avsnitten. Det hackar liksom tyst 1 sec ljud 1 sec och så vidare. Någon som vet vad detta kan bero på och har något codec som skulle kunna lösa problemet. Boxen är ifrån Madman om det hjälper.

 

Känns lite surt att sitta på en box med en favorit serie som man inte kan använda förens ett par veckor då man har pengar till dvd spelare.... :(

Hoppas någon kan lösa detta..

 

// Scorpio

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

VLC och liknande spelare är egentligen inte speciellt lämpade för DVD-uppspelning, det de är bra på är icke-standardiserade format som DivX och XviD samt diverse nya containers. Jag föreslår att du använder en ordentlig mjukvaru-DVD-spelare istället, typ WinDVD eller PowerDVD. Dessa har precis som stationära DVD-spelare alla nödvändiga decoders internt och kan därför spela upp precis vilken standardenlig DVD som helst utan något som helst konfigurerande. Sätt bara in skivan, starta programmet och använd dess kontrollknappar precis som du skulle använda handkontrollen till en stationär spelare.

 

Mycket enklare blir det inte. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Boxen är ifrån Madman om det hjälper.
Om boxen är från Madman så undrar jag nästan inte om det är en Reion 4-box du har; det är nämligen Madman som är den stora animé-utgivaren i Australien. Kika på regionsloggan på baksidan av ett av fodralen.

 

Annars så håller jag med om tipset att skaffa ett vettigt DVD-program till datorn, som WinDVD alt. PowerDVD.

 

Har Du prövat skivorna i senaste Windows Media Player?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...