Hoppa till innehåll
Anime.se

Spel som skulle passa bra som anime!


KinoZ
 Share

Rekommenderade inlägg

KinoZ skrev:

 

Öhhhh...? Varifrån har du fått din information? Lodoss War var i grund och botten en D&D-replay som blev novellserie som blev rollspel som blev animé. Jag vågar inte svära på exakt när rollspelet kom i dagen, men tillåt mig stortvivla på att det var före animén. Det har säkert släppts nyversioner av Lodoss Wars efter att animén kom ut, men jag undrar om man kan klassa det som "baserad på animén".

 

För den som undrar finns det en OAV-serie på 6 (?) delar och en TV-serie på 26. Lodossfansen storhatar TV-serien med all sin kraft. Men det är en bra öppningslåt.

OAV serien är på 13 avsnitt... sedan är TV serien på 26 ja...

 

Jag har sett ett SNES spel om Lodoss, annars har jag inte sett någonting... alltså kan man dra den slutsatsen att alla Lodos spel baseras på animen/mangan. Kommer inte ihåg vad de sade på dokumentärer då första avsnittet släpptes... men det var ingenting om att ett rollspel hade blivit skapat innan animen/mangan...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har sett ett SNES spel om Lodoss, annars har jag inte sett någonting... alltså kan man dra den slutsatsen att alla Lodos spel baseras på animen/mangan.

 

Lodoss bokserien började redan 1988. Det första Lodoss companion (rollspelet) kom ut 1989. Nyversionen av rollspelet kom ut 1995. Animén var någonstans emellan. Och i vilken ordning de än kom ut är det i grund och botten en novellserie, eller snarare, en replay för Dungeons & Dragons.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ICECLIMBER!!!1!!11elva1!!ett!!

 

Jag skulle vilja se en rad rpg som anime. Lunar - Silver Star Story, Breath of Fire-spelen, Grandia osv. Annars tyckte jag att Starcraft var en grymt bra idé.

 

En liten kommentar till Starcraft. Kan blizzard få tummen ur röven och göra en tvåa snart! [edit] GAAAH!!!! [/edit]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför inte Ecco The Dolphin som anime?

 

Ja det är ett spel som jag också tycker skulle vara intressant att se som anime.

Då skulle man ju få reda på slutet också, för spelets 100 000 000 banor lyckades man ju aldrig spela sig igenom, trots att man hade fusk :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...