Hoppa till innehåll
Anime.se

Spel som skulle passa bra som anime!


KinoZ
 Share

Rekommenderade inlägg

Har ni några bra förslag på vilka spel som skulle passa bra som anime och varför i så fall?

 

Själv tycker jag att Golden sun skulle vara ett utmärkt spel, att göra en serie på. Eftersom den har sån djup och lättintaglig story. Seden så är ju fodralet på spelet illustrerat med anime och vissa efekter i spelet är anime inspererat. Därför får man en riktigt skön anime känsla när man spelar det. En annan anleding varför jag skulle vilja se att det gjordes en golden sun animé, är att det inte finns så många riktigt riktigt bra Fantasy animéer. Det skulle behövas fler fantasy animeér i kvalite med trigun, cowboy bebop naruto one piece m.m.

 

vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, well, själv tror jag det nya MMORPG-spelet City of Heroes skulle kunna bli en rätt ok anime riktat till yngre killar... (Animerad form överhuvudtaget skulle nog spelet passa som, kanske bättre som något amerikanskproducerat)

 

Sen undrar jag bara, är inte både Trigun och Cowboy Bebop mera Sci-fi än Fantasy? =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen undrar jag bara, är inte både Trigun och Cowboy Bebop mera Sci-fi än Fantasy? =)

 

Du måste ha missfördtått mig ja menade att trigun och cowboy bebop är riktigt bra anime och jag skulle vilja se sån animé med fantasy genren ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ga.gif

 

Tycker Golden Axe spelen skulle passa utmärkt som en anime serie!

 

Serien skulle vara i stuk med Berserk, mycket strider fast med mer magi. Ax Battler skulle nog ge Gatsu på nöten :P . Dessutom tycker jag att hela "golden axe universumet" passar in i anime serie.

 

Death to Death Adder!! XD

 

 

The Golden Axe Resource - Death Adder's Castle

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen undrar jag bara, är inte både Trigun och Cowboy Bebop mera Sci-fi än Fantasy? =)

 

Du måste ha missfördtått mig ja menade att trigun och cowboy bebop är riktigt bra anime och jag skulle vilja se sån anmé med fantasy genren ^^

 

Då är jag med =)

 

Jo, det är lite fattigt med fantasy ibland tycker jag. Om vi ska gå in på böcker också så skulle jag gärna se någon form av TV-serie (animerad eller ej) som baseras på R.A. Salvatores The Dark elf Trilogy, The Icewind Dale Trilogy och The legacy of the Drow. Böckerna är rejält bra och jag tror det skulle kunna bli en utmärkt fantasy-serie om det görs på rätt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att Eternal Arcadia/Skies of Arcadia skulle passa hur bra som helst som anime.

 

King of Fighters skulle kunna bli en bra anime, med sina genomcoola karaktärer.

 

Jag skulle uppskatta om det kom serösa anime serier som bygger på Rockman/Megaman,X och Zero.

Jag vet att det finns en Megaman OVA, men den är så dålig så att det inte är sant, den är bättre än den amerikanska Megaman serien, men ändå väldigt dålig.

 

Zelda skulle även kunna bli en fantastiskt bra anime. En säsong per spel, och så flätar de ihop storyn på ett bra sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle uppskatta om det kom serösa anime serier som bygger på Rockman/Megaman,X och Zero.

 

Så sant som det är sagt Megaman X serierna skulle bli skit grym animé om dom gjordes på rätt sett förståss. Men jag förstår inte hur japanerna kan ha missat att göra en animé på den bästa! mest sålda! megaman serien någonsin. Fast istället gör dom animé av B titlar som Rockman.exe ja fattar det inte! :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag misstänker att skaparen av Megaman inte vill det. För vad jag har förstått så är Megaman och X och Zero väldigt populära. Jag skulle mycket väl tänka mig hur bra en serie av det skulle vara. Seriös, vältecknad, och eftersom vad jag sett så har den en rätt så bra story genom alla spelen också. Så, om man kunde göra något mer varierat och försöka att dra ner på striderna och göra att de är mer i underläge så att det blir mer intressant så... hum, hum, hum...

 

Och en sak är då säkert. En anime på Skies of Arcadia skulle nog vara något som ALLA skulle uppskatta. Det skulle utan tvekan bli bra...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kom att tänka på en sak i och med detta

 

Jag säger

En annan anleding varför jag skulle vilja se att det gjordes en golden sun animé, är att det inte finns så många riktigt riktigt bra Fantasy animéer. Det skulle behövas fler fantasy animeér i kvalite med trigun, cowboy bebop naruto one piece m.m.

 

Det finns ju en Anime som är baserad på ett spel som också är fantasy Det är ju Record of lodoss war

 

Är inte hundra kan vara så att spelet är baserat på serien jag har i alla fall inte sett den, men spelet är superbt.

Är Animén bra? någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zelda skulle även kunna bli en fantastiskt bra anime. En säsong per spel, och så flätar de ihop storyn på ett bra sätt.

 

Zelda finns som anime! En ytterst okänd och vad jag vet inte så bra, men det finns! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

KinoZ skrev:

Det finns ju en Anime som är baserad på ett spel som också är fantasy Det är ju Record of lodoss war

 

Det är faktiskt spelet som är baserat på animen, och det är nog en av de bättre fantasy anime serierna som jag har sett.

 

Man skulle kunna påstå att det är precis som ett D&D kampanj, med alla de klassiska karaktärerna, dvärgiska krigare, magiker, alvisk druid, tjuv och så vidare.

 

En mycket sevärd serie helt enkelt... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ga.gif

 

Tycker Golden Axe spelen skulle passa utmärkt som en anime serie!

 

Serien skulle vara i stuk med Berserk, mycket strider fast med mer magi. Ax Battler skulle nog ge Gatsu på nöten :P . Dessutom tycker jag att hela "golden axe universumet" passar in i anime serie.

 

Death to Death Adder!! XD

 

 

The Golden Axe Resource - Death Adder's Castle

 

 

 

docster akta dig så att inte Gatsu blir arg (för du vet väl vad som händer då ;) ).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Baldurs gate var det nån som nämnde, kan inte tänka mig ett spel bättre lämpat för att bli en anime. Storyn är underbar och karaktärerna med. Jag skulle vilja se minsk som animerad mes sin minatyr-jätte-rymd hamster.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

KinoZ skrev:

Det finns ju en Anime som är baserad på ett spel som också är fantasy Det är ju Record of lodoss war

 

Det är faktiskt spelet som är baserat på animen, och det är nog en av de bättre fantasy anime serierna som jag har sett.

 

Öhhhh...? Varifrån har du fått din information? Lodoss War var i grund och botten en D&D-replay som blev novellserie som blev rollspel som blev animé. Jag vågar inte svära på exakt när rollspelet kom i dagen, men tillåt mig stortvivla på att det var före animén. Det har säkert släppts nyversioner av Lodoss Wars efter att animén kom ut, men jag undrar om man kan klassa det som "baserad på animén".

 

För den som undrar finns det en OAV-serie på 6 (?) delar och en TV-serie på 26. Lodossfansen storhatar TV-serien med all sin kraft. Men det är en bra öppningslåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...